|
کدخبر: 213365

آخرین تغییرات قیمت دلار در بازار (۱۰ آبان)

قیمت دلار امروز (دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰) در صرافی‌های بانکی به ۲۶ هزار و ۷۱۴ تومان رسید.

قیمت دلار در بازار نوسان شدیدی را تجربه می‌کند. انتظار مردم از دولت جدید، کاهش قیمت دلار در بازار و تحقق نرخ واقعی آن است. قیمت دلار در بازار از ۷ تومان در سال ۵۷، به ۳۷ هزار تومان در سال گذشته رسید. این افزایش قیمت دلار در بازار و بی‌ثباتی آن در این سال‌ها موجب مشکلات اقتصادی زیادی برای مردم شده است. اقتصاددانان نظرات متفاوتی درباره قیمت دلار در بازار و نرخ حقیقی ارز دارند.

رئیسی قیمت دلار در بازار را به ۱۰ هزار تومان می‌رساند!

رئیس‌جمهور در مراسم تنفیذ با اشاره به لزوم رسیدگی به اولویت‌های اقتصادی کشور گفت: مشکلاتی از جمله تورم ۴۴ درصدی، رشد فزاینده نقدینگی، افزایش بدهی‌های دولت، کسری بودجه، بیکاری و مشکل مسکن که به علت دشمنی‌ها و همچنین برخی ناکارآمدی‌های داخلی ایجاد شده، نیازمند اصلاح است و مردم توقع دارند اعتماد آسیب‌دیده آنان ترمیم شود. اما یکی از موارد مهمی که سال‌هاست منجر به آشفتگی‌های کلان در بسیاری از قیمت‌گذاری‌ها شده، نرخ ارز به ویژه دلار است. نرخ دلار از ۷ تومان در سال ۵۷ به ۳۷ هزار تومان در سال گذشته رسید. این افزایش نرخ ارز و بی‌ثباتی در این سال‌ها موجب مشکلات زیادی شده است. اما اقتصاددانان نظرات متفاوتی درباره نرخ حقیقی دلار دارند. حتی بعضا نرخ‌های عجیبی نیز مطرح می‌شود و از دولت آینده نیز انتظار هدف‌گذاری برای آن را دارند.

امروز قیمت دلار در بازار چقدر شد؟

نرخ دلار همچنان نوسان شدیدی در بازار دارد. در اولین روز هفته قیمت دلار با وجود اتفاقات بنزینی در کشور افزایش یافت.

طبق اعلام صرافی ملی ایران امروز (۱۰ آبان ۱۴۰۰) قیمت هر دلار آمریکا ۲۶ هزار و۷۱۴ تومان است و هر اسکناس یورو نیز به مبلغ۳۰ هزار و ۸۱۹ تومان فروخته می‌شود.

نرخ دلار نسبت به آخرین معاملات دیروز حدود ۸۳ تومان افزایش یافت و یورو نیز ۵۶ تومان گران شد.

قیمت روز ارز در صرافی

نام ارز      قیمت (تومان)

دلارآمریکا   ۲۶.۷۱۴

یورو    ۳۰.۸۱۹

یک هزار دینار عراق    ۲۰.۰۰۰

درهم امارات   ۷.۴۹۰

پوند انگلیس    ۳۷.۷۲۶

یوان چین    ۴.۳۵۰

روبل روسیه    ۴۲۵

لیر ترکیه    ۲.۹۷۰

 

منبع: پیشنهاد ویژه

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها