|
کدخبر: 244072

هشدار / این کارتخوان‌ ها در دو روز آینده قطع می‌ شود

رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی از ارسال اطلاعات ۲.۷ میلیون کارتخوانی که اطلاعات خود را در نظام مالیاتی ثبت نکردند به بانک مرکزی طی دو روز آینده خبر داد و گفت: به زودی تفکیک حساب‌های تجاری از شخصی شروع خواهد شد.

محمد برزگری با اشاره به پایان مهلت ثبت و یا اتصال دستگاه‌های کارتخوان‌ها به پرونده‌های مالیاتی، اظهارکرد: بالغ بر ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار کارتخوان به پرونده‌های مالیاتی متصل شدند و حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار کارتخوان نیز وضعیت خود را ثبت و مشخص نکردند.

رئیس مرکز تنظیم مقررات مالیاتی سازمان امور مالیاتی افزود: طی دو روز آینده اطلاعات کارتخوان‌هایی که به پرونده مالیاتی متصل نیستند را به همراه جزییات آن به بانک مرکزی ارائه خواهیم کرد تا غیرفعال شوند.

وی با بیان اینکه هدف از اتصال کارتخوان‌های بانکی به پرونده مالیاتی افراد ارتقای شفافیت، انضباط مالی و ایجاد کمترین تنش در جامعه است، تصریح کرد: هرگونه صدور کارتخوان جدید منوط به اتصال آن به پرونده مالیاتی است و بانک‌ها ملزم به رعایت این مسیله هستند.

برزگری با تاکید بر اینکه کارتخوان‌هایی که به هر دلیل اطلاعات خود را در نظام مالیاتی ثبت نکردند نیز در این مقطع غیرفعال می‌شوند، عنوان کرد: اطلاعات این دستگاه‌ها به مرکز بازرسی و مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی سازمان امور مالیاتی برای رسیدگی ارسال می‌شود.

این مقام مسیول سازمان امور مالیاتی به برنامه آتی نظام مالیاتی به منظور تفکیک حساب‌های تجاری از شخصی اشاره کرد و گفت: براساس قانون بودجه سال ۹۸ و ۱۴۰۰ و نیز قانون پایانه‌های فروشگاهی مقدمات تفکیک حساب‌های تجاری از شخصی طی یک ماه گذشته شروع شده و به زودی فرآیند اجرایی آن انجام خواهد شد.

 

منبع: فارس

ارسال نظر