|
کدخبر: 61540

در گفت‌وگوی گسترش‌نیوز با تحلیل‌گر ارشد بین‌المللی حوزه معدن و فولاد:

تجهیزات معدنی نیازمند بیمه تکمیلی هستند

یک تحلیل‌گر ارشد بین‌المللی حوزه معدن و فولاد درباره وضعیت بیمه وسایل نقلیه معدنی گفت: تجهیزات معدنی با توجه به ارزش بالایی که دارند نیازمند بیمه تکمیلی هستند.

گسترش‌نیوز: کیوان جعفری طهرانی تحلیل‌گر ارشد بین‌المللی حوزه معدن و فولاد در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری گسترش نیوز در مورد وضعیت بیمه وسایل نقلیه در معادن ایران اظهار کرد: تجهیزات و ماشین‌آلات صنایع معدنی ( به‌خصوص تجهزات زیر زمینی) به واسطه دارا بودن ارزش کالایی بالایی و همچنین ریسک‌هایی که در حوزه فعالیت حرفه‌ای وجود دارد نیازمند بیمه تکمیلی است که تمام خطرات و تهدید‌های احتمالی را پوشش دهد.

kivanjafaritehrani1.jpg

جعفری طهرانی ادامه داد: نوعی بیمه تکمیلی با عنوان بیمه تجهیزات و ماشین‌آلات و یا به اختصار (C.P.M) وجود دارد که حاشیه امنی برای ابزار کار گران نرخ معدن‌کاران به وجود می‌آورد.

تحلیل‌گر ارشد بین‌الملل حوزه معدن و فولاد بیان کرد: این نوع بیمه زمینه و الزامی برای اتصال بیمه‌های داخل و خارج از کشور به وجود آورده است چراکه بخش زیادی از این دستگاه‌ها ساخت خارج از کشور هستند؛ بنابراین شرکت بیمه‌ای فعال در این حوزه باید توان برقراری ارتباط با کشور مبدا را داشته باشد.

وی مطرح کرد: متاسفانه تعداد زیادی از شرکت‌های بیمه‌ای تحت تاثیر تحریم‌ها قرار گرفته‌اند، از‌این‌رو برخی از آنها کماکان همچون سابق می‌توانند خدماتی را ارائه کنند.

جعفری طهرانی تشریح کرد: مطابق عرف جهانی، شرکت‌های بیمه‌‌ای در هر نقطه از دمیا تحت حمایت و پوشش مرکز بیمه‌ای تخصصی‌تر و بزرگ‌تر قرار می‌گیرند و به این واسطه ریسک‌های مربوط به فعالیت خود از جمله تامین خسارات احتمالی را پوشش می‌دهند. شرکت‌های بیمه‌ای فعال در ایران نیز از این قائده مستثنا نیستند و برای ارائه خدمات مربوط به بیمه (C.P.M) باید ارتباط خوبی را با سایر ملل داشته باشند.

تحلیل‌گر ارشد بین‌الملل حوزه معدن و فولاد یادآور شد: البته در برهه زمانی توافق‌ها و برجام بیمه‌‌های داخلی و اتکایی توانستند با کشور‌هایی همچون عمان و قطر ارتباط موثری برقرار کنند و از مزیت پوشش‌دهی آنها بهره‌مند شوند.

جعفری طهرانی در پایان این گفت‌وگو خاتمه داد: درحال‌حاضر که گریبان‌گیر تحریم‌ها هستیم، مجموعه‌های فعال در صنعت بیمه باید با الگو برداری از همتای خود در کشور‌های توسعه یافته به تقویت زیرساخت‌ها و تاکتیک‌ها بپردازد. به این ترتیب می‌توانیم در کشور صنعت بیمه‌ای مطابق استاندارد‌های جهانی و همسو با نیاز دیگر صنایع داشته باشیم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها