|
کدخبر: 168372

معرفی بلاکچین کاردانو و ارز دیجیتال ADA

کاردانو با نماد اختصاری ADA نوعی ارز دیجیتال هست که در بازار کریپتو معامله می‌شود. کاردانو تصمیم دارد، با ایجاد شفافیت، تداوم‌پذیری، تأمین امنیت کاربر و ایجاد زیرساخت مناسب برای شرکت‌ها و کسب‌و‌کار‌ها، جهان را تغییر دهد و اعتماد را به سیستم جهانی بازگرداند.

فناوری معرفی بلاکچین کاردانو و ارز دیجیتال ADA

کاردانو در حقیقت نام بلاک چین مرجع ارز دیجیتال آدا (Ada) است که امکان نقل و انتقال این ارز را ممکن می‌کند. این بلاکچین به صورتی طراحی شده است که در آن تراکنش‌ها با تعداد بیشتر، سریع‌تر و ارزان‌تر از سایر بلاکچین‌ها پردازش می‌شود. Cardano نسل سوم بلاک چین است و به جای کپی کردن کد سایر بلاکچین ها، بلاکچین جدید خود را به‌صورت اختصاصی کد نویسی و طراحی کرده است.

معرفی سریع کاردانو

در جدول زیر در یک نگاه با بلاکچین کاردانو آشنا می‌شوید.

جدول

 

کاردانو ارز دیجیتال نیست

افراد عادی کاردانو را یک ارز دیجیتال می‌دانند اما در واقع کاردانو زنجیره بلاکچینی هست و آدا نام رمزارز اختصاصی بلاکچین کاردانو است.

کاردانو برق کمتری مصرف می‌کند

در بلاکچین کاردانو معاملات توسط شیوه Proof-of-Stake تایید می‌شوند. به این صورت که با تایید معاملات کمک به اعتبارسنج می‌کنند. در ابتدای اعتبار سنجی تعدادی از سکه‌های ADA مسدود می‌شود. بعد از تایید اعتبار سنجی هرکدام از اعتبارسنج‌ها بر اساس میزان سهام خود، آدا دریافت می‌کنند. این روند با چند ماینر انجام می‌شود و برق کمتری مصرف می‌کنند.

آشنایی با ۳ نسل رمز ارز

تا به این لحظه ۳ نسل رمز ارز داریم که نسل اول رمزارزها بیت‌کوین هست که برای نگهداری و انتقال ارزش استفاده می‌شوند. نسل دوم رمزارزها، محور فعالیت و توسعه آنها در حوزه امور مالی غیرمتمرکز (Defi) است که وظیفه ابزاری در شبکه ایفا می‌کند. نسل سوم که کاردانو نیز امل این نسل می‌شود، با محوریت الگوریتم مقیاس‌پذیری کار می‌کنند. به این معنا که تعداد تراکنش بیشتری در یک ثانیه انجام می‌شود.

رکورد کاردانو در عرضه اولیه

در رمز ارزها نیز عرضه اولیه داریم که ICO نام دارد. در این عرضه‌ها شرکت‌های توسعه دهنده ارز دیجیتال، سرمایه جمع آوری می‌کنند. در نهایت هم ایده و بلاکچین مورد نظر خود را توسعه می‌دهند. بلاکچین کاردانو فقط در سه ماه اول ICO بیش از ۶ میلیارد دلار جمع آوری نمود.

بنیانگذار کاردانو کیست؟

کاردانو توسط چارلز هاسکینسون ایجاد شد و هاسکینسون با همکاری شرکت‌های IOHK که یک شرکت مهندسی بلاکچین است و بنیاد Cardano و Emurgo تیم طراحی و توسعه بلاکچین کاردانو را تشکیل داده‌اند.

مزایای استفاده از آدا

در ادامه برای شما چند مزیت استفاده از بلاک چین کاردانو و ارز دیجیتال آدا را مطرح می‌کنیم.

  • کاردانو محدودیت مقیاس‌پذیری ندارد و هرچه تعداد افراد بیشتری از آن استفاده کنند، شبکه می‌تواند تراکنش‌های بیشتری را پردازش نماید.
  • کاردانو یک سیستم پرداخت جهانی است که هیچ دولت یا ارگانی نمی‌تواند آنرا کنترل و یا محدود کند.
  • این شبکه به افراد این امکان را می‌دهد که بتوانند قراردادهای هوشمند خود را بر بستر کاردانو اجرا کنند.
  • هک کردن این سیستم تقریباً غیرممکن است و اطلاعات ثبت شده بر بستر کاردانو کاملاً محرمانه و ایمن باقی می‌مانند.
  • کاردانو نخستین بلاکچین است که از چندلایه (لایه تسویه‌حساب و محاسبه) تشکیل شده است.
  • با رمزارز آدا تراکنش‌ها با سرعت زیاد و کارمزد کم صورت می‌پذیرند.
  • سیستم کاردانو سازگار با محیط‌زیست است؛ زیرا به برق بسیار کمتری نیاز دارد، به عبارت دیگر هزینه‌ای که برای حل معما باید پرداخت شود نیز کمتر است.

چند نکته منفی در خصوص کاردانو

  • زنجیره بلوک کاردانو هنوز در حال توسعه است، بنابراین برخی از ادعاهای در خصوص این بلاکچین نظری هست.
  • بلاک چین‌های دیگر مانند ریپل، استلار Lumens و نئو می‌توانند بیش از ۱۰۰۰ تراکنش در ثانیه را پردازش کنند.
  • حداکثر مقیاس‌پذیری درحال‌حاضر فقط ۲۵۷ تراکنش در ثانیه است.
  • مشکلات موجود در کیف پول رسمی آنها.
نویسنده: اختصاصی گسترش نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها