|
کدخبر: 216037

بیمه سلامت هزینه ی درمان ناباروری را می دهد

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: این سازمان هزینه های تشخیص و درمان ناباروری را برای بیمه شدگان تحت پوشش در بخش دولتی و خصوصی تا سقف اعتبار ۵۰ میلیون تومان پرداخت می کند.

بانک و بیمه بیمه سلامت هزینه ی درمان ناباروری را می دهد

محمدمهدی ناصحی شبانگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: سازمان بیمه سلامت تا سه نوبت هزینه های آزمایشگاهی و درمانی زوج های نابارور را پرداخت می کند.

وی اظهار داشت: بیمه سلامت در حال حاضر تعدادی از داروها و خدمات درمان ناباروری در بخش های سرپایی و بستری را تحت پوشش دارد و این خدمات در سال جاری توسعه خواهد یافت.

بیش از ۹۰ درصد پرداخت ها در بخش بستری مربوط به نسخه های الکترونیک است

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه طرح نسخه الکترونیک در کشور در حال اجراست تصریح کرد: بیش از ۹۰ درصد پرداخت ها در بخش بستری بیماران مربوط به نسخه های الکترونیک است.

وی با اشاره به اینکه ۴۸۰ میلیارد تومان نسخه الکترونیک ماهانه در کشور صادر می شود تصریح کرد: نسخه الکترونیک در استان کرمان پوشش ۹۸ درصدی دارد در حالی که میانگین پوشش کشوری نسخه الکترونیک ۶۵ درصد و این رقم در تهران ۳۳ درصد است.

ناصحی اظهار داشت: پوشش نسخه الکترونیک در استان های مختلف وضعیت متفاوتی دارد به طوری که استان مازندران و فارس در پایین جدول قرار دارند.

وی گفت: اجرای طرح نسخه الکترونیک موجب ساماندهی منابع سلامت و پیشگیری از هدر رفت هزینه های اضافه می شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت تاکید کرد: با اجرای طرح نسخه الکترونیک با توجه به داده ها می توان برنامه ریزی مناسبی انجام دهیم و خدمات بیمه سلامت را تعمیق ببخشیم.

وی با اشاره مشکلات موجود بر سر راه اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک و نواقص زیرساختی تصریح کرد: این مشکلات با پیگیری های انجام شده رفع شده یا در حال رفع است و این مهم در شورای فناوری، ارتباطات به بحث روز تبدیل شده است.

روستاییان بیمه تکمیلی می شوند

ناصحی با اشاره به اینکه طرح بیمه تکمیلی روستاییان در برخی از استان ها آغاز شده که کرمان نیز از جمله این استان ها است افزود: مبلغ دریافتی از بیمه شدگان به ازای هر نفر سالانه در قالب سه طرح، ۱۲۵، ۱۳۵ و ۱۵۰ هزار تومان است.

وی شرط تحت پوشش قرار گرفتن بیمه شدگان روستایی بیمه سلامت در بخش بیمه تکمیلی را بیمه شدن تمام اعضای خانواده اعلام کرد.

اتباع بیگانه تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند

وی با بیان اینکه اتباع بیگانه نیز تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند تصریح کرد: تفاهم نامه ای در این خصوص با کمیساریای بین الملل و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منعقد شده و در این راستا اتباع بیگانه ای که معرفی می شوند تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه تاکنون ۱۳۰ هزار نفر از اتباع بیگانه در کشور تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند افزد: این بیمه بعد از اختصاص منابع مالی ظرفیت و قابلیت بیمه کردن یک میلیون نفر از اتباع را دارد.

حاشیه نشینان زیر چتر بیمه سلامت

وی با اشاره به اینکه بیمه سلامت، حاشیه نشینان را نیز تحت پوشش بیمه رایگان قرار می دهد، به شعار "هر ایرانی باید بیمه شود" اشاره و تصریح کرد: بیمه سلامت آمادگی پوشش بیمه ای برای اقشار مختلف را دارد.

بیمه سلامت پنج هزار میلیارد تومان در زمینه درمان بیماران کرونایی هزینه کرده است

وی با اشاره به اینکه بیمه سلامت ۹۰ درصد هزینه های بیماران بستری و ۷۰ درصد هزینه های بیماران سرپایی مبتلا به کرونا را پرداخت و دست کم پنج هزار میلیارد تومان در این زمینه هزینه کرده است.

ناصحی گفت: برخی از داروهای تایید نشده کرونا از پوشش بیمه سلامت خارج شده اند.

خدمات دهی به سالمندان، هدف بعدی بیمه سلامت

مدیرعامل بیمه سلامت گفت: باید ارائه خدمت به بیماران خاص و سخت درمان به گونه ای باشد که مردم دغدغه ای غیر از بیماری نداشته باشند.

وی با بیان اینکه در بودجه امسال بیمه سلامت سعی بر این است تبصره قانونی مناسبی بگیریم و در صندوق بیمه روستایی و پیشنهاد دادیم با نسخه الکترونیک و نظام ارجاع بیماری ها را با درصد بالا که پیشنهاد ما ۱۰۰ درصد است پوشش دهیم.

ناصحی گفت: بیمه سلامت با همکاری فراکسیون سالمندی مجلس و سازمان های دغدغه مند ارائه خدمات به سالمندان را پیگیری می کنند.

وی با بیان اینکه جمعیت کشور ما به سمت سالمندی پیش می رود تصریح کرد: باید ببینیم چه خدماتی را می شود در این بخش ارائه کرد.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها