|
کدخبر: 188586

قیمت طلا فردا به کدام سو می رود؟

قیمت سکه مدت هاست که توان عبور از محدوده مقاومتی ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را از خود نشان نداده است و همین مساله موجب می شود که بازیگران سنتی بازار انتظار افزایش فروش ها را داشته باشند.

قیمت سکه دوشنبه مرز مقاومتی ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را در پیش رو داشت. این فلز گران بها از لحاظ ارزش ذاتی دیروز توانست خود را بالای محدوده ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تثبیت کند و این اتفاق باعث شد افزایشی‌های بازار سکه امیدوارتر شوند. با این حال، قیمت سکه مدت هاست که توان عبور از محدوده مقاومتی ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را از خود نشان نداده است و همین مساله موجب می‌شود که بازیگران سنتی بازار انتظار افزایش فروش‌ها در ابتدای روز دوشنبه را داشته باشند.

بازیگران سنتی بازار تصور می‌کنند تا زمانی که دلار زیر مرز ۲۵ هزار تومانی قرار دارد، رفتن سکه به بالای محدوده مقاومتی خود دشوار خواهد بود. به نظر می‌رسد تنها در صورتی که اسکناس آمریکایی مسیر افزایشی را در پیش بگیرد، سکه بازان در موقعیت خرید قرار بگیرند. برگشت دلار به زیر محدوده ۲۴ هزار و ۸۰۰ تومان موجب خواهد شد که سکه نیز در بازار داخلی به زیر محدوده ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان برود.

نگاه معامله گران داخلی به دو سطح قیمتی است. کاهشی‌های بازار سکه انتظار شکست مرز هزار و ۸۰۰دلاری اونس طلا را دارند، حال آنکه افزایشی‌ها به دنبال صعود طلا به بالای محدوده هزار و ۸۲۰ دلار خواهند بود. نظرسنجی سایت کیتکو حکایت از آن داشت که تحلیل گران بیشتر انتظار افت بهای طلا در بازار‌های جهانی هفته جاری را دارند و این موضوع تا حدی در نگاه بازیگران بازار داخلی اثر داشت. از این جهت، افزایش قیمت طلا برای سکه بازان غیرمنتظره‌تر خواهد بود.

سکه مدت‌هاست که در کانال ۱۰ میلیون تومانی زندانی شده است و خروج از این کانال، می‌تواند در سمت انتظارات کاهشی یا افزایشی، تغییرات معناداری را ایجاد کند. دیروز امید بیشتر معامله‌گران سکه به روند دلار و افزایش اسکناس آمریکایی به بالای مرز ۲۵ هزار تومان بود. آن‌ها تصور می‌کنند که اونس طلا کار دشواری برای افزایش قیمت دارد.

واگرایی فزاینده در نرخ بهره جهانی که باعث حمایت از دلار آمریکا می‌شود، احساسات نزولی تحلیل‌گران وال‌استریت را بیش از پیش فعال کرده است و همین موضوع موجب شده که بازیگران بازار داخلی نیز با احتیاط بیشتری روند قیمت طلا را دنبال کنند. در نظرسنجی اخیر سایت تخصصی کیتکو درمورد آینده طلای جهانی، ۶۰درصد سرمایه‌ گذاران کلان در وال‌استریت معتقد بودند که فلز زرد در هفته جاری روندی نزولی خواهد داشت. این موضوع موجب خواهد شد که سکه‌بازان با احتیاط در موقعیت خرید قرار بگیرند، مگر اینکه شاهد رشد معناداری در بازار دلار باشند.

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر