|
کدخبر: 223757

معوقات جانبازان پرداخت می شود

رئیس سازمان بنیاد شهید در دانشگاه شاهد اظهار کرد: اعتراضات به علت عدم تخصیص ۶۵۰ میلیارد تومان از سازمان برنامه و بودجه به دلیل اشتباه محاسباتی بود که این مشکل برطرف شده و باقی‌مانده معوقات به‌زودی پرداخت می‌شود.

بانک و بیمه معوقات جانبازان پرداخت می شود

دانشگاه شاهد عصر روز ۱۶ آذر مصادف با روز دانشجو میزبان سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران بود، که مراسم با قرائت قرآن کریم، خیر مقدم مجری مراسم و سخنرانی ریاست جدید دانشگاه آغاز شد.

انقلاب اسلامی آخرین تجربه ملت ایران برای رسیدن عدالت و استقلال بود

در ادامه مراسم رئیس سازمان بنیاد شهید و نائب رئیس هیئت امنای دانشگاه شاهد با اشاره به این که در تاریخ حکومت‌های ایران، اداره مملکت قبل از دوران پهلوی به صورت قومی اداره می‌شد، اظهار کرد: از دوران پهلوی بیگانگان به خصوص غربی‌ها به کشور ما تسلط داشتند، به نحوی که منابع ما کاملا در اختیار خارجی‌ها بود.

وی به مصادیق تسلط استکبار جهانی در دوران پهلوی اشاره کرد و افزود: حتی بعد از ملی شدن صنعت نفت هم تنها ۲۰ درصد نفت ما به خودمان می‌رسید و باقی آن بین آمریکا و انگلستان تقسیم می‌شد، تا جایی که روزی ۶.۵ میلیون بشکه نفت برای تامین رژیم صهیونیستی استخراج می‌کردیم، در حالی که کمتر از ۴۵۰ بشکه نفت مصرف ملی داشتیم.

قاضی زاده هاشمی با بیان این که انقلاب اسلامی بر پایه تجربه تاریخی ملت ایران بود، ادامه داد: ملت ما طی حدود ۲۵۰ سال از واقعه تنباکو میرزای شیرازی و قیام جمال الدین اسدآبادی تاکنون همه‌نوع خط فکری حکومتی را تجربه کرده است، به همین علت مخالفان نظام هم نمی‌توانند جایگزین جدیدی به جای مکتب اسلام برای حکومت ایران درنظر بگیرند.

رئیس سازمان بنیاد شهید با مطرح کردن این که زمانی ۴۴ درصد جمعیت جهان تحت حکومت هخامنشیان بوده است، درحالی که نفت و صنعت وجود نداشت و کشاورزی انبوهی هم به خاطر خشک بودن فلات ایران نداشتیم، تصریح کرد: سه شاخصه‌ای که میزان قدرت تمدن‌ها را تعیین می‌کند، ابتدا اندازه تولید علم و سطح سواد دانشگاه‌های آن ملت است، سپس سهم تجارت آن کشور در مبادلات اقتصادی جهان و در نهایت تسلط مردم به هنر اعم از نقاشی و موسیقی و معماری است.

۶۵۰ هزار میلیارد تومان از معوقات حقوقی جانبازان پرداخت می‌شود

وی در پاسخ به سوال حضار به تجمعات خانواده ایثارگران در تهران اشاره کرد و گفت: تجمعات اخیر تهران به دلیل تاخیر در پرداخت معوقات حقوقی جانبازان از کار افتاده و بدون درآمد است، به نحوی که در قانون جامع ایثارگران مصوب سال ۹۱ این قشر باید حقوق دریافت کند، البته ۱۷۰۰ میلیارد در دولت قبل و ۱۳۰۰ میلیارد در دولت فعلی از معوقات پرداخت شده و اعتراضات به علت عدم تخصیص ۶۵۰ میلیارد تومان از سازمان برنامه و بودجه به دلیل اشتباه محاسباتی بود که این مشکل برطرف شده و باقی مانده معوقات به زودی پرداخت می‌شود.

قاضی زاده هاشمی به خودسوزی‌های مکرر در یاسوج و برکناری مدیرکل مربوطه تاکید کرد و ادامه داد: طبق آمار دریافتی ۶۰ هزار جانباز اعصاب و روان داریم، پس خدمت به این قشر کار سختی است، البته علت برکناری مدیر مربوطه عدم پیگیری و برخورد صحیح با عزیزان ایثارگر و خانواده‌های آن‌ها بود، به نحوی که باید فردی که فکر خودکشی دارد بلافاصله بستری شود و تحت درمان روانپزشکی قرار گیرد، همچنین گرفتن حمایت‌های مادی و معنوی از سایر دستگاه‌ها و پیگیری پرونده مشکلات این قشر از وظایف بنیاد شهید است.

برنامه‌های دولت سلام به دولت مردمی ارائه شده است

رئیس بنیاد شهید در جواب وعده سه روزه خود با موضوع حل مشکلات بورس در مناظرات انتخابات ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: مجری برنامه در رابطه با وعده سه روزه خود در مناظرات انتخاباتی برای حل شدن مشکلات بورس گفت: هفته اول بعد از انتخابات ریاست جمهوری برنامه‌های دولت سلام را تقدیم دولت مردمی کردم، به نحوی که کارشناسان مربوطه هم در ساختار دولت فعلی حضور دارند و حتی از وزرا نیز هستند.

وی درباره‌ی مطالبه دانشجویی با محوریت پیشرفت دانشگاه شاهد و معظلات صنفی آن به ریاست جدید دانشگاه اشاره و تصریح کرد: رئیس دانشگاه شاهد به عنوان تنها دانشگاه جامع کشور که رئیس هیئت مدیره آن رئیس جمهور است، باید دارای سه ویژگی خاص از جمله روحیه جهادی و انقلابی باشد، همچنین سواد علمی بالایی داشته‌ باشد و توانمندی مدیریتی هم مهم است، البته تشکیل شورای صنفی لازم است که در دستورالعمل برنامه‌های دانشگاه از ریاست جدید می‌خواهیم.

در نظام اسلامی نباید به دنبال گرفتن مسئولیت بود

قاضی زاده هاشمی در پاسخ به این سوال که چرا جایگاه ریاست بنیاد شهید را به نمایندگی مجلس ترجیح داده است، تاکید کرد: طبق درس خارج مقام معظم رهبری به مسئولین نظام، هیچ کسی نباید به دنبال مسئولیت باشد، بلکه اعطای جایگاه مدیریتی در نظام اسلامی باید براساس نیاز و شایسته سالاری انجام شود، که در این مقوله بنده پیشنهاد وزارت بهداشت دولت مردمی را نپذیرفتم ولی به نظرم مسئولیت در بنیاد شهید و خدمت به خانواده شهدا مقدس‌ترین مقام مسئولیتی در نظام اسلامی است.

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر