|
کدخبر: 278506

عرضه سکه در بورس کالا حباب را کم می کند؟

برخی فعالان اعتقاد دارند که آغاز عرضه اولیه اوراق سکه در بورس کالا و احتمال عرضه فیزیکی فلز گران بهای داخلی در هفته های آینده یکی از مهم ترین عواملی است که موجب شده است تمایل به خرید در بازار افت پیدا کند.

شب گذشته میزان حباب در بازار فلز گران بهای داخلی تا محدوده ۱۰ درصدی پایین رفت. این اتفاق در حالی رخ داد که در همین ماه آبان، در برخی مقاطع، فاصله ارزش ذاتی و قیمت بازار حتی تا کانال ۲۰ درصدی نیز بالا رفته بود. افت دامنه حباب می تواند نشان دهد که تمایل به خرید سکه در بازار کاهش یافته است و برخی معامله گران در حال خروج از این بازار هستند.

برخی فعالان اعتقاد دارند که آغاز عرضه اولیه اوراق سکه در بورس کالا و احتمال عرضه فیزیکی فلز گران بهای داخلی در هفته های آینده یکی از مهم ترین عواملی است که موجب شده است تمایل به خرید در بازار افت پیدا کند. در کنار این ممکن است با عرضه اولیه اوراق سکه، کشف قیمت فلزگران بهای داخلی در یک بازار شفاف تر صورت بگیرد و نقش نوسان گیران کمی در بازار پایین تر بیاید.

البته با وجود افت حباب سکه، هم چنان دشوار است که انتظار افت معنادار قیمت سکه نقدی را داشت.افزایش بهای اونس طلا به بالای مرز هزار و ۷۰۰ دلاری یکی از مهمترین عواملی است که می تواند در روز جاری سد راه نزولی های بازار شود. در این میان شاید تنها افت قیمت دلار به زیر محدوده ۳۵ هزار و ۸۰۰ تومان زمینه ساز قدرت نمایی بیشتر کاهشی ها شود و حباب سکه را به سوی تک رقمی شدن سوق دهد.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها