|
کدخبر: 310210

جنگ غزه نفت را گران کرد

افزایش درگیری‌ها در جنگ خاورمیانه و همچنین بهبود رشد اقتصادی چین، باعث افزایش قیمت نفت شده است.

انرژی جنگ غزه نفت را گران کرد

به دنبال انفجار مرگبار در یکی از بیمارستان‌های غزه و افزایش تنش‌ها در جنگ خاورمیانه،‌ قیمت نفت با افزایش همراه شده است.

به نوشته بلومبرگ، قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا پس از افزایش ۲ دلاری در روز سه‌شنبه، به بیش از ۸۸ دلار به ازای هر بشکه افزایش یافته است. نفت برنت هم با افزایش قیمت بشکه‌ای ۹۱ دلار معامله شد.

به دنبال این انفجار، رهبران اردن، مصر و مقامات فلسطینی دیدار خود با جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا را لغو کردند؛ اتفاقی که می‌تواند تلاش‌های بایدن برای جلوگیری از گسترش جنگ حماس و اسرائیل را با مسیر دشوارتری روبه‌رو کند.

همچنین انتشار اطلاعات اقتصادی چین در روز چهارشنبه (۲۶ مهر) که نشان می‌دهد اقتصاد این کشور بیشتر از حد انتظار رشد کرده است، بر افزایش قیمت نفت تأثیرگذار بوده است. چین بزرگترین وارکننده نفت در جهان است و اطلاعات اقتصادی این کشور تأثیر مهمی بر بازار نفت دارد.

داده‌ها نشان می‌دهد تولید ناخالص داخلی چین در سه ماهه سوم سال جاری میلادی ۴.۹ درصد افزایش یافته است که بالاتر از برآوردها بوده و این آمار نشان می‎دهد تلاش‎های دولت چین برای حمایت از اقتصاد در حال افزایش است. طبق اعلام بلومبرگ، تقاضای نفت در ماه سپتامبر ۱۷ درصد افزایش یافته است.

بازار جهانی نفت تحت تأثیر بحران خاورمیانه قرار گرفته است و معامله‌گران به دقت تحولات این جنگ را بررسی می‌کنند چراکه در صورت تصمیم اسرائیل برای حمله زمینی به غزه،‌ این اتفاق می‎‌تواند جنگ را گسترده‌تر کند و ممکن است ایران، یکی از تأمین‌کنندگان اصلی نفت خام و سایر کشورها نیز وارد این درگیری شوند.

به گفته کارشناسان،‌ در حال حاضر بزرگترین خطری که می‌تواند بازار نفت را بیش از پیش تحت تأثیر قرار دهد، خطر وارد نشدن نفت ایران به بازار است.

 

 

منبع: اکوایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها