|
کدخبر: 85916

دلار سال آینده چقدر می‌شود؟

رئیس اتاق بازرگانی ایران می‌گوید: بنده شخصا بعید می‌دانم سال آینده قیمت دلار تا مرز رقمی نزدیک ۲۰ هزار تومان برسد. قیمت دلار نه تنها به مسائل داخل کشور بلکه به تحولات منطقه هم بستگی دارد.

گسترش‌نیوز : رئیس اتاق بازرگانی ایران درباره وضعیت اقتصادی در سال ۹۹ به تجارت‌نیوز گفت: پیش‌بینی وضعیت اقتصاد ایران کار سختی است؛ چرا که در این مسیر نااطمینانی به آینده وجود دارد. اگر روند اقتصادی مثل چهار ماه گذشته باشد، نگرانی کمتر است اما چنانچه وضعیت دیگری در بخش‌های مختلف ایجاد شود، تصویر اقتصاد هم متفاوت می‌شود.

غلامحسین شافعی افزود: توصیه ما به فعالان اقتصادی این است که به آینده اقتصاد ایران با روحیه و امیدوارانه نگاه کنند و چنانچه غیر از این موضوع باشد تمام تلاش‌ها متوقف خواهد شد. امیدواریم با اقداماتی که فعالان اقتصادی انجام می‌دهند و تلاش‌های مسئولان شاهد بهتر شدن وضعیت اقتصاد باشیم این در حالی است که برداشتن گام برای آینده روشن اقتصاد کار بسیار دشوار و سختی است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است سال ۹۹ قیمت دلار به ارقامی مثل حدود ۲۰ هزار تومان برسد؟ اظهارکرد: بنده شخصا بعید می‌دانم سال آینده قیمت دلار تا مرز رقمی نزدیک به ۲۰ هزار تومان برسد. قیمت دلار نه تنها به مسائل داخل کشور بلکه به تحولات منطقه هم بستگی دارد.

شافعی همچنین با اشاره به وضعیت بازگشت ارز صادرکنندگان گفت: علی رغم اینکه در محافل مختلف عده‌ای معتقد بودند که صادرکنندگان در شرایط تحریم ارز را به کشور باز نمی‌گردانند اما امروز شاهد هستیم که با توسعه صادرات بخشی از این درآمدها جایگزین نفت شده است. خوشبختانه اخیرا بانک مرکزی هم رویکرد جدید و سازنده‌ای را با فعالان اقتصادی آغاز کرده که امیدواریم با این نوع تعاملات بر مشکلات کشور فائق بیاییم.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر