|
کدخبر: 180515

آیا ارز دیجیتال بخریم؟

این روزها تب بازار ارزهای دیجیتال یا رمز ارزها بسیار داغ شده است. سود دهی بالا، ورود سرمایه گذاران بزرگ به این بازار و مزایای فراوان باعث شده تا بسیاری از سرمایه گذاران خرد نیز مجذوب بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال شوند.

بانک و بیمه آیا ارز دیجیتال بخریم؟

اما تفاوت‌های فراوان بازار رمز ارزها با بازارهای سنتی مانند بورس و طلا سبب می‌شود تا بسیاری از افراد برای سرمایه گذاری در این بازار با تردید رو به رو شوند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، با ما تا پایان این مقاله همراه باشید تا به سؤال ارز دیجیتال بخریم یا نه پاسخ دهیم.

رمزارز-آگهی۲

ارز دیجیتال چیست؟

قبل از اینکه به سؤال آیا ارز دیجیتال بخریم پاسخ دهیم، بهتر است کمی بیشتر با رمز ارزها آشنا شویم. ارز دیجیتال یا Cryptocurrency، شکل خاصی از پول دیجیتال است که بر پایه علم رمزنگاری ایجاد شده است. ویژگی اساسی ارزهای دیجیتال غیر متمرکز بودن، شفافیت و تغییر ناپذیر بودن آن‌ها است که به کمک تکنولوژی بلاکچین امکان پذیر شده است. بلاکچین این امکان را فراهم کرده تا ارزهای دیجیتال تحت کنترل هیچ نهاد، گروه یا سازمانی نباشند. در واقع نقش بانک‌ها و دولت‌ها از سیستم مالی را حذف کرده و با سازگاری کاملاً ایمن و قابل اعتماد امکان جا به جایی پول و بسیاری از خدمات مالی یا حتی غیر مالی را فراهم می‌کنند.

بیت کوین اولین ارز دیجیتال، مهم‌ترین رمز ارز موجود در بازار و پادشاه ارزهای دیجیتال است. اتریوم، Binance، لایت کوین، بیت کوین کش، دوج کوین، کاردانو، ریپل و... از جمله ارزهای دیجیتال بزرگ و شناخته شده بازار هستند. سرعت بالا در انتقال، ناشناس ماندن طرفین، عدم نیاز به بانک یا هر شخص سوم دیگری در هنگام معامله، قابلیت ایجاد اپلیکیشن ها و قراردادهای هوشمند، غیر متمرکز بودن، شفافیت بالا، امنیت و تغییر ناپذیر بودن از جمله ویژگی‌های ارزهای دیجیتال هستند.

ارز دیجیتال بخریم یا نه؟

تقریباً در تمامی محافل اقتصادی، بحث داغی پیرامون بیت کوین، اتریوم، دوج کوین و سایر ارزهای دیجیتال معروف در جریان است. سؤال اصلی این است: ارز دیجیتال بخریم یا نه؟ صنعت ارزهای دیجیتال یک صنعت جدید و نوپا است که تنها یک دهه از عمر آن می‌گذرد. در این مدت کوتاه، سرمایه گذاران سنتی نتوانسته‌اند ارتباط خوبی با این بازار پیدا کنند و به سیستم کاری آن اعتماد ندارند. با این حال، هربار که بیت کوین شروع به رکورد شکنی می‌کند و بازار ارزهای دیجیتال مسیر صعودی را در پیش می‌گیرد افراد بیشتری از همین سرمایه گذاران سنتی به بازار جذب می‌شوند.

در یکی دو سال گذشته افرادی مانند ایلان ماسک نفر دوم ثروتمندترین افراد جهان در حال حاضر و مالک شرکت تسلا، بسیاری از بازیگران، سیاستمداران و حتی بانکداران سنتی و مشهور جهان وارد این بازار شده‌اند. سرمایه گذاران نهادی (مؤسسات مالی بزرگ) همچون J.P.Morgan بزرگ‌ترین بانک خصوصی جهان نیز نقش اصلی را در رشد قیمت بیت کوین و ارزهای دیجیتال در سال گذشته داشتند.

با این تفاسیر به نظر می‌رسد باید مقاومت در مقابل ارزهای دیجیتال را کنار گذاشته و آن‌ها را به عنوان یک ذخیره ارزش مانند طلا اما از جنس دیجیتالی بپذیریم. شما می‌توانید همین حالا با مراجعه به صرافی آنلاین نوبیتکس به راحتی اقدام به خرید بیت کوین کرده و وارد این دنیای جذاب شوید.

رمزارز-آگهی۳

آیا بیت کوین و رمز ارزها امن هستند؟

اگر قصد سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال را داشته باشید، بررسی امنیت آن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. عدم وجود دولت و بانک‌ها باعث می‌شود اعتماد کردن به بازار ارزهای دیجیتال کمی سخت‌تر شود. از طرفی تفاوت با بازارهای سنتی نگهداری از ارزهای دیجیتال را سخت‌تر می‌کند. هک شدن شبکه، کلاه برداری‌ها و اسکم ها، امنیت کیف پول‌ها و... از مهم‌ترین نگرانی‌هایی هستند که در مورد ارزهای دیجیتال وجود دارد.

واقعیت این است که این بازار هم مانند هر بازار دیگری ریسک‌های خود را دارد، اما اگر نکات ساده‌ای را رعایت کنید، می‌توانید از امنیت دارایی‌های خود مطمئن شوید. شبکه‌های بلاکچین ارزهای دیجیتال عملاً غیرقابل هک هستند. برای مقابله با کلاهبرداری ها و اسکم ها نیز باید اطلاعات خود را افزایش دهید و بدون شناخت به هیچ صرافی یا فردی اعتماد نکنید. در نهایت با خرید یک کیف پول سخت افزاری برای ذخیره ارزهای دیجیتال خود می‌توانید خیال خود را راحت کنید.

آیا سرمایه گذاری در ارز دیجیتال خوب است؟

یکی دیگر از مواردی که به ما کمک می‌کند به سؤال ارز دیجیتال بخریم یا نه پاسخ دهیم، میزان سودآوری این سکه‌های دیجیتالی است. در حال حاضر بیت کوین یک ذخیره ارزش است و نقشی مانند طلا دارد. فرایند تولید بیت کوین بسیار سخت است و تنها ۲۱ میلیون از آن موجود است. از طرفی هر چهار سال تولید آن نصف می‌شود. همه این موارد باعث شده بیت کوین ارزش بالایی پیدا کند.

در مقابل اتریوم یک پلتفرم محاسباتی جهانی است که فضایی برای اجرای برنامه‌های غیر متمرکر فراهم می‌کند. اتریوم امکان ایجاد قراردادهای هوشمند را می‌دهد که به صورت اتوماتیک قابل اجرا هستند. این تکنولوژی در بانکداری غیر متمرکز، بیمه، املاک و بسیاری از بازارهای جدید قابل اجراست. به همین دلیل در آینده نقش‌های زیادی در زندگی انسان‌ها خواهد داشت.

علاوه بر بیت کوین و اتریوم، اکثر ارزهای دیجیتال در حال خلق ارزش هستند و همین موضوع باعث می‌شود تا سرمایه گذاری در آن‌ها به یک ایده خوب تبدیل شود. این ارزها همچنان در حال پیشرفت هستند و هرچقدر دامنه نفوذ بازار آن‌ها بیشتر می‌شود سود بیشتری نیز به سرمایه گذاران خود می‌رسانند.
رمزارز-آگهی۴

سود ارزهای دیجیتال چقدر است؟

بگذارید برای پاسخ به این سؤال از بیت کوین شروع کنیم. بیت کوین طی هشت سال از قیمت ۶۵ دلار حدود ۶۵ هزار دلار رسید که نشان دهنده رشد ۱۰۰ هزار برابری است. در این مدت نرخ بازگشت سرمایه بیت کوین (ROI) نیز ۳۰۰۰۰ درصد بوده است.

ارز دیجیتال دوج کوین در طی یک سال گذشته ۶ هزار درصد، کاردانو ۸۳۵ درصد، binance در حدود ۸۳۸ درصد، یونی سوئپ ۴۶۰ درصد، ریپل ۳۲۲ درصد، اتریوم ۲۸۳ درصد، پولکا دات ۱۷۷ درصد و بیت کوین ۳۳ درصد رشد کرده‌اند. البته با افت اخیر بازار (اوایل خرداد ۱۴۰۰) به یکباره اکثر این ارزهای دیجیتال ۲۰ تا ۴۰ درصد ارزش خود را از دست دادند. بنابراین با یک بازار بسیار پرسود و در عین حال پر ریسک رو به رو هستیم که در نهایت تحت هر شرایطی در حال رشد است. شما می‌توانید با مراجعه به سایت نوبیتکس، قیمت آنلاین ارز دیجیتال و سود دهی آن‌ها در ۲۴ ساعت گذشته را مشاهده کنید.

کی ارز دیجیتال بخریم؟

با توجه به توضیحاتی که در این مقاله ارائه شد به نظر می‌رسد که باید پاسخ مثبتی به سؤال «ارز دیجیتال بخریم یا نه» بدهیم. سؤال بعد ای این است که چه زمانی باید به بازار ورود کنیم و کی ارز دیجیتال بخریم؟ واقعیت این است که تعیین زمان ورود به بازار به تحلیل و مشورت زیادی نیاز دارد. اما تجربه نشان داده اگر صبور باشید و گزینه‌های درستی را انتخاب کنید، هر زمانی که وارد بازار شوید در بلند مدت سود زیادی کسب خواهید کرد.

اگر قصد ورود به بازار ارزهای دیجیتال را دارید، صرافی نوبیتکس، بزرگ‌ترین و معتبرترین صرافی ارزهای دیجیتال در ایران، می‌تواند نقطه شروع مناسبی برای شما باشد. شما در این صرافی ارز دیجیتال علاوه بر خرید و فروش انواع رمز ارزهای محبوب می‌توانید اطلاعات زیادی در مورد بازار به دست آورید و سطح دانش خود از ارزهای دیجیتال را نیز ارتقا دهید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها