|
کدخبر: 313816

وزارت راه و شهرسازی/سازمان نظام مهندسی /مجلس شورای اسلامی

بیمه مهندسان ساختمان تصویب شد/نظام مهندسی مکلف به معرفی مهندسان به تامین اجتماعی شد

بر اساس این مصوبه، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان‌ها موظف هستند حسب درخواست اعضای حقیقی دارای پروانه صلاحیت حرفه‌ای و فاقد هر گونه بیمه را به سازمان تأمین اجتماعی معرفی نمایند.

بانک و بیمه بیمه مهندسان ساختمان تصویب شد/نظام مهندسی مکلف به معرفی مهندسان به تامین اجتماعی شد

مطابق با مصوبه مجلس، نظام جامع مدیریت منابع انسانی شهرداری‌ها به استثنای شهرداری تهران متناسب با وظایف و اختیارات شهرداری توسط وزارت کشور تهیه خواهد شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) و در ادامه بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه، ماده الحاقی ۱۳ به کل لایحه برنامه هفتم توسعه را به تصویب رساندند.

بر اساس این مصوبه، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان‌ها موظف هستند حسب درخواست اعضای حقیقی دارای پروانه صلاحیت حرفه‌ای و فاقد هر گونه بیمه را به سازمان تأمین اجتماعی معرفی نمایند.

وزارت راه و شهرسازی موظف است به منظور حمایت حرفه مند در تعیین سهم دولت از حق بیمه تأمین اجتماعی به گونه‌ای اقدام نماید که حداقل ۲۰ درصد از حق بیمه مذکور با مأخذ حداقل حقوق و دستمزد اعلامی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را شامل شود و ۷ درصد از حق بیمه مذکور توسط متقاضی پرداخت می‌گردد.

منابع تأمین سهم دولت از محل افزایش تعرفه‌های موضوع ماده ۳۹ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان تأمین می‌شود.

آئین نامه اجرایی این بند با تعیین سهم دولت از حق بیمه یاد شده با پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

همچنین بر اساس بند الحاقی ۱۴ به کل لایحه برنامه هفتم توسعه، نظام جامع مدیریت منابع انسانی شهرداری‌ها به استثنای شهرداری تهران متناسب با وظایف و اختیارات شهرداری در حوزه جذب، استخدام، آموزش و توسعه مدیریت و ارزیابی عملکرد شهرداری، ارتقا و انتصاب، پایان خدمت، بیمه و تأمین اجتماعی، امور رفاهی و سلامت، نظام حقوق و مزایای کارکنان شهرداری‌ها با رعایت قوانین و مقررات ظرف مدت سه ماه پس از ابلاغ این قانون توسط وزارت کشور تهیه و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها