|
کدخبر: 314265

در آستانه روز ملی بیمه

آمار عجیب از نداشتن بیمه آتش سوزی/ وضعیت ضریب نفوذ بیمه وخیم است

۹۴ درصد واحدهای مسکونی و ۸۰ درصد ساختمانهای اداری کشور بیمه آتش سوزی ندارند. ضریب نفوذ بیمه در کشور ۲ درصد و در استان ۲ درصد است.

بانک و بیمه آمار عجیب از  نداشتن بیمه آتش سوزی/ وضعیت ضریب نفوذ بیمه وخیم است
رئیس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه خراسان رضوی در آستانه روز ملی بیمه گفت: صنعت بیمه صنعتی است که در اقتصاد کشور نقش اساسی دارد. در سطح کشور ۳۸ شرکت بیمه‌ای وجود دارد که از این بین ۲۵ شرکت در خراسان رضوی فعالیت می‌کنند.
 
مهدی شریعتی افزود: ۶۶ شعبه بیمه در سطح خراسان رضوی وجود دارد. ۸۳۵۰ نماینده بیمه و ۱۷۳ کارگزار بیمه‌ای در سطح استان فعالیت می‌کنند.
 
وی ادامه داد: ضریب نفود بیمه در سطح دنیا در حال رشد بوده و ما نیز باید زمینه‌ای فراهم کنیم تا این رشد ادامه پیدا کند. امروزه وضعیت مطلوبی در حوزه ضریب نفوذ بیمه نداریم.
 
شریعتی بیان کرد: از هدف‌های ما در شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه استان، بررسی راهکار‌های توسعه فرهنگ بیمه و گسترش نفوذ بیمه است. افزایش ضریب نفوذ بیمه تنها با تلاش شرکت‌های بیمه‌ای صورت نمی‌گیرد و تمام دستگاه‌ها باید به این حوزه ورود پیدا کنند.
 
وی عنوان کرد: یکی از اهداف دیگر ما کوشش برای حفظ و تقویت سلامت بازار بیمه استان است. در همین راستا تلاش می‌شود تا مزایای بیمه و جایگاه آن در زندگی مردم به منصه ظهور برسد.
 
رئیس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه استان بیان کرد: ۹۴ درصد واحد‌های مسکونی و ۸۰ درصد ساختمان‌های اداری کشور بیمه آتش‌سوزی ندارند. ضریب نفوذ بیمه در سطح کشور ۲ درصد بوده و این عدد در استان ۲ درصد است.
 
وی در رابطه با همکاری شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه استان با پلیس راهور و اداره‌کل راهداری عنوان کرد: پلیس مطرح می‌کند که روزانه در خراسان رضوی ۵۰۰ تصادف صورت می‌گیرد و این صنعت بیمه است که این افراد را از دردسر‌های دادگاه دور می‌کند. یعنی صنعت بیمه در امنیت استان نقشی اساسی و اصولی دارد.
منبع: عصر ایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها