|
کدخبر: 62195

در گفت‌و‌گوی گسترش‌نیوز با مدیرکل بخش نظارت بر بیمه‌های زندگی بیمه مرکزی :

این بیمه تبدیل به یکی از پرطرفدارترین‌ها شده است

صفری گفت: بیمه مرکزی سیاست‌های کلی خود را بر مبنای حمایت از انواع بیمه‌ها به خصوص بیمه‌های عمر نهاده است، البته در برخی موارد نیاز به توجه و اهتمام بیشتری احساس می‌شود.

گسترش نیوز:‌ امیر صفری مدیرکل بخش نظارت بر بیمه‌های زندگی بیمه مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار گسترش نیوز در مورد سیاست و اهداف نهاد متولی در خصوص تقویت شرکت‌های بیمه‌ای، اظهار کرد: بیمه مرکزی سیاست‌های مشخص و برنامه‌ریزی‌هایی برای گسترش و توسعه بیمه‌های عمر و زندگی دارد.

صفری بیان کرد: البته توسعه بیمه‌های زندگی در رسته سیاست کلی قرار دارد اما با این حال بیمه مذکور در سال‌های اخیر تبدیل به یکی از پرطرفدارترین خدمات در انواع بیمه‌ها شده است.

مدیرکل بخش نظارت بر بیمه‌های زندگی بیمه مرکزی مطرح کرد: درحال‌حاضر تمرکز و نگاه‌های جزئی بیمه مرکزی بر روی پوشش ریسک‌های واقعی و تخصصی است.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار مبنی بر اینکه آیا بیمه مرکزی توانسته به‌خوبی به رسالت خود عمل کند؟ گفت: این نهاد ناظر به طور کلی توانسته در تقویت برخی از انواع بیمه‌ها همانند بیمه‌های عمرعملکرد خوبی را در کارنامه خود به ثبت برساند.

صفری اضافه کرد: رشد قابل توجه بیمه‌های عمر و تاسیس شرکت‌های بیمه‌ای تخصصی در این زمینه حاکی از این دست‌آورد است اما در بخش‌هایی نظیر پوشش فوت نیازمند اهتمام بیشتری دارد.

مدیرکل بخش نظارت بر بیمه‌های زندگی بیمه مرکزی مطرح کرد: در خصوص بیمه عمر، بیمه‌های زندگی رشد بیشتری نسبت به بیمه‌های فوت و غیرزندگی بوده است.

این مقام آگاه معتقد است: بیمه مرکزی ضمن تشویق و ایجاد سیاست‌های مشوقانه تمایل به ورود شرکت‌های جدید در این حوزه دارد. در حقیقت اکنون بیمه مرکزی تمایل دارد شرکت‌هایی که به تازگی تاسیس می‌شوند فعالیت عمده خود را به سوی بیمه عمر سوق دهند که در این زمینه هم به‌خوبی به اهداف خود دست یافته است.

صفری در خاتمه گفت‌و‌گو خود طی این مصاحبه گفت: شرکت‌های بیمه‌ای خاورمیانه و باران از شرکت‌های تازه‌کاری هستند که با سیاست‌های مشوقانه بانک مرکزی فعالیت تخصصی خود را در حوزه بیمه‌های عمر پیش گرفته‌اند.

لازم به ذکر است؛ علاوه بر وجود پوشش‌های بیمه‌ای در بیمه‌های عمر، بیمه‌گذار می‌تواند در طول مدت بیمه‌نامه از مزایا و پوشش‌‌هایی مانند دریافت وام، پرداخت هزینه‌‌های پزشکی و... که به‌طور دقیق‌تر به آن خواهیم پرداخت، بهره‌مند شود.

در صورت فوت افراد دارنده بیمه نیز شرکت بیمه‌گذار موظف به پرداخت سرمایه بیمه عمر و همچنین اندوخته تشکیل‌شده تا زمان فوت به استفاده‌کننده قانونی و ذکرشده در فرم قرارداد است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها