|
کدخبر: 229828

کدام رمز ارزها در آینده بازدهی بهتری دارند؟

دو شت‌ ‎کوین معروف شیبا و دوج‌ کوین محبوبیت بالای بین فعالان بازار رمزارز دارند. اخیرا این سوال که کدام رمزارز در آینده می‌ تواند بازدهی بهتری داشته باشد بین طرفدارن آنها مطرح شده است.

بانک و بیمه کدام رمز ارزها در آینده بازدهی بهتری دارند؟

دو شت‌کوین معروف دوج و شیبا با رشدهای ۱۰۰۰ درصدی که چند ماه پیش تجربه کردند، سیل جمعیت رمزارز را به خود جلب کرده و در حال حاضر این دو رمزارز بیشترین محبوبیت را در دنیای مجازی دارند. مقایسه قیمت و انتظارت بازدهی آینده این دو رمزارز می‌تواند فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاران باشد تا انتخاب منطقی‌تری داشته باشند.

در ادامه گزارش بازدهی دو رمزارز و تحلیل روندهای آتی بررسی می‌شود.

رمز ارز

مقایسه تکنیکالی دوج کوین و شیبا

عکس بالا مربوط به نمودار قیمتی دو رمزارز مذکور است. نمودار این دو شت‌کوین در تایم فرم هفتگی آورده شده است تا بتوانیم با دید وسیع‌تری به نمودار قیمتی نگاه کنیم. در نگاه اول می‌بینیم که هر دو ارز بعد از رشد شارپی اخیر خود وارد اصلاح شده‌اند. برای یافتن معتبر‌ترین حمایت پیش روی دو رمز‌ارز، در علم تکنیکال راه‌های مختلفی وجود دارد. اما یکی از ساده‌ترین راه‌ها استفاده از فیبوناچی اصلاحی است. در این روش فقط بر اساس دو نقطه، شروع و پایان اخیر رشد قیمت در نظر گرفته شده و مطالب شکل بالا یکسری خطوط نمایان می‌شود. هرکدام از این خط‌ها حمایت‌های احتمالی بازار است که با اعداد خاصی نشان داده شده است. از بین خطوط ارائه شده، حمایت فیبوناچی ۰.۶۱ از بقیه معتبرتر است.

همان‌طور که می‌بینید دوج‌کوین نزدیک خط فیبو ۰.۷۸ در حال معامله است و می‌توان محدوده همین خط را به عنوان اولین حمایت دوج‌کوین در نظر گرفت. در صورت از دست رفتن این حمایت، محدوده معتبر بعدی ۴۶ درصد پایین‌تر از قیمت فعلی دوج‌کوین و ناحیه ۰.۰۷ سنت می‌باشد.

در خصوص شیبا نیز می‌توان گفت رمزارز در محدوده فیبو ۰.۶۱ خود قرار دارد و عملا از لحاظ حمایتی در محدوده بهتری نسبت به دوج‌کوین قرار دارد. اما این کل ماجرا نیست و باید موارد زیر را نیز در نظر گرفت.

مقایسه تکنیکالی دوج کوین و شیبا۲

در شکل بالا میزان رشد موج صعودی اخیر دو رمزارز شیبا و دوج ارائه شده است. همان‌طور که می‌بیند در موج صعودی اخیر دوج‌کوین ۶۶۰۰ درصد بازدهی داشته در حالی که رشد شیبا در لگ صعودی اخیر خود فقط ۴۴۰ درصد بوده است. از طرف دیگر دوج‌کوین در حال حاضر ۷۸ درصد با اوج قیمتی خود فاصله دارد در حالی که این عدد برای شیبااینو ۶۰ درصد است.

نکته مهم‌تر که باید به آن دقت شود این است که سابقه معاملاتی دوج‌کوین و حجم بازار آن بیشتر از شیبا است و عملا نسبت به شیبا شناخته‌تر است.

بنابر تمام مطالب مذکور شاید از لحاظ تکنیکالی شیبا در موقعیت بهتری نسبت به دوج‌کوین قرار گرفته باشد. ولی نباید فراموش کنید که مدیرعامل تسلا اخیرا از دوج‌کوین به عنوان سیستم پرداخت این شرکت در آینده نزدیک خبر داده است و این امر می‌تواند سبب برتری دوج‌کوین نسبت به شیبا شود. علاوه بر این دوج کوین بعد از هشت سال نقشه راه یا همان (Roadmap) خود را ارائه داده است. براساس نقشه راه رمزارز دوج‌کوین، علاوه بر طراحی مجدد وبسایت Dogecoin.com، هشت پروژه به تدریج معرفی خواهند شد که می‌توانند به موفقیت دوج‌کوین کمک کنند. از جمله این پروژه‌ها می‌توان به GigaWallet و Libdogecoin اشاره کرد.

در نهایت انتخاب هرکدام از این دو رمزارز برعهده معامله‌گر می‌باشد و با در نظر گرفتن مطالب گفته شده تصمیم منطقی‌تری گرفته شود.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر