|
کدخبر: 257574

احتمال ورود دلار به کانال جدید / تردید سکه بازان بیشتر شد

حباب سکه نزدیک به ۶ درصد است و بین ارزش ذاتی و قیمت بازاری سکه فاصله معناداری افتاده است.

سکه امامی در بازار پشت خطی در مسیر صعودی قرار گرفت و حتی به بالای محدوده حساس ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی رفت. چنین رفتار قیمتی در بازار فلز گران بهای داخلی عجیب بود، چرا که در بازار پشت خطی دلار خبری از رشد معنادار نبود و این ارز هم چنان پشت محدوده ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان نوسان می کرد.

دو دیدگاه در مورد رشد پشت خطی فلز گران بهای داخلی وجود دارد. گروهی از معامله گران باور دارند که سکه بازان نسبت به رشد قیمت دلار در روز شنبه امیدوار هستند و در بعدازظهر روز جمعه به استقبال چنین افزایشی رفته اند. آن ها باور دارند که اسکناس آمریکایی در روز جاری به بالای محدوده ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان خواهد رفت.

در مقابل این دیدگاه کسانی قرار دارند که معتقدند سکه شانس زیادی برای رشد بیشتر ندارد. از نگاه آن ها سکه بازان در بازار پشت خطی قیمت را بالا برده اند تا امروز بتوانند در بالاترین قیمت ممکن دارایی خود را خالی کنند و به فروش برسانند. در واقع این عده باور دارند که با توجه به حباب سنگین سکه، نگه داری آن چندان منطقی نیست و معامله گران تنها به دنبال فرصت مناسبی برای فروش ذخیره فلز گران بهای داخلی خود هستند.

حباب سکه نزدیک به ۶ درصد است و بین ارزش ذاتی و قیمت بازاری سکه فاصله معناداری افتاده است. البته در مهرماه ۹۹ فاصله بین قیمت سکه و ارزش ذاتی آن در برخی مقاطع نیز به بالای ۲ میلیون تومان رفت. در شرایط کنونی این فاصله حدود ۶۵۰ هزار تومان است. تنها در شرایط تغییر معنادار انتظارات می توان تصور کرد که فاصله بیشتری بین ارزش ذاتی و قیمت بازار بیافتد.

منبع: اکو ایران

ارسال نظر