|
کدخبر: 312722

تولید نفت/اوپک پلاس/افزایش تولید نفت

تولید نفت اوپک پلاس افزایش یافت/ ۱۸۰ هزار بشکه در روز

گزارشات حکایت از آن دارد که در ماه جاری میلادی، تولید نفت اوپک پلاس تا ۱۸۰ هزار بشکه در روز افزایش داشته است.

انرژی تولید نفت اوپک پلاس افزایش یافت/  ۱۸۰ هزار بشکه در روز

نشریه پلاتس در یک بررسی از میزان تولید بر سر چاه‌های نفت، اطلاعات از مقامات صنعت نفت و تاجران و تحلیلگران نفتی و اطلاعات کشتیرانی، ماهواره‌ای و آمار ذخایر تولید نفت خام اعلام کرد، تولید نفت خام اوپک پلاس در ماه اکتبر ۱۸۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته است.

بر اساس برآورد اس‌ اند پی گلوبال، ۱۳ عضو اوپک در ماه جاری میلادی ۲۷.۸۹ میلیون بشکه در روز تولید داشته‌اند که ۱۳۰هزار بشکه نسبت به ماه گذشته افزایش یافته است.

در عین حال، ۱۰ کشور هم‌پیمان این سازمان موسوم به اوپک پلاس نظیر مکزیک (که از سهمیه معاف است) میزان تولید خود را با افزایش ۵۰ هزار بشکه در روز به ۱۴.۸۲  میلیون بشکه در روز رسانده‌اند.

این افزایش‌ها، کسری تولید گروه اوپک پلاس در ماه اکتبر را به ۸۲۷ هزار بشکه در روز رساند. بسیاری از کشورهای آفریقایی برای تولید نفت طبق سهمیه خود، با چالش مواجه هستند.

اوپک پلاس از ماه جولای در تلاش برای تقویت قیمت‌ نفت، میزان تولید خود را کاهش داد، اما حتی با وجود درگیری رژیم صهیونیستی و حماس، به علت شاخص‌های ضعیف اقتصاد به ویژه در چین و رشد عرضه غیراوپکی‌ها قیمت نفت در بازار کاهش یافته است.

بر اساس بررسی پلاتس، تولید ۲ تولیدکننده بزرگ اوپک پلاس عربستان و روسیه تقریبا ثابت مانده است.

تولید عربستان که از ماه جولای کاهش تولید ۱.۵ میلیون بشکه در روز را اجرا می‌کند، به طور متوسط در ماه اکتبر به ۹ میلیون بشکه در روز رسیده است.

روسیه که اعلام کرده در ماه اکتبر هم کاهش ۳۰۰هزار بشکه‌ای صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی را اجرا خواهد کرد، میزان تولیدش اندکی افزاش یافته و به ۹.۴۷ میلیون بشکه در روز رسیده است.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها