|
کدخبر: 199232

دلیل ریزش قیمت بیت‌کوین چیست؟

کارشناسان عقیده دارند معاملات آتی و دریافت وام بر بستر بلاکچین تاثیر زیادی بر ریزش اخیر بیت‌کوین داشتند.

بانک و بیمه دلیل ریزش قیمت بیت‌کوین چیست؟

 تحلیلگر ارشد بازارهای مالی عقیده دارد معاملات آتی و افزایش تقاضا برای دریافت وام بر بستر بلاکچین نقش زیادی بر ریزش اخیر بیت‌کوین تا محدوده ۴۲ هزار دلار دارد.

این تحلیلگر گفت: در ماه مارس سال ۲۰۲۰ هم بیت‌کوین ریزشی مشابه را به دلیل همه‌گیری کویید۱۹ تجربه کرد اما سقوط بازار در روز سه‌شنبه تفاوت عمده‌ای با ریزش‌های قبلی داشت. اگرچه این ریزش ترس در بازار را زیاد کرد و حجم زیادی از معاملات آتی لیکویید شد اما فرصت خوبی برای ورود خریدار جدید ایجاد کرد.

ویلی‌وو عقیده دارد افزایش تعداد درخواست کنندگان وام بر بستر بلاکچین نیز می‌تواند دلیلی برای کاهش قیمت بیت‌کوین باشد.

افزایش تقاضا در کف قیمتی نشان می‌دهد که کاهش قیمت به دلیل فروش نهنگ‌ها یا هولدرها نبوده و فرایند کاهش قیمت بیشتر از قیمت بیت‌کوین در معاملات آتی تاثیر گرفته است.

با توجه به گزارش whalemap سرمایه‌گذاران جدید زیادی در حاشیه ریزش قیمت تا محدوده ۴۲ هزار دلار وارد بازار شدند و سفارشات بسیاری در این محدوده فعال شد. همچنین داده‌ها نشان می‌دهد با ریزش قیمت اکثر کسانی که بیت‌کوین فروختند تازه وارد بازار شده بودند.

ویلی‌وو عقیده دارد این ریزش قیمت می‌تواند بازار را پاکسازی کند. ورود سرمایه‌گذاران جدید می‌تواند از نوسان زیاد بازار در نتیجه رفتارهای هیجانی جلوگیری کند.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها