|
کدخبر: 315071

بیمه پایه | تامین اجتماعی | مطالبات بیمه

قانون شکنی بیمه ها در نظام سلامت / ۱۱۰ بیمارستان در آستانه پلمب

بیمه ها نسبت به عملکرد ضعیف خود و عدم پرداخت بموقع مراکز طرف قرارداد تا کنون حتی یک ریال هم جریمه نشده اند.

بانک و بیمه قانون شکنی بیمه ها در نظام سلامت / ۱۱۰ بیمارستان در آستانه پلمب

 سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت گفت: طبق قانون بیمه، بیمه‌ها موظفند ظرف یک ماه، ۶۰ درصد از مطالبات مراکز و مؤسسات همکار را پرداخت کنند و ظرف سه ماه با آنها تسویه حساب نمایند.

وی ادامه داد: بیمه‌ها تا امروز یک ریال هم بابت عدم واریز به موقع مطالبات خود به مراکز و مؤسسات طرف قرارداد جریمه نداده اند.

کریمی با اشاره به این موضوع که ۱۱۰ بیمارستان با بیمه‌های پایه قرارداد همکاری ندارند، گفت: ما نمی‌توانیم این تعداد بیمارستان را پلمب کنیم.

وی افزود: الان در شرایطی نیستیم که بخواهیم این بیمارستان‌ها را که تعدادی از آنها برای تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح است، ببندیم.

معاون درمان وزارت بهداشت با انتقاد از بیمه‌های پایه که مطالبات مراکز و مؤسسات طرف قرارداد را به موقع پرداخت نمی‌کنند، گفت: در قانون آمده که بیمه‌ها بابت تأخیر در پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد، باید به نرخ اوراق مشارکت جریمه بدهند.

کریمی ادامه داد: این قانون ۱۰ سال پیش است و اینگونه نیست که تازه مصوب شده باشد. اما، بیمه‌ها هرگز از این قانون پیروی نکرده اند.

معاون درمان وزارت بهداشت، بر تحقیق و تفحص از بیمه‌ها برای عدم پرداخت جریمه دیرکرد پرداخت مطالبات مراکز و مؤسسات طرف قرارداد تاکید و تصریح کرد: مدعی العموم می‌تواند به این موضوع ورود کند.

کریمی افزود: مشکل با پرداختن به معلول حل نمی‌شود و بهتر است مدیران عامل سازمان‌های بیمه گر پایه را بخواهیم و توضیح بدهند چرا در پرداخت مطالبات مراکز و مؤسسات طرف قرارداد خود تأخیر می‌کنند.

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها