|
کدخبر: 63535

نایب رئیس اتحادیه بارفروشان در گفت‌و‌گو با گسترش‌نیوز:

میوه‌ هم بیمه‌ دارد

صابری هرندی گفت: میوه و صیفی‌جات نیز شامل حال بیمه می‌شود و اکثر بارفروشان و باغداران برای حفظ سلامت و ظرافت محصول اقدام به تهیه آن می‌کنند.

گسترش نیوز: حسن صابری هرندی نایب‌رئیس اتحادیه بارفروشان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری گسترش نیوز در مورد وضعیت بیمه در میدان تره‌بار اظهار کرد: میوه و صیفی‌جات محصولات حساسی هستند و با وارد شدن ضربه‌ای از رده مصرف خارج و یا در فروش با مشکل روبه‌رو می‌شود. بنابراین وجود بیمه برای این حصولات الزامی است.

saberiharandi.jpg

صابری هرندی ادامه داد: تمام میوه و صیفی‌جاتی که از مقصد بار زده می‌شود دارای بیمه هستند. در حقیقت این اقلام از سر زمین که بسته‌بندی می‌شوند باید دارای بیمه باشند، در این صورت محصولات بار زده شده و به محل دیگری منتقل می‌شود.

نایب‌رئیس اتحادیه بارفروشان ابراز کرد: میوه هم مانند دیگر کالاها می‌تواند از مزیت بیمه حمل‌ونقل استفاده کند. بیمه حمل‌ونقل در بسیاری از صنایع تولیدی کاربردی بوده و از حیث حساسیت سلامت این محصول، بارفروشان نیز از این بیمه استفاده می‌کنند.

وی تشریح کرد: خطراتی همانند چپ کردن ماشین حمل بار، به وجود آمدن زدگی میوه‌ها و... تهدیدهایی است که با بیمه حمل‌ونقل مصون مانده و تضمینی در برابر حفظ از خطرات به وجود می‌آورد.

نایب‌رئیس اتحادیه بارفروشان تصریح کرد: در متن صریح قانون الزامی برای وجود بیمه حمل‌ونقل در این صنف وجود ندارد اما با توجه به حساسیت این موضوع بخش عمده این قشر دارای بیمه‌نامه هستند.

نایب‌رئیس اتحادیه بارفروشان بیان کرد: البته تهدیدهایی همانند حمله جانواران موزی و آفت‌ها نیز از جمله عوامل تهدید‌کننده باغ‌ها هستند. بنابراین کشاورزان نیز پیش از به ثمر رسیدن دست‌رنج و تحویل آن به بارفروشان، محصولات خود را بیمه می‌کند.

صابری هرندی گفت: موز، انبه، نارگیل و اناناس از جمله میوه‌های لوکسی هستند که واردات آنها مجاز بوده و این میوه‌ها نیز دارای بیمه‌نامه هستند. البته برخی دیگر از میوه‌هایی که به شکل قاچاق به کشور وارد می‌شوند از این مزیت بی‌بهره می‌مانند.

لازم به ذکر است؛‌ بیمه حمل‌ونقل کالا بیمه‌ای است که به موجب آن بیمه گر در مقابل حق بیمه‌ای که از بیمه گزار دریافت می‌کند متعهد می‌شود در جریان حمل کالا از نقطه‌ای به نقطه دیگر در نتیجه وقوع خطرهای موضوع بیمه چنانچه، کالا تلف شده و یا دچار خسارت شود و یا بیمه گزار در رابطه با این خطرات هزینه‌ای متحمل شود، زیان وارده را بپردازد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها