|
کدخبر: 220028

پیش بینی مهم از آینده قیمت طلا و دلار

بازارهای مالی امروز با روند صعودی قیمت‌ها در بازار طلا و ارز همراه بود. قیمت دلار در بازار امروز به مرز ۲۹ هزار تومان افزایش رسید. قیمت طلا و سکه روند افزایشی داشت.

شاخص کل بورس امروز بیش از ۱۰ هزار واحد (۰٫۷۴ درصد) ریخت و به محدوده یک میلیون و ۳۹۴ هزار واحد وارد شد. این دومین بار در هفته جاری است که شاخص کل به کانال ۱٫۳ میلیون واحدی سقوط می‌کند. شاخص هم‌وزن نیز امروز ۰٫۴۱ درصد افت داشت.

قرار بود امروز جلسه ستاد تنظیم بازار با موضوع تصمیم‌گیری پیرامون قیمت خودرو برگزار شود. در حالی که هیچ اطلاعاتی از زمان برگزاری این جلسه در رسانه‌ها منتشر نشده تا کنون اطلاعاتی نیز از نتیجه این جلسه منتشر نشده است.

به عقیده کارشناسان چنانچه قیمت خودرو آزاد شود تاثیر مثبت چشم‌گیری را در کلیت بازار سهام شاهد خواهیم بود. امید به این موضوع نماد خودرو را به رغم منفی بودن بازار سبز نگه داشت. حال باید دید سیاست‌ های دولت پیرامون خودرو نجات‌بخش بازار خواهد بود یانه.

بازار رمزارزها

بازار رمزارزها به دلیل اخبار آمریکا مبنی بر ادامه ریاست جروم پاول بر فدرال رزرو و سیاست‌های ضد تورمی آمریکا ریزش کرده است.

کارشناسان عقیده دارند یکی از دلایل رشد بازار رمزارزها افزایش تورم مبنی بر همه‌گیری بیماری کویید۱۹ بود. با همه‌گیری بیماری کویید۱۹ و سیاست‌های حمایت معیشتی فدرال رزرو تورم در آمریکا به شدت افزایش یافت و همین باعث شد تا برخی بازارها از جمله رمزارزها رشد خوبی داشته باشند.

ارزش کل بازار طلا حدود ۱۰ تریلیون دلار است و مارک یوسکو، تحلیلگر معروف بیت‌کوین عقیده دارد بیت‌کوین به راحتی در عرض ۴ سال دیگر به ارزش بازار طلا می‌رسد که اینگونه یعنی هر بیت‌کوین ۲۵۰ هزار دلار می‌شود. این تحلیلگر قبلا در سال ۲۰۱۹ پیش‌بینی کرده بود بیت‌کوین ۴۵ هزار دلاری می‌شود.

آلت‌کوین‌ها

جدای از ارزهای مرتبط با متاورس و ارزهای بازی‌های بلاکچین سایر ارزهای دیجیتال روندی نزولی داشتند و فاصله زیادی از سقف تاریخی خود دارند.

ارزهای بزرگ بازار ریزش زیادی کردند و بسیاری از کارشناسان خارجی عقیده دارند حالا وقت خرید این ارزهاست.

قیمت جهانی طلا پس از روند نزولی در ساعاتی از روز گذشته، دوباره تا حدودی صعودی شد. با توجه به نوسان قیمت اونس، طلا در آینده چه روندی را طی می‌کند؟ اونس سقف قبلی خود را پس می‌گیرد؟

برزو حق‌شناس، کارشناس بازارهای مالی در این مورد به تجارت‌نیوز می‌گوید: بازارهای جهانی در انتظار تصمیم‌گیری بانک‌های مرکزی در مورد سیاست‌های انقباضی و ضدتورمی هستند.

او توضیح می‌دهد: اکنون شرایط تورمی در کشورهای غربی نگران‌کننده است و بانک‌های مرکزی علائمی در مورد اتخاذ سیاست‌های انقباضی صادر کرده‌اند.

حق‌شناس، در مورد حرکت قیمت جهانی طلا می‌گوید: اونس تا جولای ۲۰۲۰ در فاز انگیزشی قرار داشت و در حال صعود بود اما پس از آن وارد فاز اصلاحی شد.

به گفته این کارشناس، برای یک سال آینده میلادی حرکت خوبی برای بازار جهانی طلا قابل تصور است.

او می‌افزاید: احتمالا اونس تا پایان سال ۲۰۲۲ یا ابتدای سال ۲۰۲۳، بتواند سقف قبلی خود را بگیرد. اما اکنون در فاز اصلاحی قرار دارد.

قیمت دلار در بازار امروز چهارشنبه ۳ آذر از ابتدای معاملات روند صعودی به خود گرفت و حدود ۴۵۰ تومان افزایش قیمت داشت. قیمت دلار در بازار آزاد ظهر امروز ۳ آذر به ۲۹ هزار تومان هم رسید.

علی طباطبایی، کارشناس بازارهای مالی درباره افزایش قیمت دلار در بازار امروز توضیح داد: یکی از مهم‌ترین عوامل افزایشی قیمت دلار در بازار امروز ایجاد هیجان در بازار است.

دخالت رئیس‌جمهور در بازارهای اقتصادی

او در ادامه دخالت رئیس‌جمهور در بازارهای اقتصادی در چند روز گذشته در کنار پتانسیل رشد نرخ ارز، از دیگر عوامل افزایش قیمت دلار در روزهای اخیر بوده است.

طباطبایی به پتانسیل رشد نرخ ارز تا بالای ۳۰ هزار تومان اشاره کرد و ادامه داد: دلار توانایی رشد تا بالای ۳۰ هزار تومان را دارد و اگر برخی از مشکلات اقتصادی و هیجان در بازار کم نشود روند صعودی دلار ادامه‌دار است.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها