|
کدخبر: 115389

رییس کل بیمه مرکزی:

خسارت هواپیمای اوکراینی را بیمه ‌های اروپایی باید بدهند

رییس کل بیمه مرکزی گفت: هواپیمای اوکراینی توسط شرکت‌های بیمه‌ای اروپایی در اوکراین تحت پوشش قرار گرفته است و باید از سوی شرکت‌های بیمه‌ای که تحت پوشش هستند پرداخت شود.

بانک و بیمه خسارت هواپیمای اوکراینی را بیمه ‌های اروپایی باید بدهند

غلامرضا سلیمانی رییس کل بیمه مرکزی در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت پرداخت خسارت هواپیمای اوکراینی گفت: هواپیمای اوکراینی از سوی شرکت‌های بیمه‌ای اروپایی در اوکراین تحت پوشش قرار گرفته و تحت پوشش شرکت‌های ایرانی نیست.

وی افزود: خسارت هواپیمای اوکراینی باید از سوی شرکت‌های بیمه‌ای که تحت پوشش هستند پرداخت شود.

سلیمانی در ادامه نشست به جزئیات صنعت بیمه در سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: در سال ۹۸ حدود ۵۹ هزار میلیارد تومان حق بیمه تولیدی بوده که در پی آن ضریب خسارت نیز حدود ۸۹ درصد بوده که البته در سطح جهان این ضریب خسارت بین ۶۰ تا ۶۵ درصد بوده است.

وی با اشاره به سرانه ۷۱۰ هزار تومانی در ایران گفت: این سرانه نسبت به سرانه بیمه در جهان بسیار کمتر است.

رییس کل بیمه مرکزی تاکید کرد: در سال ۹۸ علاوه بر پرداخت خسارت زیان دیده ها، صندوق خسارت‌های بدنی ۱۵۰۰ میلیارد تومان به افراد مقصر پرداخت کرده است.

 سلیمانی با اشاره به جزئیات افراد تحت پوشش بیمه‌های تکمیلی گفت: پرتفوی بیمه تکمیلی درمان در سال گذشته ۱۰ هزار میلیارد تومان بود و ۱۳ میلیون نفر تحت پوشش قرار گرفتند که در این بین با مازاد پرداخت خسارت مواجه بودیم که ضریب خسارت در این رشته باید کاهش یابد.

 وی افزود: ۲۴ میلیون نفر تحت پوشش بیمه‌های زندگی قرار دارند که سهم ۱۴.۷ درصدی از پرتفوی صنعت بیمه را به خود اختصاص داده است.

رییس کل بیمه مرکزی تاکید کرد: ریسک‌های تحت پوشش در کشور ۵۰۰ میلیارد دلار است و تقریبا تمامی پروژه‌ها و ریسک‌های کشور توسط شرکت‌های اتکایی و بیمه گر مستقیم و حتی بیمه مرکزی تحت پوشش قرار دارد.

سلیمانی گفت: در سال ۹۸، ۸۰ میلیون بیمه نامه صادر شد و از ۲۵ میلیون خودروی فعال ۲۳ میلیون خودرو و از ۱۱ میلیون موتور سیکلت فعال ۲ میلیون موتور سیکلت تحت پوشش بیمه ثالث بودند.

وی افزود: نرخ دیه برای ماه‌های غیر حرام ۳۳۰ میلیون تومان و در ماه‌های حرام ۴۴۰ میلیون تومان تعیین شد و در این بین ضریب خسارت در رشته بیمه ثالث برای سال گذشته معادل ۱۰۹ درصد اعلام شد که امیدواریم با تصویب قانون راننده محور شدن رانندگان در کمیسیون اجتماعی دولت، این رقم کاهش یافته و وضعیت رانندگی خودرو و موتورسیکلت‌ها سر و سامانی یابد.

به گفته رییس کل بیمه مرکزی در سال گذشته ۲۳ هزار زیان دیده مقصر در بیمه ثالث را شناسایی شد و با همکاری صندوق تامین خسارت‌های بدنی مانع از زندانی شدن این افراد شدیم که اقدام بزرگی توسط صنعت بیمه در زمینه مسئولیت اجتماعی انجام شد.

 

منبع: میزان
  • ناشناس ارسالی در

    سپاه با موشک هواپیمای مسافر بری را بزنه اونوقت اروپا خسارتشو بده. چقدر خنده داره

ارسال نظر