|
کدخبر: 210208

بیمه موتور؛ ضرورتی کاربردی برای موتورسواران درپاییز ۱۴۰۰

بیمه اجباری یا همان بیمه شخص ثالث موتور برای تمامی وسایل نقلیه لازم است.

بانک و بیمه بیمه موتور؛ ضرورتی کاربردی برای موتورسواران درپاییز ۱۴۰۰

هرکاری که باعث خوشحالی و سرزنده‌ای شما شود، ارزش انجام آن را دارد.برای بسیاری از راکبان موتورسوار، این‌کار سرگرمی یا رفع نیاز نیست؛ بلکه به خاطر عشقی‌ست که نسبت به هیجان و موتورسواری دارند. تنها چیزی که آنها در زندگی می‌خواهند این است که با موتور خود به هر گوشه دنیا سفر کنند. اما باید بدانید که چنین عشقی نیاز به مراقبت دارد.

اگر بخواهید به هر گوشه‌ای سفر کنید یا به هر جاده‌ای سر بزنید، بهتر است بیمه‌ موتور را در اولویت کارهای خود قرار داده و با خیالی آسوده به دل جاده بزنی. با داشتن بیمه موتورسیکلت در صورت بروز هرگونه حادثه، بیمه بخشی از خسارت‌های وارده را جبران می‌کند و این برای موتور شما گزینه‌ی خوبی‌ است.

بیمه موتور چیست؟

همان‌طور که گفته شد، برای آسودگی خیال، می‌بایست موتورسیکلت خود را بیمه کنید. یک بیمه اجباری و یک بیمه اختیاری برای موتورسیکلت وجود دارد. این بیمه‌ها برای رفع نیازها و جلوگیری از خطرات احتمالی آنها ضروری هستند.

بیمه اجباری یا همان بیمه شخص ثالث موتور برای تمامی وسایل نقلیه لازم است. اگر شخصی این بیمه را برای وسیله نقلیه خویش اعم از (موتور، ماشین، اتوبوس و…) خریداری نکند و پلیس آن را رصد کند، قطع به یقین درگیر جرایم سنگین شده و اگر حادثه‌ای رخ دهد، بیمه هیچ مسئولیتی در قبال پرداخت خسارت نخواهد داشت.

بیمه اختیاری نیز تحت عنوان بیمه بدنه موتور یاد می‌شود. این بیمه‌نامه بدنه موتورسیکلت برای برخی از پوشش‌هایی که بیمه شخص ثالث در دایره‌ی حمایت خود ندارد، به کار گرفته می‌شود و داشتن این بیمه بسیار به نفع تمامی راکبان موتور سیکلت است.

ما خواندن مطلب بیمه موتور را به همه راکبان موتوری پیشنهاد می‌کنیم که درصدد هستند از خسارات و خطرات تصادفات رانندگی و حوادث دوری کنند.

شور و اشتیاقی که سر از عشق در می‌آورد…

شور و اشتیاق وقتی به حرفه تبدیل می‌شود، قهرمانانی مانند جوی دونلوپ، جان مک گوینس، جاکومو آگوستینی، والنتینو روسی، استفان پیترهانسل، سی.اس. سانتوش و چندین قهرمان دیگر در کلاس جهانی پدیدار می‌شوند. حتما شما راکب عزیز نیز با این اشتیاق قهرمان شدن به موتور خود دلبسته‌اید یا به عشق قهرمان دیرینه‌تان تمایل دارید در جاده‌ها نقش به جای بگذارید. به شما حق می‌دهیم که به دنبال علاقه خود بروید! اما بهتر است برای این علاقه کمی وقت بگذارید و مراقب خطراتی که او را تهدید می‌کند باشید.

مروری بر بیمه شخص ثالث

بیمه شخص ثالث موتور عبارت است از پوشش بیمه مسئولیت که پس از تصادف وسایل نقلیه برای پرداخت درد و جبران خسارت شخص ثالث از طرف شرکت بیمه پرداخت می‌شود.

بیمه شخص ثالث موتور چه چیزی را پوشش می‌دهد؟

برای یک راننده یا راکب مقصر که منجر به تصادف و به دنبال آن جراحات جسمی یا مرگ برای شخص ثالث ‌شود، بیمه شخص ثالث مسئولیت وی در قبال درد و جبران خسارت را بر عهده داشته و همه خسارات را پوشش می‌دهد.

به طور خاص، اگر شما یا یکی از اعضای خانواده شما در یک تصادف رانندگی آسیب دیده باشید و راننده مقصر در قبال جراحات شما مسئول شناخته شود، بیمه شخص ثالث راننده‌ی مقصر این خسارات را حداکثر تا سقف پوشش بیمه پرداخت می‌کند.

همچنین بیمه ثالث موتور موارد زیر را تحت پوشش قرار می‌دهد:

  • جبران هزینه‌های مالی اشخاص ثالث در سوانح رانندگی و جبران هزینه ها
  • جبران هزینه‌‌ها و خسارت‌های جانی به سرنشینان اتومبیل راننده مقصر و حتی خود فرد راننده مقصر

بیمه بدنه موتور چیست؟

همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم بیمه بدنه یک بیمه اختیاری و کاربردی برای وسایل نقلیه نظیر موتور است. داشتن هر چیزی در این هستی بی‌تاثیر نیست و بالاخره یک جایی به داد آدم می‌رسد! می‌خواهد یک لباس باشد می‌خواهد بیمه بدنه موتور!

موتور سیکلت

البته نباید فراموش کنیم که شرکت بیمه‌های محدودی بیمه بدنه موتور را ارائه می‌دهند. ارائه بیمه بدنه این وسیله نقلیه در شاریط خاص صورت می‌گیرد. به عنوان مثال، شرکت بیمه سرمد از محدود شرکت‌های بیمه‌گری است که بیمه بدنه موتور را به راکبان موتور ارائه کرده‌اند.

بیمه بدنه موتور نیز مثل بیمه شخص ثالث مواردی را تحت پوشش قرار می‌دهد که در زیر به آنها اشاره خواهیم کرد.

پوشش‌های اصلی بیمه بدنه:

بیمه بدنه موتور، خسارات زیر را در قالب پوشش‌های اصلی خود جبران می‌کند:

  1. پوشش حادثه
  2. پوشش آتش سوزی، صاعقه و انفجار
  3. پوشش سرقت کلی

پوشش‌های فرعی بیمه بدنه:

پوشش‌های فرعی بیمه بدنه با پرداخت حق بیمه بیشتر از مبلغ پایه بیمه ارائه می‌شود. پوشش‌های فرعی بیمه‌ بدنه موتورسیکلت شامل موارد زیر هستند:

  • پوشش سرقت درجا لوازم و قطعات وسیله نقلیه
  • پوشش هزینه ایاب و ذهاب خودروی سواری
  • شکست شیشه‌های وسیله نقلیه
  • پوشش نوسانات قیمت
  • پوشش هزینه توقف جهت خودرو‌های بارکش و اتوکار
  • خطرات تبعی مانند رنگ، مواد شیمیایی و اسیدپاشی
  • بلایای طبیعی مانند سیل، زلزله و آتشفشان
  • پوشش حذف استهلاک
  • پوشش حذف فرانشیز
  • پوشش ترانزیت
  • بیمه حوادث شخصی
  • پوشش میخ‌کشی یا خط و خش

بیمه بدنه چه خسارت‌هایی را پوشش نمی‌دهد؟

در بیمه بدنه نیز مثل دیگر بیمه‌های یکسری موارد تحت پوشش قرار نمی‌گیرند که به شرح زیر هستند:

  1. جنگ، شورش، اغتشاش، انقلاب، اعتصاب، تهاجم و ….
  2. زلزله، سیل، آتش فشان، (برخی شرکت‌ها این مورد را تحت پوشش قرار می‌دهند).
  3. خسارت‌هایی که خود بیمه‌گذار یا هرکسی که موتورسیکلت به او سپرده شده، وارد آورد.
  4. خسارت‌های ناشی از توقیف و مصادره موتورسیکلت به‌دست ماموران انتظامی.
  5. راننده فاقد گواهی‌نامه باشد و یا تاریخ گواهی‌نامه‌اش گذشته باشد؛ در این صورت، اگر حادثه‌ای رخ دهد تحت پوشش بیمه بدنه موتور قرار نخواهد گرفت.
  6. زمانی که مشخص شود هنگام رانندگی از مشروبات الکلی استفاده شده و تصادف رخ داده خسارات را بیمه بدنه پرداخت نکرده و راننده مشمول استفاده از بیمه بدنه نخواهد بود.
  7. شرایطی را در نظر بگیرید که اتومبیل‌ران یا موتورسوار مسابقات هستید: در جریان مسابقات شرط‌‌ بندی یا آموزش، تصادف و خسارتی را تجربه می‌کنید. این خسارت تحت پوشش بیمه بدنه نیست؛ مگر در با بیمه‌گر توافق شده باشد. این توافق شما و شرکت بیمه‌گر عینا باید در بیمه‌نامه موتور لحاظ شده باشد.
  8. خسارت­‌هایی که به­‌دلیل حمل مواد سریع الاشتعال و مواد منفجره بر موتور وارد شود. البته این مورد استثنائاتی نیز دارد: اگر مواد سریع الاشتعال نظیر بنزین و گازوئیل سوخت موتور باشد.
  9. خسارت­‌های وارده به وسیله نقلیه که براثر بارگیری اضافه، اضافه مسافر و یا هنگام بارگیری و باراندازی رخ دهد.

خطاب به راکبان موتور سیکلت

حال که با این دو بیمه برای خود آشنا شدید، وقت آن رسیده است که بیمه موتور تهیه نمایید. بهتر است در وهله اول، بیمه شخص ثالث موتور خریداری کنید. در قدم دوم در صورت تمایل بیمه بدنه موتور نیز می‌تواند برایتان مفید واقع شود.

برای استعلام یا خرید ارزان‌ترین بیمه موتور به لینک زیر مراجعه نمایید:

https: //bimeh.com/thirdpartyMotor

تصادف

برای خرید این بیمه از بهترین شرکت‌های بیمه می‌توانید با کارشناسان بیمه دات کام همراه بوده و از آنها مشاوره بخواهید. این کارشناسان شما را در این امر راهنمایی کرده و بهترین شرکت‌ها را به شما معرفی خواهند کرد. برای خرید بیمه شخص ثالث موتور به سایت bimeh.com مراجعه نمایید. پس از وارد کردن اطلاعات، می‌توانید به استعلام و مقایسه بیمه موتور از شرکت‌های بیمه‌ای معتبر و دارای مجوز بیمه مرکزی بپردازید. در نهایت امکان خرید آنلاین بهترین بیمه موتور برایتان فراهم است. بیمه‌نامه خریداری شده در کمترین زمان ممکن به صورت رایگان به نشانی مدنظر شما ارسال خواهد شد.

برگرفته از سایت بیمه دات کام(bimeh.com)

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها