|
کدخبر: 104734

دلیل مقاومت برخی شرکت‌ها در واریز سود از طریق سجام چیست؟

با وجود اینکه در هفته‌های اخیر برخی شرکت‌ها از واریز سود نقدی سهام از طریق سامانه سجام خبر داده‌اند، برخی شرکت‌های بورسی هنوز نسبت به این موضوع مقاومت دارند.

بورس دلیل مقاومت برخی شرکت‌ها در واریز سود از طریق سجام چیست؟

در حالی که از هفته گذشته برخی شرکت‌ها طی اطلاعیه‌ای خبر از واریز سود نقدی سهام خود را از طریق سامانه سجام دادند، اما اخباری از مجامع عمومی شرکت‌ها به گوش می‎‌رسد که با وجود درخواست سهامداران به دریافت سود نقدی از این طریق، هنوز برخی از شرکت‌ها به پرداخت سود از طریق روش‌های سنتی تمایل دارند. دو نمونه از این شرکت‌ها که دتولید و هرمز بودند که در مجامع عمومی خود با پرداخت سود از طریق سجام مخالفت کردند.

یکی از دلایل این موضوع را می‌توان به باقی ماندن بخشی از این سود در حساب شرکت‌ها نسبت داد. بسیاری از مواقع پس از اعلام سود نقدی تقسیمی از سوی شرکت‌ها این مبلغ برای بسیاری از سهامداران مبلغ بسیار اندکی است، به طوری که آنها حوصله رفتن به بانک یا فکس کردن مدارک لازم را به امور سهام شرکت ندارند و قید این سود نقدی را می‌زنند.

اگر چه این سود برای سهامداران شاید مبلغ بسیار کوچکی باشد اما اگر تعداد زیادی سهامدار از این سود صرف‌نظر نکنند، پول خوبی در حساب شرکت باقی می‌ماند. اما در صورتی که اگر شرکت‌ها از سامانه سجام استفاده کنند، تا آخرین ریال سود نقدی تقسیم شده به حساب سهامداران واریز خواهد شد.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها