|
کدخبر: 213389

جزئیات پرداخت وام ۷ میلیون تومانی به بازنشستگان

بسیاری از بازنشستگان تا ۵۰ درصد از حقوق خود را صرف درمان می کنند و در رابطه با این مسئله رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهرگرگان گفت: درمان ومعیشت دو مشکل اساسی بازنشستگان است.

سهراب مهاجر با بیان اینکه اغلب بازنشستگان دچار مشکلات معیشتی هستند، اظهار داشت: براساس قانون سازمان تامین اجتماعی، فرد در دوران اشتغال پرداختی هایی به این سازمان انجام می دهد ولی متاسفانه در دوران بازنشستگی به ویژه برای نیازهای درمانی، تأمین اجتماعی پاسخگو آنهانیست.

حداقل زندگی برای بازنشستگان

وی ادامه داد: بعضی از بازنشستگان حتی تا۵۰ درصد از حقوق خود را صرف درمان می کنند این در حالی است که تورم و گرانی اجازه حداقل زندگی به بازنشستگان را نمی دهد.

مهاجر در ادامه با اشاره به تحت پوشش بودن ۲۲ هزار بازنشسته در گرگان بیان کرد: سعی کرده‌ایم تا حد امکان و مطابق قانون به بازنشستگان خدمات بدهیم؛ برای نمونه سهمیه وام که به بازنشستگان در هردوره پرداخت می شد از ۴۰۰ نفر به نزدیک به هزار نفررسیده است.

وام ۷ میلیون تومانی

وی افزود: وام ۷ میلیون تومانی به بازنشستگان پرداخت می شود اما باتوجه به گرانی‌های که وجود داردانتظار داریم که مبلغ وام افزایش پیدا کند که قطعا وام ۷ میلیونی نیازهای بازنشستگان برطرف نمی کند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه طی سال‌های گذشته حقوق سالانه بازنشستگان متناسب با تورم واقعی کشور افزایش نیافته و گرانی‌ها کمر مردم را شکسته است. با این شرایط باید به این فکر کنیم که یک بازنشسته چه می‌کشد و در چه شرایط دشواری زندگی می کند.

منبع: ایلنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها