|
کدخبر: 107792

قیمت طلا دو برابر خواهد شد؟

«تاریخ تکرار می شود» بار ها این جمله را شنیده اید. این جمله حتی در اقتصاد و قیمت ها نیز می تواند درست باشد. برخی از کارشناسان پیش بینی می کنند که تا سه سال آینده قیمت طلا به ۴۰۰۰ دلار یعنی بیش از دو برابر الان خواهد رسید.

بانک و بیمه قیمت طلا دو برابر خواهد شد؟

فرانک هولمز متخصص سرمایه گذاری و اقتصاد معتقد است که همواره قیمت طلا به شکل مستقیمی همراه با دارایی های بانک مرکزی آمریکا رشد می کند و در حال حاضر این بانک در حال شروع یک برنامه بزرگ محرک برای اقتصاد می باشد. این اتفاق یک بار دیگر پس از بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ یعنی بحران وال استریت افتاد که منجر به افزایش قیمت طلا همراه با گسترش دارایی های فدرال رزرو شد. از این رو ممکن تاریخ تکرار شود و بار دیگر این اتفاق بیافتد.

طی سال های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱ شاهد بودیم که طلا از قیمت ۷۵۰ دلار به ۱۹۰۰ دلار رسید که می تواند نشان دهنده این باشد که این بار هم طی سه سال طلا به ۴۰۰۰ دلار خواهد رسید.

هلمز در ادامه گفت که با وجود اینکه میلیارد ها دلار از طریق برنامه های کمک مالی به سیستم پولی کشور تزریق شده هنوز محرک های مالی بیشتری در راه است.

وی خاطر نشان کرد که ترازنامه مالی فدرال رزرو در سال های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱ از یک تریلیون دلار به ۳ تریلیون دلار رشد کرده است که این رقم در حال حاضر به ده تریلیون دلار خواهد رسید.

با توجه به حجم چاپ پول توسط فدرال رزرو و تزریق آن به بازار و بحران اقتصادی به وجود آمده به دلیل بیماری ناشی از ویروس کرونا و البته افزایش بسیار ترازنامه مالی فدرال رزرو رسیدن قیمت طلا به ۴۰۰۰ دلار چندان هم بعید به نظر نمی رسد و احتمالا طی سال های آینده شاهد آن خواهیم بود.

 

منبع: سایت طلا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها