|
کدخبر: 108748

دلیل رشد امروز شاخص بورس چه بود؟

کارشناس بورس گفت: امروز روند صعودی بازار سرمایه ادامه داشت به طوری که شاخص کل بورس بیش از ۸۲ هزار واحد افزایش یافت.

بورس دلیل رشد امروز شاخص بورس چه بود؟

دلیل جهش ۸۰ هزار واحدی امروز بورس چیست؟علی عباسی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار بانک و بیمه گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره علت اصلی رشد ۸٢ هزار واحدی شاخص بورس طی امروز اظهار کرد: هجوم نقدینگی به بازار سرمایه یکی از علت های اصلی افزایش شاخص کل بورس است و این امر باعث شده تا سهامداران در این مدت کوتاه سود خوبی را بدست آورند.

روند پذیرش شرکت های بورسی در بورس سرعت گرفت

او با اشاره به تمایل عموم افراد جامعه برای ورود به بازار سرمایه بیان کرد: این امر سبب شد تا شرکت های بیشتری سهامشان را در بورس عرضه کنند و روند پذیرش این شرکت ها در بورس با توجه به افزایش سرمایه گذاران سرعت بخشیده شود.

عباسی تصریح کرد: اگر سهام عدالت توسط بانک ها یا خود افراد در بورس فروخته شود قطع به یقین روی شاخص کل تاثیر مثبتی خواهد گذاشت.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: اما در کنار این مسائل با نزدیک شدن به زمان برگزاری مجامع به واسطه نرخ رشد دلار، شرکت ها به سود مالی خوبی دست پیدا کردند و در ادامه می توان به این مسئله اشاره کرد که برخی از شرکت های دیگر از محل نرخ تسعیر ارز (تبدیل واحد پولی ریال به دلار) رشد کرده اند‌.

او افزود: صورت های مالی بانک ها عملا منفی است اگر هم وضع خوبی دارند و سود می دهند به دلیل فروش دارایی هایشان است به علت آنکه بانک مرکزی دستور داده است که بانک ها باید دارایی های مازاد خود را به فروش برسانند.

این کارشناس بورس در پایان تاکید کرد: مردم باید عاقلانه تر گام در مسیر خرید سهام بگذارند به علت آنکه ممکن است ناگهان بازارسرمایه مسیر برعکسی را طی کند و دلیل این موضوع را می توان عطش بازار برای اصلاح ذکر کرد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها