|
کدخبر: 294244

خبر مهم شورای نگهبان از بانک سپه؛ اساسنامه این بانک لغو شد؟

سخنگوی شورای نگهبان گفت:اصلاح اساسنامه شهرهای جدید هم موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد، علاوه بر این اصلاح اساسنامه بانک سپه و سازمان مناطق آزاد نیز خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد. در مورد اساسنامه شهرک‌های کشاورزی چندین ابهام وجود داشت که به دولت برگشت.

بانک و بیمه خبر مهم شورای نگهبان از بانک سپه؛ اساسنامه این بانک لغو شد؟

هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان امروز ( شنبه ۲۳ خرداد ماه ) در نشست خبری خود گفت: طرح نقل و انتقال بیمه چند باری میان مجلس و شورای نگهبان در رفت و آمد بود که با اصلاحات صورت کرفته، این طرح مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد. همچنین طرح حمایت از گزارشگران فساد ۱۷ ماده دارد که از نظر شورای ۴ مورد مبهم بود. عمده ابهامات شورای نگهبان نسبت به این طرح در جهت حمایت از این افراد بود که این ابهامات به همراه ۳ تذکررا به مجلس ارائه می دهیم.

او افزود: همچنین لایحه منطقه آزاد اقتصادی میان ایران و اوراسیا نیز خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد‌.همچنین در مورد لایحه مالیات بر سرمایه که پیش از این شورا در مورد ماده ۱۵ آن ایراد گرفته بود، در بررسی مجدد خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

طحان نظیف در ادامه اظهار کرد: در مورد طرح حمایت از مالکین صنعتی شورای نگهبان ایراداتی را اعلام کرد اما مجلس تصحیح نکرد و بر این نظر است که طرح مذکور به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شود.

او با اشاره به اساسنامه های دولت تصریح کرد: ۸ اساسنامه از دولت دریافت کردیم. اصلاح اساسنامه بهره‌برداری نوین آب‌های جوی خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد. اصلاح اساسنامه شهرهای جدید هم موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد، علاوه بر این اصلاح اساسنامه بانک سپه و سازمان مناطق آزاد نیز خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد. در مورد اساسنامه شهرک‌های کشاورزی چندین ابهام وجود داشت که به دولت برگشت.

او در مورد حذف مصوبه واردات خودروهای دست دوم از طرف شورای هیئت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام که پیش از این به تایید شورای نگهبان رسیده بود، ادامه داد: اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام و یا اعضای شورای هیئت نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام می‌توانند در این مورد اظهارنظر کنند و بنده فقط در مورد حد خبری که همگان مشاهده کردند، اطلاع دارم.

طحان نظیف در مورد لایحه تجمعات و راهپیمایی ها گفت: بنده محتوای این لایحه را مشاهده نکردم اما موضوع مهمی است و در این مدت اظهار نظرات فراوانی در مورد بند ۲۷ قانون‌اساسی مشاهده کردیم.

او درباره جدایی وزارت صمت از وزارت بازرگانی خاطرنشان کرد: لایحه هنوز به تصویب نرسیده، البته این لایحه که از سال ۹۸ در مجلس است و هم دولت قبل و هم دولت فعلی هزینه آن قبول کردند. اما در مجموع به نظر می‌رسد که این طرح منتفی است.

طحان نظیف در مورد برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک گفت: در مورد الکترونیکی شدن انتخابات رایزنی‌ها در حال انجام است.

این خبر به‌روزرسانی می‌شود...

 

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها