|
کدخبر: 306961

پیش‌بینی وضعیت تامین برق در تابستان آینده

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران از پایان پیک برق ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم از هم اکنون برای گذر از پیک سال آینده آغاز شده و تا قبل از خرداد ماه نیروگاه‌ها با تمام ظرفیت در مدار قرار می‌گیرند.

انرژی پیش‌بینی وضعیت تامین برق در تابستان آینده

مصطفی رجبی مشهدی، درباره پیش‌بینی وضعیت تامین برق در تابستان سال آینده، اظهار کرد: بخش خصوصی ۶۰ درصد از تولید برق کشور را بر عهده دارد که در تابستان امسال خوب عمل کردند نیروگاه‌های دولتی نیز با حداکثر ظرفیت در مدار بودند.

وی افزود: یکی از اقدامات این بود که نیروگاه‌ها به موقع تعمیر شدند و با ظرفیت کامل در مدار قرار گرفتند و برنامه‌ریزی شده است که از ابتدای مهرماه نیز تعمیرات نیروگاه‌ها آغاز شود به گونه‌ای که قبل از ابتدای خردادماه در مدار قرار بگیرند.

وی با بیان این‌که علی‌رغم کمبود نقدینگی که در صنعت برق وجود داشت توانستیم از ظرفیت کامل نیروگاه‌ها استفاده کنیم و با موفقیت پیک را پشت سر بگذاریم.

رجبی مشهدی درباره ضعیت صادرات و واردات برق تصریح کرد: میزان صادرات و واردات برق در زمان‌های مختلف متفاوت است. کمتر از سه درصد مصرف داخل کشور جابه‌جایی برق صورت می‌گیرد که برنامه‌ریزی برای توسعه آن صورت گرفته است.

به گفته مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران به دنبال افزایش تبادل با سوریه و کشور ترکیه هستیم که از طریق سیستم بک تو بک این کار را با کشور ترکیه انجام دهیم یک مرتبه به صورت آزمایشی این کار انجام شد و شرایط را به گونه‌ای تنظیم خواهیم کرد که میزان تبادل برق افزایش یابد.

وی با بیان این‌که از سه کشور امکان واردات برق و از سه کشور امکان صادرات را داریم و برنامه وزارت نیرو نیز جابه‌جایی برق است به گونه‌ای که در زمان اوج بار میزان واردات افزایش و با عادی شدن شرایط صادرات برق افزایش پیدا می‌کند.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها