|
کدخبر: 313305

قیمت نفت/بازار جهانی/سوخت

افزایش قیمت طلای سیاه/ عامل تاثیرگذار چیست؟

قیمت نفت در آخرین روز معاملات بازارهای جهانی به علت تحریم‌های آمریکا علیه برخی کشتی‌های حامل نفت روسیه بیش از ۴درصد افزایش یافت و به ۸۰.۶۱ دلار در هر بشکه رسید.

انرژی افزایش قیمت طلای سیاه/ عامل تاثیرگذار چیست؟

تحریم‌های آمریکا علیه برخی شرکت‌های کشتیرانی حمل کننده نفت روسیه و پیش‌فروش کردن‌های سرمایه‌گذاران برای سود بردن از معاملات، از عوامل تقویت قیمت نفت بوده است.

هر بشکه نفت برنت با ۳ دلار و ۱۹ سنت افزایش ۸۰.۶۱ دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با ۲دلار و ۹۹سنت افزایش ۷۵.۸۹ دلار معامله شد.

پس از اینکه آمریکا هفته گذشته تحریم‌هایی علیه شرکت‌های دریایی و کشتی‌های حمل‌کننده نفت روسیه با قیمت بالاتر از قیمت تعیین شده گروه ۷ اعمال کرد، قیمت نفت افزایش یافت.

با این حال هر ۲شاخص نفتی هفته را با کاهش بیش از یک درصدی به پایان برد و چهارمین هفته کاهشی متوالی ثبت شد که دلیل این کاهش بیشتر افزایش ذخایر نفت خام آمریکا و میزان تولید بالای این کشور بوده است.

تشدید بحران بازار املاک و مستغلات چین و کند شدن رشد صنعتی این کشور نیز از عوامل تاثیرگذار بر قیمت نفت بوده است.

تولیدکنندگان نفت آمریکا نزدیک به یک سال است که تعداد دکل‌های حفاری فعال را به دلیل کاهش قیمت‌ها کم کرده‌اند. بیکر هیوز، بزرگ‌ترین شرکت خدمات نفتی جهان اعلام کرد، با این حال، تعداد دکل‌های فعال نفتی در این هفته ۶دکل افزایش یافت که بیشترین میزان از ماه فوریه به شمار می‌رود.

تحلیلگران معتقدند، اگر قیمت نفت به زیر ۸۰ دلار در هر بشکه برسد، اوپک پلاس به ویژه عربستان و روسیه کاهش تولید داوطلبانه خود را تا سال ۲۰۲۴تمدید کنند.

۳منبع آگاه به رویترز گفتند، گروه اوپک پلاس متشکل از کشورهای صادرکننده نفت و هم‌پیمانانش، قرار است در زمان نشست این گروه در اواخر ماه جاری میلادی بررسی کنند که آیا کاهش بیشتری در عرضه نفت ایجاد می‌کند یا خیر.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها