|
کدخبر: 208182

سرقت ۲۴۰ میلیونی طلا و جواهرات با یک شیوه عجیب!

کلاهبردار حرفه‌ای با جلب اعتماد مهندس جوان و به بهانه فروش خودروی سوناتا، ۲۰۰ میلیون تومان پول و طلا سرقت کرد.

چند روز قبل مرد جوانی هراسان و نگران به پلیس رفت و از سرقت ۲۴۰ میلیون تومان پول و طلاهایش به شیوه‌ای عجیب خبر داد.

مهندس جوان در تحقیقات گفت: من عاشق سوار شدن  خودروهای مدل بالا هستم. مدتی قبل برای اینکه به آرزویم برسم، تصمیم گرفتم خودرویی مدل بالا کرایه کنم و چند روزی استفاده کنم. او ادامه داد: در سایت‌های کرایه خودرو به جست و جوی خودروی مناسبی بودم که  ناگهان چشمم به آگهی اجاره خودروی جنسیس آلبالویی رنگی افتاد. با دیدن خودرو، تصمیم به کرایه آن گرفتم. با شماره‌ای که در سایت بود، تماس گرفتم و فردی که  خودش را حامد معرفی کرد، از من خواست ابتدا ۲۰۰ هزار تومان به حسابش پول واریز کنم و فردای آن روز هم برای دریافت خودرو بروم.

ضمانت ۴۰ میلیونی

فردای آن روز به محل قرار با حامد رفتم و طبق توافق برای اجاره دو روزه خودرو ۴ میلیون تومان پول نقد پرداخت کردم و ۴۰ میلیون تومان هم چک به عنوان ضمانت به حامد دادم تا در صورت بروز خسارت، از چک ضمانت استفاده شود. در این میان خودروی ۲۰۶ خود را هم به حامد دادم و سوار بر خودروی جنسیس آلبالویی راهی خانه شدم.

با گذشت یک شبانه روز از کرایه خودرو، حامد با من تماس گرفت و شروع به صحبت کرد. من به او گفتم که عاشق خودروهای شاسی بلند و خارجی هستم و او به من پیشنهادی وسوسه کننده داد. حامد یک خودروی سوناتا داشت که با شرایطی عالی حاضر بود آن را به من بفروشد.

مرد جوان ادامه داد: حامد قیمت خودروی سوناتا را ۶۰۰ میلیون تومان گفت اما  قرار شد صد میلیون در این معامله به من تخفیف دهد. من هم گفتم  ۲۰۰ میلیون تومان از پول خودرو را به صورت طلا و دلار می‌دهم و ۴۰ میلیون تومان هم که چک ضمانتم به تاریخ روز بود و مابقی را هم به صورت چک پرداخت می‌کنم.

صبح روز ملاقات در حالی که ۶ سکه طلا، طلاهای همسرم و مقداری دلار را داخل ساکی قرار داده بوم تا به عنوان پیش پرداخت معامله به حامد پرداخت کنم، به محل قرار رفتم. وقتی حامد سوار خودرو شد، چند دقیقه‌ای که گذشت، پیشنهاد نوشیدن آبمیوه داد. لحظاتی بعد با دو لیوان آبمیوه برگشت و من به محض خوردن آن نیمه هوش شدم. می‌دیدم که حامد طلاها و دلارها را برمی‌دارد، اما قدرت مقابله  نداشتم. بعد از ۵ ساعت که به خودم آمدم، تمامی اموالم به سرقت رفته و از خودروی سوناتا هم خبری نبود.

با شکایت مهندس جوان، تحقیقات به دستور عبدالسعید مدرس، دادیار شعبه چهارم دادسرای ویژه سرقت پایتخت آغاز شد. در نخستین گام قاضی پرونده دستور توقیف خودروی جنسیس را صادر کرد. اما بررسی‌ها نشان می‌داد که خودرو متعلق به حامد نبوده و دستور توقیف در سیستم اداره آگاهی دارد.

در ادامه تحقیقات، مشخص شد مرد جوان یک متهم سابقه‌دار است که ده‌ها  پرونده کیفری و حقوقی به اتهام جعل، کلاهبرداری، خیانت در امانت، تنظیم غیرقانونی سند و چک بی محل در مراجع قضایی دارد و  تحت تعقیب است.

با شناسایی محل زندگی متهم، کارآگاهان برای دستگیری وی وارد عمل شدند اما مشخص شد مرد جوان با هویت جعلی در آنجا زندگی می‌کرده و چند روز قبل نیز خانه را تخلیه کرده است.

به دستور دادیار شعبه چهارم دادسرای ویژه سرقت، تحقیقات برای دستگیری متهم فراری از سوی کارآگاهان اداره آگاهی ادامه دارد.

منبع: مشرق

ارسال نظر