|
کدخبر: 201386

بیمه خودروی اجاره‌ای

این روزها با شرایط بد اقتصادی، با افزایش بی‌سابقه قیمت خودرو مواجه هستیم. به همین علت خرید خودروی باکیفیت برای اکثریت جامعه، آرزویی بیش نیست.

بانک و بیمه بیمه خودروی اجاره‌ای

پیرو این گرانی، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند خودروها را از شرکت‌ها و موسسات اجاره کنند. اگر قصد اجاره‌ خودروی گران قیمت دارید،  بیمه کردن آن برای استفاده هنگام خسارات و تصادفات پیشنهاد می‌شود.بیمه خودروی اجاره ای به شما کمک می‌کند در زمان وقوع حادثه نگران خسارت‌های وارده نباشید. برای اطلاعات بیشتر در رابطه با بیمه خودروی اجاره‌ای ادامه مطلب را مطالعه نمایید.

خودروی اجاره‌ای چیست؟

تا به حال برایتان پیش آمده است که قصد شرکت کردن در یک مهمانی را داشته و نتوانید به خاطر شرایط اقتصادی حاکم در آن مهمانی شرکت کنید؟یا به یک کنفرانس فوق سری دعوت شده و به علت نداشتن خودروی باکیفیت از رفتن به آن صرف نظر کنید؟! دیگر نیازی به نگرانی در این موارد وجود ندارد. خودروی اجاره‌ای در این شرایط به کمک شما می‌آید.

بیمه-خودرو2

انواع خودروهای اجاره ای برای رفع نیاز شما

از کجا خودرو اجاره کنیم؟

امروزه شرکت‌های متعددی در اقصی نقاط کشور، خودروهای لوکس را اجاره می‌دهند. برای اطمینان بیشتر، خودرو را از شرکت معتبری  اجاره کنید که مجوز رسمی و شرکتی داشته باشد.علاوه بر این شرکت‌ها، برخی سایت‌ها نیز در این حوزه فعالیت خوبی دارند.کافی‌ست عبارت <<سایت اجاره خودرو>> را در جستجوگر گوگل تایپ کرده و با لیستی از وب سایت‌های ارائه دهنده این خدمت مواجه شوید. لازم به ذکر است که در انتخاب سایت معتبر دقت بسیار کرده و از معتبر بودن آن اطمینان حاصل کنید.

مدارک موردنیاز جهت اجاره‌ی خودرو

اجاره‌ی خودرو به دو شیوه صورت می‌گیرد:

  • اجاره خودرو با راننده
  • اجاره خودرو بدون راننده.

چنانچه شما قصد اجاره‌ی خوردویی را با هریک از شیوه‌های بالا داشته باشید، باید مدارک متفاوتی برای آن‌ها ارائه دهید.

قیمت اجاره خودروهای اجاره‌ای

قیمت خودروی اجاره‌ای بسته به داخلی یا خارجی بودن، مدل و سال تولید متفاوت است. برای مثال اگر قصد اجاره‌ی پژو ۴۰۵ را داشته باشید مبلغ کمتری را نسبت به اجاره‌ی پورشه می‌پردازید.اگر بخواهید خودروی صفر را اجاره کنید، پرداخت بیشتری را به نسبت خودروی سال ۹۵ خواهید داشت.

طبق آخرین گزارشات بازار خودرو، قیمت اجاره خودروها از ۱۰۰ هزار تومان تا ۹ میلیون تومان است.

بیمه خودروی اجاره ای

اکثر خودروهایی که برای اجاره دادن درنظر گرفته شده‌اند، قیمت بالایی دارند. به همین خاطر است که شرکت اجاره‌ی خودرو، نسبت به بیمه کردن آن‌ها اقدام می‌کند.لازم به ذکر است که خودروی اجاره‌ای باید دارای بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه ماشین هستند.لطفا هنگام اجاره‌ی خودرو از بیمه بودن آن اطمینان حاصل کنید.

لطفا توجه داشته باشید که بیمه‌ی خودروی اجاره ای باید مناسب آن باشد. زیرا پوشش‌ها و خدمات این نوع بیمه به طور کلی با سایر بیمه‌ها متفاوت است.

این بیمه برخلاف بیمه‌های دیگر که ۷۰ درصد از خسارت را پوشش می‌دهند، تمامی خسارات را به طور کامل پرداخت می‌کند.البته اگر خودرو بیمه بدنه و شخص ثالث را به طور کامل داشته باشد.

انواع بیمه خودروی اجاره ای

در زیر با انواع بیمه‌های پوشش دهنده خودروهای اجاره‌ای، آشنا خواهید شد:

  • بیمه معمولی
  • بیمه کامل
  • بیمه بدنه خودرو
  • بیمه شخص ثالث
  • بیمه سرقت
  • بیمه حوادث شخصی
  • بیمه بین المللی cdw

در زیر به برخی از آن‌ها می‌پردازیم:

بیمه معمولی برای خودروهای اجاره‌ای چیست؟

این بیمه را معمولا تمامی شرکت‌های اجاره‌ خودرو، برای خودروهای خود خریداری می‌کنند. این بیمه شامل بیمه بدنه ماشین و بیمه شخص ثالث است.

 

بیمه-خودرو3

بیمه بدنه خودروی نامتعارف برای جبران خسارات آن

بیمه کامل چیست؟

این بیمه کامل ترین بیمه‌ی خودرو برای خودروهای اجاره‌ای‌ست. این بیمه‌نامه میزان قابل توجهی از خسارات را کاهش می‌دهد.برای تحت پوشش قرار گرفتن این بیمه، لازم است هنگام عقد قرارداد با شرکت اجاره‌ی خودرو از آن‌ها درخواست بیمه کامل کنید.مزایای این بیمه به شرح زیر است:

این بیمه دارای محدودیت کیلومتر نیست، در واقع اگر کیلومتر بیشتری را پیموده باشید، هزینه‌ی اضافی دریافت نمی‌کنید

بیمه بدنه خودروی اجاره‌ای چیست؟

بیمه بدنه خودرو نیز یکی از انواع بیمه است که خسارت‌های انواع اتفاقات از جمله:

  • تصادف
  • سقوط
  • سرقت
  • انفجار
  • آتش سوزی
  • برخورد اتومبیل با هر جسم
  • را می‌پردازد.

محاسبه خسارت در اثر بروز سانحه پس از اجاره‌ی خودرو

ممکن است در زمان اجاره‌ی خودرو با برخی حوادث از جمله تصادفات رو‌به‌رو شوید. اگر خودروی شما بیمه نشده باشد، طبیعی‌ست که تمامی هزینه‌ها را شخص خودتان باید پرداخت کنید. اما اگر خودروی اجاره‌ای شما بیمه داشته باشد، با قرار گرفتن در چنین شرایطی خسارات را پرداخت خواهد کرد.

خسارات بالای یک میلیون تومان اتومبیل اجاره‌ای

اگر  خودروی اجاره‌ای شما دچار سانحه‌ای با خسارت بیش از یک میلیون تومان شده باشد، بسته به نوع بیمه‌ای که دارید (معمولی یا کامل) پرداخت خسارت صورت می‌گیرد.

برای مثال: اگر شما بیمه معمولی داشته باشید، بیمه تمامی خسارات شما را پرداخت خواهد کرد. اما فردی که خودرو را اجاره کرده است، باید هزینه افت قیمت خودرو را به شرکت اجاره دهنده بپردازد. خودروهایی که دارای بیمه کامل هستند نه تنها خسارتی برای سانحه نمی‌پردازند، بلکه پرداخت خسارت برای افت قیمت نیز بر دوش آن‌ها نخواهد بود.

خسارت زیر یک میلیون تومان ماشین اجاره‌ای

اگر خاطرتان باشد در مطالب فوق به این موضوع اشاره کردیم که شرکت اجاره‌ی خودرو در زمان عقد قرارداد با مشتری مبلغی را جهت خسارت‌های احتمالی از وی دریافت می‌کند.این مبلغ برای مواردی‌ست که خودرو خسارتی زیر یک میلیون تومان را وارد کرده باشد.در چنین خسارتی فرد اجاره کننده باید یک میلیون تومان بابت خسارت بپردازد.در واقع این مقدار از مبلغ پرداختی اولیه وی برداشته می‌شود.

در هنگام اجاره خودرو با راننده، هزینه خسارت تصادف چگونه محاسبه می‌شود؟

اگر شما خودرویی را با راننده اجاره کرده باشید در زمان تصادفات هیچ خسارتی را پرداخت نمی‌کنید و مسئولیت تصادف  و هزینه‌های ناشی از آن بر عهده‌ی راننده است. اگر خسارت جانی برای سرنشینان رخ دهد، مسئولیت پرداخت هزینه‌های آن نیز بر عهده‎ راننده خودرو خواهد بود.

 

بیمه-خودرو4

پوشش خسارات جانی بیمه خودروی اجاره ای  با راننده است.

 

از کجا بیمه خودروی اجاره ای بخریم؟

همانطور که گفته شد تمامی شرکت‌های اجاره‌ای برای خودروهای خود بیمه خریداری می‌کنند. شما اگر قصد خرید بیمه خودروی اجاره ای خود دارید، می‌توانید در کنار خرید بیمه شخص ثالث (بیمه اجباری)، بیمه بدنه نیز خریداری نمایید تا در زمان وقوع حادثه بتوانید خسارت بیشتری را از بیمه دریافت کنید، برای خرید بیمه بدنه کافی‌ست به سایت بیمه دات کام مراجعه کرده و فرم‌های اطلاعات را تکمیل کنید. پس از ثبت سفارش بیمه‌نامه خودروی شما به آدرس مقصد شما ارسال خواهد شد.

برگرفته از مجله بیمه دات کام https://bimeh.com/mag

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها