|
کدخبر: 277899

رکورد شکنی قیمت دلار در بازار آزاد

قیمت فروش هر دلار آمریکا در بازار آزاد در جریان معاملات دیروز سه‌شنبه ۱۰ آبان تا آستانه مرز ۳۴ هزار تومان پیش رفت و به نرخی بی‌سابقه رسید.

قیمت فروش هر دلار آمریکا در بازار آزاد در جریان معاملات دیروز سه‌شنبه ۱۰ آبان تا آستانه مرز ۳۴ هزار تومان پیش رفت و به نرخی بی‌سابقه رسید.

در حالی که بانک مرکزی ، نرخ رسمی عرضه دلار در شبکه رسمی صرافی‌های تحت نظارت خود را ۲۸ هزارو ۹۸۴ تومان تعیین کرد که تنها ۲۰ تومان بالاتر از بهای تعیین شده برای معاملات روز دوشنبه بود، هر دلار آمریکا در مبادلات روز سه‌شنبه بازار آزاد تهران تا ۳۳ هزار و ۸۰۰ تومان نیز فروش رفت که ۶۰۰ تومان بالاتر از نرخ پایانی داد وستدهای روز دوشنبه بود.

البته با نزدیک شدن به دقایق پایانی خرید و فروش‌های روز سه‌شنبه، قیمت فروش دلار آمریکا همچنان در دامنه ۳۳ هزار و ۶۵۰ تا ۳۳ هزار و ۸۵۰ تومان در حال نوسان بود. پیش از این، نرخ آزاد دلار رکوردهایی را در محدوده ۳۳ هزار و ۳۰۰ تا ۳۳ هزار و ۴۰۰ تومان ثبت کرده بود.

متوسط نرخ ماهانه دلار آمریکا در بازار آزاد تهران از خرداد گذشته برای نخستین بار از مرز ۳۰ هزار تومان فراتر رفته و طی بیش از ۵ ماه گذشته نه تنها این نرخ میانگین به زیر ۳۰ هزار تومان بازنگشته بلکه در مهر ماه به بالای ۳۲ هزار تومان و در ۱۰ روز ابتدایی آبان جاری نیز به آستانه ۳۳ هزار تومان رسیده است.

هر یورو نیز در جریان معاملات روز سه‌شنبه بازار آزاد تهران تا ۳۳ هزار و ۵۰۰ بالا رفت که نزدیک به ۵۵۰ تومان بالاتر بهای پایانی معاملات روز دوشنبه بود. نرخ رسمی هر یورو نیز روز سه‌شنبه ۲۸ هزار و ۹۷۴ تومان بود.

 

منبع: ایران جیب

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها