|
کدخبر: 283808

یک پیش‌بینی مهم از قیمت دلار

روز سه‌شنبه (۱۳ دی) دلار نوسان افزایشی خاصی نداشت و بازار به تدریج در مسیر نزولی حرکت کرد. اما افت دلار به گونه‌ای نبود که معامله‌گران احساس کنند هیجان خاصی در فروش‌ها وجود دارد و با خروج هیجان، بازار با هجوم خریداران مواجه خواهد شد.

 به نظر می‌رسد حداقل در سطح مشاهده‌ای، دیروز یک حالت صلح در بازار برقرار بود و فشار زیادی از سوی کاهشی‌ها و افزایشی‌ها به یکدیگر اعمال نشد.

گفته می‌شود که بازارساز نیز سعی دارد عرضه‌کنندگان بزرگ را مجاب کند با نرخ‌های پایین‌تر اقدام به عرضه ارز کنند. حداقل برخی از معامله‌گران بازار با توجه به مجموعه اظهارنظرهای بازیگران دولتی، احساس می‌کنند که سیاستگذار به دنبال نرخ‌های پایین‌تر برای دلار است.

به عنوان مثال، سخنگوی دولت عنوان کرده است که عدم ثبات در  بازار ارز  یکی از بخش‌های جنگ ترکیبی است که کشور با آن مواجه شده است. معامله‌گران این اظهارات را بدان معنا برداشت کرده‌اند که سیاستگذار از رشد  قیمت دلار  در ماه‌های اخیر رضایت ندارد و تلاش می‌کند دلار را پایین‌تر ببرد.

با این حال، بخشی از فعالان باور دارند در صورتی که حجم تقاضا در هفته‌های آتی به صورت معنادار پایین نیاید، دشوار است که بازارساز بتواند تنها با تکیه بر عرضه ارز، قیمت دلار را با نزول معنی‌داری مواجه کند.

 

 

منبع: اکوایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها