|
کدخبر: 187766

دوج کوین کامبک می زند؟

متوسط ​​حجم معاملات این رمزارز در سه ماهه اول سال، ۷۴ میلیون دلار بوده. این طور که مشخص است این شاخص تا کنون ۱۳ برابر شده است. عددی چشمگیر و قابل تامل.

بانک و بیمه دوج کوین کامبک می زند؟

دوج‌کوین رمزارز محبوب ایلان ماسک و هشتمین ارز دنیا از لحاظ حجم بازار است. داده‌های جمع‌اوری شده نشان می‌دهند که حجم معاملات دوج‌کوین از سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱، ۱.۲۵۰ هزار درصد افزایش یافته است.

پلتفرم صرافی‌های آمریکا نشان می‌دهد که، معاملات روزانه دوج‌کوین به طور متوسط ۹۹۵ میلیون دلار است. در واقع چیزی در حدود ۱ میلیارد دلار دوج‌کوین روزانه دست به دست می‌شود.

این در حالی است که متوسط ​​حجم معاملات این رمزارز در سه ماهه اول سال، ۷۴ میلیون دلار بوده. این طور که مشخص است این شاخص تا کنون ۱۳ برابر شده است. عددی چشمگیر و قابل تامل.

چشم امید بیت‌کوین به ایلان ماسک

قیمت این رمز ارز در ابتدای سال میلادی ۰.۰۰۴ دلار بوده است و تنها در عرض چند ماه بیش از ۱۵ هزار درصد رشد کرد. اما بعد از ریزش قیمت بیت‌کوین و بازار کریپتوکارنسی، این ارز نیز تحت تاثیر جو موجود، از اوج قیمت تاریخی خود فاصله گرفت و تاکنون نزدیک به ۷۴ درصد کاهش داشته است.

ایلان ماسک که حامی این رمزارز است، سبب محبوبیت و افزایش قیمت آن شد و حتی بعد از کاهش قیمت آن همچنان به حمایت از دوج‌کوین ادامه می‌دهد. وی تلاش می‌کند این ارز در مرکز توجه باقی بماند. همچنین به تازگی در تبلیغ این ارز، عکس پروفایل توییتر خود را به تصویری از عینک آفتابی که سگ شیبا اینو را منعکس می کند تغییر داد.

طبق گزارشات کوین‌بیس (coin base) در حدود ۵ درصد از کل معاملات ارزهای دیجیتال متعلق به دوج‌کوین است.

تحلیل تکنیکال

بعد از ریزش بیتکوین به زیر ۳۰ هزار دلار در روز گذشته، دوج‌کوین تا حدود ۰.۱۶ دلار کاهش یافت. این سطح، حمایت مهمی برای این ارز محسوب می‌شود زیرا در گذشته دو بار به آن واکنش داشته و مانع از ریزش بیشتر شده همچنین با نسبت ۰.۶۸ فیبوناچی نیز نزدیک است. این تطابق اهمیت این سطح را بالا برده است.

 

در حال حاضر دوج‌کوین در یک مثلث، تقریبا به مدت سه ماه است که در حال نوسان بوده و اکنون به سقف آن نزدیک است. سقف مثلث در واقع خط روند نزولی میان مدت برای این رمز ارز نیز محسوب می‌شود. در صورت شکست سقف مثلث و تثبیت در بالای ۰.۲۱ دلار، می‌توان به شروع یک روند جدید در این ارز امیدوار بود. از آنجایی که دوج‌کوین تقریبا نزدیک به انتهای مثلث است و مدت زیادی در آن نوسان کرده، اعتبار آن پایین‌تر است اما در صورتی که قادر به شکست ناحیه مقاومتی اشاره شده شود، می‌تواند تا سقف قیمت تاریخی خود پیش‌رود.

لازم به ذکر است شرایط دوج‌کوین و سایر ارزها کاملا وابسته به شرایط بیت‌کوین است و در صورت ریزش مجدد قیمت بیت‌کوین این سناریو منتفی است.

هم اکنون قیمت دوج‌کوین در حدود ۰.۱۹ دلار است. در صورت ریزش بازار و یا عقب‌نشینی دوج‌کوین از سطح مقاومتی اشاره شده، احتمال دارد ابتدا تا محدوده ۰.۱۵ الی ۰.۱۷ ریزش داشته باشد و اگر این حمایت را نیز از دست دهد احتمال ریزش تا ۰.۱۱ وجود دارد. در حال حاضر احتمال ریزش تا ۰.۱۱ بسیار اندک است، مگر اینکه کل بازار کریپتوکارنسی مجددا دستخوش نوسانات قرار گیرد.

 

 

منبع: بورسان

ارسال نظر