|
کدخبر: 109661

رئیس شرکت سپرده گذاری مرکزی بورس اوراق بهادار خبر داد؛

صدور بیش از ۴ میلیون کد بورسی در سال ۹۹

فهیمی گفت: در سال ۹۹ بیش از ۴ میلیون کد بورسی صادر شده است، در حالی که در سال ۹۷ تنها حدود ۱۰۰ هزار کدبورسی صادر شده بود.

بورس صدور بیش از ۴ میلیون کد بورسی در سال ۹۹

حسین فهیمی رئیس شرکت سرمایه گذاری مرکزی بورس اوراق بهادار و تسویه وجوه در مراسم رونمایی از سامانه احراز هویت الکترونیکی گفت: در بهمن ماه سال ۹۸ طبق برنامه ریزی توانستیم، سیستم‌های داخلی را به روزرسانی کنیم.

او افزود: از ابتدای سال ۹۹ تا کنون بیش از ۴ میلیون کد بورسی صادر شده، در صورتی که سال ۹۷ حدود ۱۰۰ هزار کدبورسی صادر شده است.

فهیمی بیان کرد: همچنین در سال ۹۸، ۶ هزار کد بورسی صادر شده است و در سال ۹۹ روزانه ۱۰۰ هزار کد بورسی صادر می‌شود.

این مقام مسئول گفت: در سال ۹۹ انتقال سهام متوفیان به وراث ۱۰ برابر شده است.

فهیمی بیان کرد: در سال ۹۸ عملیات تسویه وجوه حاصل از معاملات بازار سرمایه دو و نیم برابر بودجه کل کشور و معادل هزار هزار میلیارد تومان بود و البته امسال هم پیش بینی افزایش تسویه وجوه در سیستم معاملات را داریم.

رییس شرکت سپرده گذاری مرکزی بورس اوراق بهادار و تسویه وجوه گفت: در سه ماهه ابتدای سال حجم معاملات و تسویه وجوه بازار سرمایه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵ برابر شده است.

راه اندازی سامانه احراز هویت الکترونیک

فهیمی با اشاره به راه اندازی سامانه احراز هویت الکترونیک گفت: ما تصمیم داریم با راه اندازی سامانه‌های الکترونیک حضور مردم در بازار سرمایه را مطلوب و خوشایند کنیم و علت اینکه تا امروز برخی از درخواست‌های احراز هویت الکترونیکی متقاضیان رد می‌شود، عکس‌هایی است که افراد در ساعات پایانی روز و در حال خستگی و با لباس راحتی منزل در سیستم احراز هویت از خود بارگذاری می‌کنند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها