|
کدخبر: 201186

هشدار مهم به دارندگان سکه/ ضرر جبران ناپذیر در کمین بازار سکه

به نظر می رسد که معامله گران کاهشی در روز پنج شنبه سعی کنند که از جو اخبار مثبت برای نزول قیمت سکه به زیر حمایت ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان استفاده کنند.

معامله گران سکه در انتهای هفته بیشتر فروشنده شدند. این موضوع موجب شد که فلز گران بهای داخلی یک بار دیگر مرز ۱۲ میلیون تومانی را از دست بدهد. با این حال، سکه در هفته های اخیر توانسته است در بدترین شرایط نزولی نیز خط حمایت ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی را حفظ کند.

به نظر می رسد که معامله گران کاهشی در روز پنج شنبه سعی کنند که از جو اخبار مثبت برای نزول قیمت سکه به زیر حمایت ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان استفاده کنند. با این حال، اگر امروز حمایت یاد شده شکسته نشود، سکه خواهد توانست بار دیگر به بالای مرز ۱۲میلیون تومانی بازگردد.

به باور بیشتر تحلیل گران فنی، شکست خط حمایتی بازار سکه بستگی به نوسانات بازار ارز دارد. اگر در بازار ارز، اسکناس آمریکایی حمایت ۲۶ هزار و ۸۰۰ تومانی را از دست بدهد، کار کاهشی های بازار سکه بسیار آسان خواهد شد. در واقع با از دست رفتن حمایت۲۶ هزار و ۸۰۰ تومانی، دارندگان سکه ضرر قابل توجهی را متحمل خواهند شد.

اثر اونس طلا بر سکه

دیشب در بازارهای جهانی اونس طلا بار دیگر به زیر مرز هزار و ۸۰۰ دلاری نزول کرد و این عامل در روز جاری به عنوان متغیری کاهنده در بازار فلزگران بهای داخلی عمل خواهد کرد. سکه تنها در صورتی که دلار بتواند خود را بالای محدوده ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومان تثبیت کند، توان مقاومت در برابر نیروهای نزولی را خواهد داشت.البته برخی از تحلیل گران عنوان می کنند که حباب فلز  گران بهای داخلی کاهش پیدا کرده است و به همین دلیل، سکه توان افت زیاد قیمت را نخواهد داشت.

 

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر