|
کدخبر: 218542

تبیین مدل اعتبارسنجی تعاون در بانک توسعه تعاون

معاون برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات بانک توسعه تعاون مدل اعتبارسنجی تعاون را همسو با سیاست‌های بانک مرکزی مطرح نمود.

بانک و بیمه تبیین مدل اعتبارسنجی تعاون در بانک توسعه تعاون

معاون برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات بانک توسعه تعاون مدل اعتبارسنجی تعاون را همسو با سیاست‌های بانک مرکزی مطرح نمود.

ایرج شیخ زاده معاون برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات بانک توسعه تعاون با اشاره به سیاست و چشم‌انداز کلان نظام بانکی کشور در زمینه اعتبارسنجی اظهارکرد: پرداخت تسهیلات و تامین مالی بنگاه‌های کسب وکار از کلیدی‌ترین فعالیت‌های نظام بانکی و بانک توسعه تعاون محسوب می‌شود.

وی افزود: با توجه به سیاست‌های بانک مرکزی در حمایت از تولید و رونق کسب و کارهای دانش‌بنیان، در نظام بانکی رقابت و اهتمام مضاعفی برای حمایت مالی و پرداخت تسهیلات به مشتریان بانکی شکل گرفته است که می‌تواند زمینه‌های شکوفایی و پیشرفت کشور را فراهم سازد.

معاون برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات بانک توسعه تعاون با اشاره به الگوهای اعتبارسنجی مشتریان در کشورهای موفق گفت: صنعت بانکداری از وثیقه محوری به اعتبار مشتری در حال تحول است که مدل مناسبی برای نظام بانکی کشور قابل دستیابی است.

وی تصریح نمود: در این زمینه در سطح ملی و از سوی رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران گفتمان¬ اقتصادی و کلان در حال شکل گیری و گفت و شنود می‌باشد که می‌تواند زمینه تحقق این موضوع را با شتاب بیشتری فراهم سازد.

شیخ زاده گفت: توسعه فرهنگ اعتبارسنجی در نظام بانکی و هموارسازی زمینه قانونی و زیرساختی آن بسیار مهم است که بانک توسعه تعاون نیز آماده پیشبرد اعتبارسنجی در مشتریان بانک به ویژه تعاونگران است.

معاون برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات بانک توسعه تعاون با طرح ایده «مدل اعتبارسنجی تعاون» بیان کرد: اعتبارسنجی تعاونگران در سطح ملی به عنوان یک مسئله جدی مطرح می‌باشد که در صورت تحقق، زمینه مدیریت هدفمند تسهیلات بانکی متناسب با ظرفیت اعتباری تعاونگران را فراهم خواهد ساخت.

وی گفت: در صورت طراحی و بکارگیری «مدل اعتبار سنجی تعاون»، جامعه تعاونگران از یک پایگاه و مرجع قابل اعتماد اعتبارسنجی برخوردار خواهد شد که قدرت برنامه‌ریزی و مدیریت مضاعفی به سیاستگذاران عرصه تعاون کشور و بانکداران برای ارائه تسهیلات به تعاونگران و سایر مشتریان بانکی می‌دهد.

وی تبیین نمود: در «مدل اعتبارسنجی تعاون»، ظرفیت و رتبه اعتباری همه تعاونگران احصاء و بعنوان یک سامانه و پایگاه اطلاعاتی کارآمد و قابل اعتماد، زمینه تحقق سیاست جایگزینی اعتبار مشتری با وثیقه در اقتصاد تعاونی را فراهم و به گسترش سهم تعاونگران از اقتصاد ملی کمک شایانی می‌نماید.

شیخ زاده افزود تحقق چنین امری امکان ارائه تسهیلات هدفمند به بخش تعاون و سایر بخش‌های اقتصادی و مولد کشور را فراهم خواهد ساخت و می‌تواند الگوی مطلوبی برای فرهنگ‌سازی موضوع اعتبارسنجی در صنعت بانکداری ایران باشد و منافع و عواید متعدی برای اقتصاد کشور و نظام بانکی به ارمغان آورد.

 

ارسال نظر