|
کدخبر: 195802

ارز دیجیتال سولانا رکورد تاریخی خود را شکست

سولانا در ادامه روند صعودی روزهای اخیر خود توانست برای سومین بار در هفت روز گذشته رکورد قیمتی خود را افزایش دهد و از سطح ۹۰ دلار عبور کند. رشد قابل‌توجه سولانا نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران نهادی تمایل زیادی به خرید این ارز دیجیتال دارند.

بانک و بیمه ارز دیجیتال سولانا رکورد تاریخی خود را شکست

ارز دیجیتال سولانا، یکی از رقبای اصلی اتریوم، روز گذشته با رشدی ۲۲.۷ درصدی به قیمت ۸۳.۲۱ دلار رسید و توانست اوج تاریخی ۷۸.۶۳ دلاری قبلی خود را بشکند. در لحظه نگارش این گزارش هر واحد سولانا با قیمتی حدود ۹۲ دلار معامله می‌شود و در ۲۴ ساعت گذشته رشدی ۱۱ درصدی داشته است.

سولانا با رشد قیمتی روز گذشته توانست جایگاه خود را به‌عنوان دهمین ارز دیجیتال بازار تثبیت کند.

شبکه سولانا مانند اتریوم مبتنی بر قراردادهای هوشمند است. قراردادهای هوشمند مجموعه‌ای از دستورات نوشته‌‌شده با استفاده از کدهای برنامه‌نویسی شرطی (If-Then) را اجرا می‌کنند که چیزی شبیه به «IFTTT» است اما ویژه ارزهای دیجیتال طراحی شده است. سولانا با استفاده از قراردادهای هوشمند امکان ساخت برنامه‌های غیرمتمرکز و ارائه خدمات مالی را در شبکه خود فراهم کرده است.

بلاک چین سولانا به گونه‌ای طراحی شده است که در آن توکن‌های «SOL» با استفاده از سازوکار اثبات سهام و توسط خود شبکه استخراج می‌شود. این یعنی سولانا از نظر زیست‌محیطی بسیار سالم‌تر از بیت کوین و اتریوم است، چراکه در حال حاضر هر دوی این شبکه‌ها از سازوکار اثبات کار استفاده می‌کنند.

سولانا برای سومین بار در هفت روز گذشته اوج تاریخی خود را شکست

در شبکه‌های مبتنی بر اثبات کار، کسانی قادر به تأیید بخش بیشتری از تراکنش‌های شبکه هستند که سخت‌افزارهای بیشتری در اختیار دارند و البته رقم پرداختی قبض برقشان هم از بقیه بیشتر است. از طرفی دیگر در شبکه‌های مبتنی بر اثبات سهام، کسانی می‌توانند تراکنش‌های بیشتری را تأیید کنند که بیشتر از سایرین سهام‌گذاری کرده باشند.

اتریوم امیدوار است تا با به‌روزرسانی شبکه به نسخه دوم بتواند سازوکار بلاک چین خود را از اثبات کار به اثبات سهام منتقل کند.

بحث مصرف انرژی تنها معیاری نیست که باعث برتری شبکه سولانا نسبت به اتریوم شده است. سولانا می‌تواند در هر ثانیه حدود ۱¡ ۰۰۰ تراکنش را پردازش کند و به‌گفته توسعه‌دهندگان این شبکه این رقم از نظر تئوری می‌تواند تا ۵۰¡ ۰۰۰ تراکنش در ثانیه هم افزایش یابد. قدرت پردازش سولانا در مقایسه با شبکه اتریوم که تنها قادر است ۱۵ تراکنش را در هر ثانیه پردازش کند، بسیار بیشتر است.

رشد روزهای اخیر قیمت سولانا نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران تمایل زیادی به خرید این ارز دیجیتال دارند و این در حالی است که شبکه سولانا در طول هفته گذشته تحت‌تأثیر اخبار منفی بوده است.

اوایل هفته گذشته پروتکلی به نام لونا یلد (Luna Yield) با کلاه‌برداری از سرمایه‌گذاران خود مبلغی ۶.۷ میلیون دلاری را از شبکه سولانا سرقت کرد. با این حال در فضای ارزهای دیجیتال یک سیب خراب لزوماً سایر سیب‌ها را آلوده نمی‌کند.

دو روز پیش شرکت مدیریت سرمایه اوسپری فاندز (Osprey Funds) توانست با پیشی‌گرفتن از غول صنعت سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، یعنی گری‌اسکیل، اولین محصول سرمایه‌گذاری در سولانا را به مشتریان خود ارائه کند. گفتنی است که صندوق سرمایه‌گذاری در سولانای اوسپری فاندز سه‌شنبه هفته گذشته مجوز کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا را دریافت کرد.

این حرکت نشان می‌دهد که این ارز دیجیتالِ یک‌ساله از پشتیبانی گسترده سرمایه‌گذاران نهادی برخوردار است.

 

منبع: ارز دیجیتال

ارسال نظر