|
کدخبر: 309933

قیمت نفت به ۱۰۰ دلار می‌رسد؟

قیمت نفت برنت دریای شمال امروز با ۸ سنت معادل ۰.۰۹ درصد افزایش به ۹۰ دلار و ۹۷ سنت رسید.

انرژی قیمت نفت به ۱۰۰ دلار می‌رسد؟

قیمت نفت در شرایطی در روز دوشنبه باز هم افزایش یافت که سرمایه‌گذاران منتظرند ببینند آیا درگیری رژیم صهیونیستی و حماس به دیگر کشورها سرایت می‌کند یا نه. گسترش جنگ در منطقه می‌تواند قیمت نفت را بالا ببرد و ضربه جدیدی به اقتصاد دنیا بزند.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریایی شمال امروز با ۸ سنت معادل ۰.۰۹ درصد افزایش به ۹۰ دلار و ۹۷ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۶ سنت معادل ۰.۰۷ درصد افزایش، ۸۷ دلار و ۷۵ سنت معامله می‌شود.

هر دوی این شاخص‌های نفتی حدود ۶ درصد در روز جمعه به‌خاطر احتمال گسترش درگیری در خاورمیانه افزایش قیمت داشتند که بزرگترین افزایش قیمت روزانه آنها از ماه آوریل بود.

قیمت نفت برنت ۷.۵ درصد و نفت آمریکا ۵.۹ درصد طی یک هفته گذشته افزایش یافته است.

سرمایه‌گذاران در حال بررسی تأثیر این جنگ هستند. مهلت ۲۴ ساعته رژیم صهیونیستی به مردم شمال غزه برای رفتن به منطقه جنوب تمام شده است و این رژیم هنوز حمله زمینی خود را آغاز نکرده است.

تحلیلگران عقیده دارند دخالت کشورهای تولیدکننده نفت منطقه بر قیمت نفت تأثیر می‌گذارد، اما بیش از آن حمله زمینی رژیم صهیونیستی می‌تواند عرضه نفت را تحت تأثیر قرار دهد و قیمت آن را به‌راحتی به بیش از ۱۰۰ دلار در هر بشکه برساند.

این درگیری تأثیر چندانی بر عرضه جهانی نفت و گاز نگذاشته است و رژیم صهیونیستی هم تولیدکننده بزرگ نفت نیست، اما جنگ بین حماس و این رژیم یکی از قابل‌توجه‌ترین مخاطرات ژئوپولیتیکی برای بازارهای نفت از زمان حمله روسیه به اوکراین در سال گذشته میلادی است، مخصوصاً اگر ایران در این جنگ مداخله کند.

بازارها نگران تأثیر مداخله کشورهای بزرگ تولیدکننده نفت منطقه مثل عربستان، ایران و امارات در این جنگ هستند.

ایران در روز شنبه هشدار داد اگر جنایت‌های رژیم صهیونیستی متوقف نشود شرایط از کنترل خارج می‌شود و پیامدهای گسترده خواهد داشت.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها