|
کدخبر: 314948

وزرات نفت/رییس جمهور/اداره ورزش

برکت سفر ۴۶۰ میلیارد تومانی رئیسی به این استان/وزارت نفت ۱۳ میلیارد تومان به اداره ورزش داد

در جلسه دیدار مشاور اجتماعی وزیر نفت با استاندار آذربایجان‌شرقی، درباره نحوه استفاده از اعتبار ۶۴۳ میلیارد تومانی وزارت نفت برای استان تصمیماتی اتخاذ شد.

انرژی برکت سفر ۴۶۰ میلیارد تومانی رئیسی به این استان/وزارت نفت ۱۳ میلیارد تومان  به اداره ورزش داد

عابدین خرم، درباره جزئیات این دیدار بین اعضای هیأت اعزامی وزارت نفت و استاندار، اظهار داشت: در سفر اول رئیس جمهور به استان، ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار از منابع مسوولیت‌های اجتماعی وزارت نفت به استان اختصاص یافت. تاکنون، ۸۵ میلیارد تومان یعنی ۵۰ درصد از این مبلغ جذب و پرداخت شده است.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: اعتبارات سفر اول رئیس دولت مردمی برای استان از محل مسوولیت‌های اجتماعی نفت برای اجرا و تکمیل طرح‌های راه سازی، راه روستایی، نوسازی مدارس، توسعه فضاهای دانشگاهی، یادمان‌های بنیاد شهید و طرح‌های بنیاد مسکن اختصاص دارد که نیمی از آن تاکنون جذب و هزینه شده و بقیه نیز در حال تخصیص است.

وی اضافه کرد: در سفر دوم رئیس محترم جمهوری به آذربایجان شرقی در نیمه دوم امسال نیز ۴۶۰ میلیارد تومان اعتبار از محل مسوولیت‌های اجتماعی وزارت نفت به استان اختصاص یافته که اقدامات لازم برای تخصیص و جذب آن توسط دستگاه‌های مسؤول در حال انجام است.

خرم تشریح کرد: بخش عمده اعتبارات سفر دوم استانی رئیس دولت مردمی به آذربایجان شرقی از محل مسوولیت‌های اجتماعی وزارت نفت برای اجرا و تکمیل طرح‌های فرهنگی، اجتماعی و آموزشی از قبیل نوسازی مدارس، تأمین مسکن مددجویان زیر پوشش بهزیستی و تکمیل کتابخانه ها و مراکز فرهنگی و هنری سطح استان هزینه می‌شود.

وی تشریح کرد: طرح‌های مشمول اعتبارات سفر دوم رئیس محترم جمهور از محل مسوولیت‌های اجتماعی وزارت نفت از دستگاه‌های مسؤول، جمع آوری و در شورای نامه ریزی استان تصویب می‌شود.

وی ادامه داد: در جلسه امروز با مشاور اجتماعی وزیر محترم نفت و همراهانش، مصوب شد که سازمان‌ها و نهادهای مشمول اعتبارات اختصاص یافته سفر اول از محل مسوولیت‌های اجتماعی وزارت نفت، مشکلات موجود در سر راه جذب بخش باقیمانده این اعتبارات را در اسرع وقت برطرف کنند.

وی با اشاره به اینکه برگزاری جلسه امروز، زمینه ساز نزدیکی و تعامل بیشتر مدیران استانی با مدیران وزارت نفت برای جذب کامل اعتبارات سفرهای استانی رئیس محترم جمهور به آذربایجان شرقی از محل مسوولیت‌های اجتماعی وزارت نفت بود، بیان کرد: در این جلسه در خصوص نحوه هزینه کرد، تنظیم سند برای وجوه تخصیصی و چگونگی مبادله موافقت نامه میان دستگاه‌های مشمول اعتبارات وزارتخانه و وزارت نفت، تبادل نظر و هماهنگی لازم انجام شد.

نماینده عالی دولت در آذربایجان شرقی یا آوری کرد: وزارت نفت همچنین ۱۳ میلیارد تومان اعتبار خارج از ارقام اختصاصی سفرهای استانی برای طرح‌های ورزشی استان اختصاص داده که در جلسه امروز مقرر شد غربالگری لازم برای جذب کامل این رقم برای تکمیل تعدادی از طرح‌های ورزشی توسط اداره کل ورزش و جوانان انجام شود.

آیت الله رئیسی، رئیس دولت سیزدهم از ابتدای آغاز به کار دولت تاکنون دو سفر استانی به آذربایجان شرقی داشته است.

 

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها