|
کدخبر: 288466

سیاست های جدید دلار را کنترل می‌کند

رئیس کل بانک مرکزی درباره وضعیت بازار ارز در هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: تلاش داریم مرجعیت نرخ ارز را مدیریت کنیم و با فعالیت مرکز مبادله ارزی و تعیین سیاست‌های ارزی از وضعیت فعلی خارج شویم.

اعضای هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر سه شنبه به ریاست آیت الله آملی لاریجانی تشکیل جلسه دادند و مصوبه مجلس درباره بانکداری مرکزی (بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران) را با حضور طراحان این طرح و رئیس کل بانک مرکزی بررسی کردند.

در این جلسه، نتیجه بررسی تخصصی کمیسیون اقتصادی، اداری و بازرگانی مجمع و کمیسیون نظارت دبیرخانه مجمع درباره اصلاحیه قانون بانکداری مرکزی ارائه شد و اعضای هیات عالی در مورد مغایرهایی که پیشتر به شورای نگهبان منعکس کرده بودند، به بحث پرداختند.

بنابر مباحث و رای اعضای جلسه، برخی از مغایرت‌ها یا عدم تطبیق مصوبه مذکور با سیاست‌های کلی، از جمله در ماده۱ (تعریف اصطلاحات به کار رفته) و مفهوم استقلال و اقتدار در ماده ۲ (اهداف قانون) در مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی رفع شده است.

اعضای هیات عالی نظارت مجمع، پس از بحث و بررسی پیرامون مصوبه مذکور از حیث مطابقت و عدم مغایرت با سیاست‌های کلی، به مغایرت آن با برخی از بندهای سیاست‌های کلی «نظام اداری» و «اقتصاد مقاومتی» رای دادند. در ابتدای این جلسه، محمد رضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی، گزارشی از وضعیت بازار ارز در کشور به اعضای هیات ارائه کرد و گفت: تلاش داریم مرجعیت نرخ ارز را مدیریت کنیم و با فعالیت مرکز مبادله ارزی و تعیین سیاست‌های ارزی از وضعیت فعلی خارج شویم.

منبع: مشرق

ارسال نظر