|
کدخبر: 185112

قیمت طلا فردا به کدام سو می رود؟

موج پنجم کرونا طلافروشی‌ها را تعطیل کرده است و هم‌زمان با این مساله فردا بازار جهانی تعطیل و قیمت هر اونس طلا ثابت می‌ماند. بنابراین انتظار افزایش قیمت طلا در روز آینده وجو ندارد.

با شیوع موج پنجم کرونا بازار طلا فروشان همچنان تعطیل است و حالا بنا به گفته فعالان این بازار قیمت‌ طلا در کانال‌های غیررسمی و براساس قیمت دلار و اونس جهانی طلا تعیین می‌شود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره پیش‌بینی خود از وضعیت بازار طلا گفت: قیمت طلا فردا روند ثابتی دارد. یعنی چنانچه افراد در کانال‌های غیر رسمی هم بخواهند طلای خود را بفروشند پیش‌بینی می‌شود فردا قیمت طلا در محدوده یک میلیون و ۶۰ هزار تومان باشد.

ابراهیم محمدولی ادامه داد: قیمت طلا و سکه تا روز دوشنبه روند ثابتی دارد و تا زمانی که بازار تعطیل بماند انتظار صعود قیمت وجود ندارد.

او درباره حذف مالیات بر ارزش افزوده طلا هم توضیح می‌دهد که هنوز مالیات بر ارزش افزوده طلا در بازار حذف نشده و اجرای آن احتمالا به سال ۱۴۰۱ موکول می‌شود.

محمدولی در این زمینه توضیح داد: احتمالا سامانه‌ای از سوی سازمان امور مالیاتی طراحی می‌شود که طلافروشان باید در این سامانه ثبت نام کنند. بنابراین من تصور می‌کنم تامین زیرساخت اجرای این مصوبه تا پایان امسال طول بکشد.

براساس این گزارش، امروز سکه طرح جدید با قیمت ۱۰ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان معامله شد. نیم سکه و ربع سکه با قیمت پنج میلیون و ۶۵۰ هزار تومان و ربع سکه هم با قیمت سه میلیون و ۶۰۰ هزار تومان فروخته شد. همچنین سکه گرمی با قیمت دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومان معامله شد.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر