|
کدخبر: 63847

رئیس انجمن داروسازان ایران در گفت‌وگو با گسترش نیوز:

۳ مسیر برای بیمه‌دار شدن داروسازان

ضیاء گفت: اعضای عضو انجمن داروسازان می‌توانند از طریق سازمان نظام پزشکی و همچنین بیمه‌ ایران نسبت به دریافت بیمه‌ درمانی اقدام کنند و از مزایای ویژه‌ بیمه‌ای بهره‌مند شوند.

گسترش‌نیوز: محمد باقر ضیاء رئیس انجمن داروسازان ایران در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری گسترش‌نیوز در مورد چگونگی شرایط بیمه‌ای خانواده داروسازان، اظهار کرد: عده‌ای گمان می‌کنند که داروسازان نیازی به بیمه‌ درمانی ندارند و به واسطه حرفه‌ خود از این موضوع بی‌بهره‌اند در صورتی که چنین تلقی اشتباه بوده و تمام اعضای این خانواده دارای بیمه‌ درمانی هستند.

zia1.jpg

ضیاء ادامه داد: اعضای عضو انجمن داروسازان می‌توانند از طریق سازمان نظام پزشکی و همچنین بیمه‌ ایران نسبت به دریافت بیمه‌ درمانی اقدام کنند و از مزایای ویژه‌ بیمه‌ای بهره‌مند شوند.

وی تشریح کرد: رئیس انجمن داروسازان ایران علاوه بر وجود امتیاز‌هایی که سازمان نظام‌ پزشکی برای آنها قائل شده‌ است با بیمه‌ ایران نیز قرارداد را منعقد کرده تا افرادی که مزیت و امتیاز‌های این شرکت‌ بیمه‌ای را ترجیح می‌دهند، بتوانند از چتر حمایتی آن استفاده کنند.

رئیس انجمن داروسازان ایران تشریح کرد: البته اجباری برای اینکه یکی از این دو نوع بیمه‌نامه استفاده کنند وجود ندارد و تنها به عنوان یک پیشنهاد به فعالان این حوزه معرفی می‌شود. کما اینکه برخی از افراد به بیمه‌ خوش‌فرما تمایل نشان داده‌اند.حتی امکان ارتقاء دریافت بیمه تکملیلی از این طریق برای آنها وجود دارد.

ضیاء بیان کرد: در حقیقت فضای بیمه‌ای برای اعضای خانواده داروسازان به‌طوریست که بر حسب نیاز خود می‌تواند آزادانه انتخاب کنند و این رویه سال‌های زیادی است که اجرا می‌شود.

وی مطرح کرد: انجمن به طور مستقیم اعضا را وادار به دریافت بیمه و یا کنترل آن نمی‌کند و تنها به عنوان اقدامی صنفی توانسته‌ایم با بیمه ایران وارد مذاکره و شرایط ویژه‌ای را برای متقاضیان کسب کنیم.

رئیس انجمن داروسازان ایران گفت: البته تفاهمنامه‌ای که با نظام پزشکی وجود دارد، شرایط بهتری را شامل می‌شود.

درحال‌حاضر داروسازان در بیش از ۱۱ هزار داروخانه در سطح کشور مشغول خدمت رسانی هستند و وقتی منافع صنفی ما در داروخانه مورد تهدید قرار می‌گیرد، این تهدید ناخواسته به مراکز تحقیقاتی، مراکز دانشگاهی و مراکز صنعتی هم وارد می‌شود. بنابراین مسولان امر باید در صدد مشکلات صنفی بر بیایند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها