|
کدخبر: 261488

ترس شدید رمزارزها برای صعود

امروز بیت کوین بیش از ۳ درصد رشد کرده، اما بازار هنوز در ترس شدید به سر می برد. بی اعتمادی ایجاد شده در فعالان بازار، اثری منفی بر کل ارزهای دیجیتال گذاشته است.

بانک و بیمه ترس شدید رمزارزها برای صعود

بازار ارزهای دیجیتال هنوز در شوک سقوط های پی در پی اخیر به سر می برد. البته امروز وضعیت بسیار بهتر است و بیت کوین هم با رشد بیش از ۳ درصدی، در حدود ۳۰۶۰۰ دلار معامله می شود. اما هنوز بازدهی هفتگی بیت کوین منفی است و افت حدود ۳ درصدی را نشان می دهد.

ارزش معاملات بیت کوین طی شبانه روز اخیر بیش از ۳۰ میلیارد دلار بوده و ارزش بازار آن هم به ۵۸۳ میلیارد دلار رسیده است.

با وجود بهبود نسبی معاملات در یکی دو روز گذشته، اما هنوز ترس شدیدی بر بازار حاکم است و شاخص ترس و طمع، عدد ۸ را نشان می دهد. این شاخص که می تواند بین اعداد یک الی ۱۰۰ نوسان کند، به ندرت به اعداد تک رقمی می رسد اما فعلا با وجود رشد سه درصدی بیت کوین، شاخص ترس و طمع عدد ۸ را نمایش می دهد که نشان دهنده معاملات محتاطانه معامله گران و ترس شدید آن ها از آینده قیمت هاست.

ریزش بیشتر اتریوم نسبت به بیت کوین

اتریوم امروز مثبت است. بیش از ۳ درصد رشد کرده و هم اکنون حوالی قیمت ۲۰۸۰ دلار معامله می شود. اما نکته مهم اینجاست که در مقیاس هفتگی، افت ۱۲ درصدی اتریوم را شاهد هستیم که عدد بزرگ تری نسبت به افت بیت کوین است.

به طور کلی در ریزش اخیر بازار، اتریوم بیشتر از بیت کوین افت کرد و در شرایطی که بیت کوین حدود ۲۸ درصد طی یک ماه افت کرده بود، اتریوم در همین مدت زمانی به افت ۳۵ درصدی رسیده بود که عدد قابل توجهی است.

امروز ارزش معاملات اتریوم ۱۹ میلیارد دلار بود و ارزش بازار آن هم عدد ۲۵۲ میلیارد دلار را نشان می دهد.

رشد دسته جمعی آلت کوین ها

با مثبت شدن بیت کوین، تقریبا تمام آلت کوین ها هم مثبت شده اند. در فهرست ۵۰ ارز برتر بازار، تمام نمادها به جز UNUS SED LEO که نیم درصد افت کرده، رشد قیمت داشته اند.

بیشترین رشد قیمت مربوط به الروند است که ۱۲ درصد بالا رفته و پس از آن الگوراند نیز با همان حدود ۱۲ درصد رشد، در رده بعدی است. میکر هم امروز ۱۰ درصد جهش قیمتی داشته است.

اما در بازده هفتگی، هنوز وضعیت چندان خوب نیست. اکثر نمادها در یک هفته گذشته افت قیمت داشته اند که سردمدار آن ها TerraUSD با کاهش ۸۶ درصدی است. اگر از این مورد که یک نمونه خاص در بازار است بگذریم، به نیر پروتکل می رسیم که ۳۳ درصد کاهش قیمت را در یک هفته گذشته تجربه کرده است. فایل کوین و آوالانچ هم با افت ۲۶ درصدی در رده های بعدی قرار دارند.

دامیننس بیت کوین از ۴۴ درصد عبور کرد

ارزش بازار ارزهای دیجیتال با ۳.۵ درصد رشد نسبت به روز گذشته، به عدد ۱.۳۱ تریلیون دلار رسیده که این رقم تا عدد ۲ تریلیون دلار که مدتی قبل در آن نقطه قرار داشتیم، فاصله بسیار زیادی دارد.

ارزش معاملات در شبانه روز گذشته بیش از ۸۴ میلیارد دلار بوده و ۱۰ میلیارد دلار از این رقم هم مرتبط با معاملات دیفای بوده است.

در استیبل کوین ها هم ۷۶ میلیارد دلار معامله ثبت شده و دامیننس بیت کوین که نشان دهنده ارزش بیت کوین در برابر سایر ارزهاست، به بیش از ۴۴ درصد رسیده است.

منبع: اقتصادنیوز

ارسال نظر