|
کدخبر: 276956

دلار دوباره اوج گرفت + قیمت جدید

دلار در بازار امروز بر خلاف افت چند روز خود افزایش نرخ را تجربه کرد و به ۳۲،۷۷۰ تومان رسید.

بانک و بیمه دلار دوباره اوج گرفت + قیمت جدید

امروز دلار در بازار آزاد برخلاف افت قبلی خود، رشد نرخ را تجربه کرد، بطوری که دلار در بازار آزاد که ۲ روز پیش تا ۳۲،۶۰۰ (سی و دو هزار و ششصد ) تومان رسیده بود، امروز - شنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۱ مصادف با ۲۲ اکتبر ۲۰۲۲ - با رشد ۰.۵۱ درصدی به ۳۲،۷۷۰ (سی و دو هزار و هفتصد و هفتاد ) تومان رسید.

قیمت-دلار

پیش‌بینی نرخ دلار هفته پیش رو

بررسی نرخ دلار در یک ماه گذشته از ۲۸ شهریور تا ۲۸ مهر ۱۴۰۱ حکایت از روند صعودی نرخ دلار دارد. روندی که هر چند صعودی بود اما نوسان زیادی در محدوده ۳۲ هزار تومان داشت و نشان داد این کانال درحال‌حاضر خط قرمز دلار برای تصمیم‌سازان اقتصادی است و شکستن آن نه امیدی برای افزایش نرخ و نه ثبات است.

۹ مهر ماه ۱۴۰۱ بود که نرخ دلار پس از حدود ۲۰ روز سرگردانی در محدوده ۳۱ هزار تومان به یک باره با افزایش نرخ هزار و ۳۰۰ تومانی وارد کانال ۳۳ هزار تومان شد. حفظ این محدوده برای نرخ دلار هر چند دوام چندانی نداشت اما دلار دیگر به کانال ۳۱ هزار تومان برنگشت و در محدوده ۳۲ هزار تومان باقی ماند. هم‌اکنون حدود ۱۰ نوع نرخ دلار در کشور وجود دارد و به اعتقاد فعالان بازار اگر این نرخ‌ها برداشته شود و دلار تک‌نرخی شود، نرخ دلار به نقطه تعادلی و واقعی خود می‌رسد. کارشناسان بازار، فضای فعلی برای نرخ دلار را مه‌آلود و غیر قابل پیش‌بینی می‌دانند. آنها بر این عقیده هستند عاملی غیر از فاکتورهای تاثیرگذار بر نرخ دلار، بر بازار ارز تاثیر می‌گذارد و آن دخالت مستقیم دولت و بانک مرکزی در قیمت‌ها است و این هر پیش‌بینی برای نرخ دلار را بی‌اثر می‌کند. در غیر این صورت اگر نرخ دلار را با عاملی نظیر تورم داخلی کشور بسنجیم قطعا روند، رو به بالا خواهد بود.

در ادامه به بررسی قیمت انواع ارز در بازار پرداخته شده است.

قیمت-ارز

 

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها