|
کدخبر: 277457

جهش ۳۰ درصدی دوج کوین در ۷ روز!

به دنبال اخبار مربوط به نهایی شدن خرید توییتر توسط ایلان ماسک، دوج ‌کوین، میم کوین محبوب مدیرعامل تسلا، جهش قابل توجهی را تجربه کرد.

در روزهای اخیر، جامعه دوج‌کوین شاهد اخبار مثبتی بود. این میم‌کوین طی هفت روز گذشته جهش ۲۷ درصدی را به ثبت رساند و از ۰.۰۵۸۹۷ دلار در ۲۰ اکتبر به ۰.۰۷۷۹۹ دلار در زمان نوشتن این گزارش جهش کرد. به نظر می‌رسد رشد بازار گسترده‌تر و امید دوباره به معامله ایلان ماسک برای خرید توییتر، دلایل این رشد باشد.

دوج‌کوین صعود خود را در ۲۵ اکتبر پس از کاهش شاخص دلار آمریکا و گزارش‌های مثبت در مورد درآمد سه ماهه سوم از سوی شرکت‌های رمزنگاری مانند کوین‌بیس و مایکرواستراتژی آغاز کرد. در نتیجه، بازار کریپتو رونق گرفت، به طوری که بیشتر توکن‌ها در هفته گذشته به رنگ سبز درآمد و ارزش بازار جهانی رمزارزها نیز برای اولین بار در طول هفته‌های گذشته از مرز ۱ تریلیون دلار عبور کرد. جهش دوج‌کوین زمانی تسریع شد که ایلان ماسک اعلام کرد قرارداد وی با توییتر در حال بسته شدن است و همه چیز می‌تواند تا ۲۸ اکتبر نهایی شود.

ماسک که اغلب با عنوان «پدر دوج» شناخته می‌شود، از طریق توییت‌ها و اطلاعیه‌های خود بر قیمت ارزهای دیجیتال تأثیر می‌گذارد. او همچنین یکی از طرفداران قدیمی دوج‌کوین بوده و حتی پیشنهاد کرده است که این رمزارز را به عنوان یک روش پرداخت در توییتر اضافه کنند.

اوایل صبح امروز، ماسک توییت عجیبی منتشر کرد که در ویدیویی او با یک سینک‌ در دست، در حال ورود به دفتر مرکزی توییتر است. او در توییت خود گفت: "ورودی به دفتر مرکزی توییتر - بگذارید غرق شود! " حتی با وجود اینکه در توییت به دوج‌کوین اشاره‌ای نشده است، اما هیجان در مورد این معامله کافی بود تا باعث جهش چشمگیر دوج‌کوین شود.

با این حال، گفتن اینکه آیا این رالی ادامه خواهد داشت یا خیر، دشوار است. از یک سو، افزایش فشار خرید منجر به خرید بیش از حد این دارایی شده است. این می‌تواند باعث شود که قیمت دوج‌کوین در روزها و هفته‌های آینده کاهش یابد.

از سوی دیگر، جهش قیمت به دوج‌کوین کمک کرده است تا از دو سطح مقاومت اصلی فرتر برود: میانگین متحرک ساده ۵۰ (SMA) و ۱۰۰ روزه.

این دو شاخص فنی قبلاً سطوح پشتیبانی قوی برای دوج‌کوین را تشکیل داده‌اند و در گذشته به حفظ قیمت آن کمک کرده‌اند. علاوه بر این، افزایش قیمت می‌تواند نهنگ‌های دوج را وارد عمل کند. این سرمایه‌گذاران بزرگ در طول زمستان کریپتو نسبتاً غیرفعال بوده‌اند، اما با توجه به افزایش قیمت فعلی می‌توانند وارد عمل شوند و این می‌تواند باعث افزایش بیشتر قیمت دوج‌کوین شود.

در زمان نوشتن این گزارش، دوج‌کوین در کانال ۰.۰۷۷۹ دلار قرار دارد که نسبت به دیروز ۱۶.۸۷ درصد افزایش داشته است.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها