|
کدخبر: 303906

واقعی شدن قیمت بنزین امری مبارک است

اصغر سمیعی- کارشناس اقتصادی

اخیرا صحبت از گران شدن بنزین شده، البته عده‌ای مخالفت کردند و بلافاصله هم خبر تکذیب شد، گران شدن (یا بخوانیم واقعی شدن) نرخ بنزین و واقعی شدن نرخ برای هر کالایی امری مبارک است.

مثلا واقعی شدن نرخ برای بنزین باعث می‌شود، یک قلم از قاچاق روزانه بیش از ۳۰ میلیون لیتر بنزین جلوگیری شود و از مصرف غیر متعارف آن هم به طور چشمگیری کاسته شود که باعث می‌شود، اثرات بسیار مبارکی بر اقتصاد کشور و محیط‌زیست و بهداشت داشته باشد از جمله به طور جدی از آلودگی‌هایی ازجمله آلودگی هوا و آلودگی صوتی کاسته شود و پیرو آن از بیماری‌هایی که در اثر آلودگی‌های مختلف به وجود می‌آید هم کاسته شود.

درحال‌حاضر روزانه بیش از ۱۰۰ میلیون لیتر بنزین در ایران مصرف می‌شود، که به تنهایی می‌تواند عامل اصلی کسر بودجه تورم زا باشد. سرکوب قیمت‌ها برای کالاهایی که در اختیار دولت است البته امری است که انجام پذیر است ولی تبعات خبیثی دارد که قابل انکار نیست. البته برخی از مخالفان واقعی شدن قیمت‌ها، از جمله قیمت‌های حامل‌های انرژی، دلسوزانی هستند که نگران حال مردم فقیر هستند.

برای اینکه از مواهب واقعی شدن نرخ بنزین بهره‌مند شویم، در ضمن به نفع طبقه آسیب پذیر (مستضعف سابق) هم شده باشد، پیشنهاد این است که مثلا روزانه یک لیتر بنزین به هر ایرانی به صورت مجانی داده شود، که می‌شود ۸۵ میلیون لیتر، ۱۵ میلیون لیتر بقیه را اگر به نرخ صحیح بفروشیم بهای آن ۸۵ میلیون لیتر را جبران می‌کند، ضمن اینکه در این صورت دیگر نیاز به دادن یارانه ماهی ۴۵۰۰۰ تومان هم نیست، یک لیتر بنزین را می‌شود مثلا ماهانه به کارت ملی همه ایرانیان واریز کرد، یعنی در کارت ملی آنها شارژ شود و البته نرخ بنزین هم آزاد اعلام شود، پمپ بنزین‌ها نرخ خرید و فروش را روی تابلو نصب کنند تا مردم بتوانند از آنها خرید کنند یا بنزین داخل کارت خود را به آنها بفروشند، همین کار را بانک‌ها، صرافی‌ها، و حتی در دهات و شهرستان‌های کوچک بقالی‌ها هم می‌توانند انجام دهند، یعنی با نصب تابلو به خرید و فروش بنزین داخل کارت مردم بپردازند، در این شرایط بنزین هر مقدار هم که گران شود، به کسی آسیب نمی‌رسد چون همه از بالا رفتن آن به طور یکسان سود می‌برند، چه دارای اتومبیل باشند چه نباشند، چه مصرف بنزین به طور فیزیکی داشته باشند یا نداشته باشند، حتی طبقات فاقد اتومبیل که معمولاً فقیرتر هستند سود بیشتری از این طرح به‌دست خواهند آورد در این شرایط بنزین می‌تواند به عنوان یک کالای ارزشمند و سرمایه‌ای، جایگزینی مناسب برای حفظ سرمایه مردم شود، یعنی مثلاً به جای به جای اینکه مردم با ذخیره ارز یا سکه طلا به حفظ سرمایه خود بیندیشند، می‌توانند با ذخیره بنزین، ارزش سرمایه خود را حفظ کنند.

سمیعی

در ضمن بانک‌ها هم می‌توانند با اجازه بانک مرکزی، حساب‌های بنزینی برای مردم افتتاح کنند، همچنین می‌توانند اوراق بنزینی منتشر کنند، و به مردم بفروشند، مثلاً اوراق ۵۰ لیتری بنزین یا ۱۰۰ لیتری یا ۵۰۰ لیتری و غیره، بانک‌ها می‌توانند برای حساب سپرده بنزین سود معقولی هم به صاحبان سپرده پرداخت کنند.

بدین ترتیب می‌شود امیدوار بود که به آرامی بنزین به عنوان یک واحد مبادله ارزشمند به رسمیت شناخته شود، و بعد تر شاید بشود همین برنامه را برای سایر حامل‌های انرژی هم پیاده کرد در آن صورت یک نرخ برابری هم بین همه حامل‌های انرژی، ایجاد می‌شود که برای بورس بازان بسیار جذاب خواهد بود.

درست مثل نرخ برابری بین دلار و یورو و پوند و سایر ارزهای معتبر، مردم به جای بازی با این ارزها که سود نگاهداری آن، و بورس بازی با آن مستقیم در جیب بانک‌های مرکزی کشورهای بیگانه می‌رود، بنزین، گازوئیل، گاز و برق را مورد معامله قرار می‌دهند، که در این صورت سود آن عاید خود کشور می‌شود.

در ضمن نگهداری بنزین و سایر حامل‌های انرژی در کارت هیچ خطری برای صاحب آن ندارد، خطراتی که برای دلار و سایر ارزها هست، مثل خطر دزدیده شدن، خطر مصادره شدن به علت معامله غیرقانونی و خطرات دیگر، در ضمن وجدان نگهداری‌کنندگان و بورس بازان هم راحت خواهد بود، چرا که نگهداری اوراق بنزین مانند کاغذهای رنگی خارجی مثل دلار و یورو خدمت به خارجی‌ها تلقی نمی‌شود.

دولت هم چون تولید و توزیع حامل‌های انرژی را انحصارا در اختیار دارد، می‌تواند با رصد بازار و با تزریق مثبت و منفی و به موقع از نوسانات خیلی زیاد و ساختگی جلوگیری کند. و به نوعی بازار را آرامش ببخشد.

نویسنده: اصغر سمیعی
  • ناشناس ارسالی در

    لطفا" بفرمائید که گرانی های افسار گسیخته بعد از افزایش قیمت بنزین هم امر مبارکی است!!!
    قاچاق بهانه است.
    قاچاق بوده، هست و خواهد بود.
    فقط عده ای منفعت طلب در پی کسب ثروتهای یکشبه که گران شده بنزین بر تمام زندگی مردم میگذارد هستند.
    شما دستمزدها را واقعی کنید، تا قاچاق ضعیف شود
    شما تورم را کاهش دهید تا قاچاق برچیده شود
    با گران کردن بنزین بر این زخم گرانی، تورم و بی ارزش شده پول مردم که قشر عظیم حقوق بگیر با آن زندگی می کنند نمک نپاشید،

    • ناشناس ارسالی در

      واقعا ی آدم که مسوولیت توی این کشور داره حساب نکرده از سال ۵۷ تا حالا بنزین ۲۸۰۰ ۰ریال افزایش داشته تورم چند برابره .

    • ایران ارسالی در

      اخه آدمهای احمق و بیسواد که معلومه چطور به منصب رسیده اید که مردم رو خر حساب کردین جای این فکرهای احمقانه و تنگ کردن معیشت مردم دو کارخانه خودرو سازی رو تعطیل کنید که با تکنولوژی بیست سال پیش ماشین به قیمت نجومی به خلق میندازین همه چیز حل میشود.... راستی نمیشه اون موقه چطور عده ای از پشت پرده از جیب مردم بخورن وای بر شما انسان نماها. مردم هوشیار هستن

    • ناشناس ارسالی در

      عیبی ندارد حقوق قانون کار را بکنید ماهیانه 2 هزار دلار قیمت خودرو های داخلی را هم واقعی کنید آن موقع قیمت بنزین را هم مثل تمام دنیا بکنید یک دلار

    • ناشناس ارسالی در

      به به جناب کارشناس!!! لطفاً کارشناسی کن ببینیم واقعی شدن درآمد مردم و کارگران و بازنشستگان مبارک نیست!!؟ واقعی شدن قیمت های محصولات و خدمات دولت! بر اساس درآمده ای مردم، مبارک نیست!!؟ مگر حکومت و دولت ما در آمریکا و برای مردم آمریکا حکومت می کنند که هزینه های مردم را دلاری محاسبه م یکنید!!؟ اینجا ایران است نه آمریکا!! خود تان را به خریت زده اید و خودتان احمقید ن ه مردم! مردم ایران بسیار بیشتر و واقعی ت ر از شماها کارشناس نماها می‌فهمند و درک می کنند.

    • ر-ض ارسالی در

      چرا واقعی شدن حقوقها را انجام نمیدید که مبارک باشه شما میخواهید قیمت بنزین را مثل کشور های دیگه بالا ببرید چرا حقوقها را مثل اونا پرداخت نمیکنید تو کل دنیا حتی از بدبخترین کشور آفریقایی هم حقوق کم میگیریم یعنی از آخر اولیم با این همه منابع وثروت خجالت داره همه چیز بالا بره الی حقوق کارگرها

    • محبت ک ارسالی در

      حرف زدن این آقا منو یاد احمدی نژاد میندا زه ، که اومد به اسم یارانه و برداشتن سوب سید ۴۵ هزار تومان توی جیب ملت کرد و از جیب دیگر ملت ده برابر آن را به خاطر گران ی حامل‌های انرژی و کالاهای دیگر برداشت و تازه همه دولت‌ها را بدهکار مردمی کرد که هر روز فقیرتر از روز قبل می‌شوند لطفا م ردم را با این حرفها فریب ندهید بروید اقت صاد و سیاست خارجی تان را اصلاح کنید و از حقوقهایی که شرم آور است خجالت بکشید آنو قت همه چیز خود به خود درست می‌شود!

    • ناشناس ارسالی در

      شماره تلفن گویای منه ..جناب درآمد مردمو هم در تحلیلتون بیارید ..با این در آمد لی تری ۱۰۰تومن یعنی هزارربال هم خیلی گرانه. .

  • ناشناس ارسالی در

    بنزین باید گران شوند و باید به مردم اجاز ه داد در شرایط تحریمی با خر و الاغ رفت آ مد کنند.

    • ناشناس ارسالی در

      مسئولین دلسوز برا همون خر الاغ هم برنامه ها دارن ،بعدش اگه خدا بخواد همون یونجه و علف هم میشه قاچاق ،وباید برا گرفتن دو کیلو علف بری ۱۴ ساعت تو صف ،علی برکت الل ه

    • ناشناس ارسالی در

      بخدا اینا ملت و گیر آوردن
      ****تو ارزش پول ملی هی میگن باید بنزین گرون شه تا قاچاق نشه
      وقتی ارزش پولت از اف غانستان هم پایین تره معلومه قاچاق میصرفه
      چقدر گرون شه که نصرفه مثلا بشه ل یتری ۵۰ هزار تومن خوبه؟؟اون وقت خیلی مبا رک میشه
      آقای تحلیل گر گاو

    • ناشناس ارسالی در

      بیشرفها

    • کارگرایرانی ارسالی در

      برای ملتم خیلی متاسفم که عده ای بی سواد برامملکت تصمیم میگیرن اگه میخوایید مصرف بنزین کم بشه ۱۲میلیون افغانی روازکشوربیر ون کنید که نه بنزین ومصرف کنن نه نانهای یارانه ای ونهبه شبکه بهداشت فشاربیارن،آخ ه کشورماکه تحت شدیدترین تحریمها هست چطور اجازه داده که این افغانیها وارد کشوربشن که اینهمه مشکلات برادولت ومردم بوجودبیاد ؟

    • ناشناس ارسالی در

      درود به شرف دوستانی که از حقوق کارگر دفا ع میکنند .اینا خودشون را خر هستند اگه شر ف داشتند این طور فکر نمی کردند

  • کیان منصوری ارسالی در

    یعنی باید گل گرفت در اون خرابشده ای که ب ه امثال اینا مدرک داده . اخه مرد حسابی م گه میشه نرخ بنزین دلاری باشه حقوق ریالی! ! بنزین ازاد بشه قیمت همه چی چند برابر م یشه مگه الکیه این بحث ها؟ چی چی رو مبارک است؟؟!!!! اون بیچاره روستایی که میخوای سهم بنزین بفروشه بعد چند برابرشو بابت گرونی همه چی پس بده. شتر سواری دولا دولا نمیشه. یا همه چی دستوری و ریالی یا همه چی ازاد و دلاری اولینشم حقوق و دستمزد کا رمند و کارگر و ...

  • حق گو ارسالی در

    همانطور که منتقدین رو مثل آب خوردن دستگیر می کنن قاچاقچی رو هم دستگیر کنن . یا مردن یا خودشون قاچاقچی هستن . آنقدر نفهمید که برای ناتوانی جلوگیری از قاچاق مردم را به زحمت و مشقت می اندازین.

    • یاشار ارسالی در

      ای بزرگوار نادان ، واقعی کردن قیمت مبارک است اما قبلش حقوق ها و دستمزدهارو هم وا قعی کنید تا حسابی مبارک بشه . راستی بیش از ۴۰ ساله وجود شماها در این مملکت نامبا رکه اینو به کی باید بگیم ؟؟؟ چطوری بگیم دیگه شما نادان هارو نمیخوایم ؟؟؟

    • ناشناس ارسالی در

      دمت گرم جواب خوبی دادی بنزین گران شود اب رتورم شروع میشه

    • مهدی ارسالی در

      او که قاچاق میکنه از سر ناچاریه
      ب خاطر بیکاری که به این کار رو میاره
      اول باید برای اون قاچاقچی شغل ایجاد کنن ،بعد حقوقها طبق تورم افزایش بدن ،افزایش قیمت و بگیرو ببند میشه مرحله آخر کار که مسولان ما همیشه از آخر شروع میکنن و هیچ وقت هم به اول نمیرسند.

    • مهدی ارسالی در

      گرونی بنزین و دادن روزی یه لیتر به مردم میشه حکایت یارانه ها که وقتی شروع شد خیل یها خوشحال بودند اما غافل از اون که دولت چندین برابر پولی که بهشون میده ازشون می گیره ،و میشه باعث تورم و گرونی افسار گسی خته که دیگه هیچ کس نمیتونه کنترلش کنه.

  • ناشناس ارسالی در

    فقط گران شدن مبارک است؟ و جشن میخواهد؟ پ س همش ما تو جشنیم خودمون خبر نداریم

    • majidkheyrdoost ارسالی در

      بابا نظر ندید کارشناسی نکنین بدون در نظر گرفت هزار موضوع دیگه.تک بعدی نظر ندید. بنزین مستقیم وصله به سفره مردم.گرون بشه همه چیو تحت الشعاع قرار میده. باید همه چ یو سنجید بعد گرون کرد. چرا همیشه صاف میر ید سراغ گرون کردن برای حل مشکلات. چرا سه میه شصت لیتری رو میخواین بکنین سی لیتری بعد با کلمات بازی میکنین. سریع خودتون رو توجیح میکنین با فقرا که ماشین ندارن باب ا عوااام مردم ما خداقل یه قارقارک دارن. فقط میدونم هر کاری کردین گندش بیشتر از ف ایدش بود. دلخورم از عملکردتون .کشورو به فنا بردین.بابا محاکمه ها رو شدید کنین که نمیکنین چرا که اول خودتون درگیر محاکمه میشین و این وسط سفره رنگین رو از دست مید ین. شمارو بخدا با اسم فقرا گوه فرو نکنین به حلق مردم

    • ناشناس ارسالی در

      ترا خدا مامنبع نفت گازیم بنزین را رایگان کنید لیتر سه هزارتومان گرونه

  • محمد ارسالی در

    ۴۵ساله همه چی مبارکه واسه مفت خوراوبیسوا دا ورانت خوارایی مثل شما

    • ناشناس ارسالی در

      حقیقت محض

    • ناشناس ارسالی در

      احسن به شما این که نوشته مبارک است بگو بی شرف دزدهای شما مبارک است هر روز بگو اختلاص و دزدی ها مبارک است بدبختی هایشان برای ملت ایران شهید شدنشان برای ملت ایران دزدها برای مسولین کجای دنیا مسولین و وزرا و رئیس هد دزدی می‌کنند بی شرف ها هر چقدر هم می‌خورید سیر نمی‌شوید با قاشق داغ پیشانیتان را داغ میکنید راحت دزدی کنید چی را می‌خواهید ثابت کنید مردم بگن این های که داغ می‌کنند پیشانیشان را نماز خوان هستند خجالت بکشید مردم ایران را گرسنه کردید

  • ناشناس ارسالی در

    شعر نگو عمو واقعی قراربود بشه ماشینا ایر انی زیر پنجاه میلیون باید باشن

  • ناشناس ارسالی در

    چجوری این آقا کارشناسه..شماهم رسانه ای م یکنید..اگه واقعی بشه اونوقت حکومت تضمین می‌کنه ارزش ریال رو ده سال ثابت نگه داره ..یاهرسال میخواد واقعی سازی کنه.کارشناس ..رسانه..خداییش یه مشت بی سواد مار خورده هستید..افعیها

  • مجتبی ارسالی در

    جناب سمیعی به نظر شما بنزین از ده ریال ب ه ظرف چهل سال به سی هزار ریال رسیده نظام مورد تایید شما چه اقدامی برای قشر متوسط و کم درآمد انجام داده

  • مجتبی ارسالی در

    آقای کارشناس داره ادا درمی‌آورد یا قیافه ‌اش همینطور است

  • بی عدالتی ارسالی در

    حقوق و دستمزد کارگر و مردم بدبخت ب نرخ ت ورم بره بالا امری مبارک نیست؟؟؟؟ هاااان؟ ؟؟؟ قیمت خودرو لوکس و خارجی و قیمت لگن د اخلی قیمت واقعی و جهانیش بشه چطور...؟؟؟ هرموقع قیمت آرد و بنزین و روغن و کوفت و زهرمار میخاد از اینم گرونتر بشه بحث قاچا ق پیش میاد...واقعا خیلی ......

    • رضابانکی ارسالی در

      شایسته است درست صحبت کنبم قیمت واقعی بنز ین ۴۴۰۰تومان میباشدکه منطقی است ونیازبه سهمیه ووو نداردچون قیمت کرایه ها بدون ا فزایش بنزین سه برابر سده ونیازبه افزایش کرایه نمیباشدقبلااصولی اقتصاد ا جرامیشدس الانه ۲۰درصدعرف وشوک به بازارواردنمیشد ا لان چهار سال دست نمیزنندیکباره ۳۰۰درصد ا ضافه می کنندگویامسولین ازسال ۹۷ به سادیس م مردم ازاری مبتلا شدند.درعیدبنزین ۴۴۰۰ت ومان وباکارت پمپ ۵۰۰۰ میزنید,همه بایدبا کارت خودشان بزنندباکارت پمپ بنزین باید ب ین ۶۰۰تا۱۰۰۰گرانترباشد...

  • A ارسالی در

    دانشمند همه چیز دان خخخخخخخ

  • نجم ارسالی در

    بنده با واقعی شدن قیمت بنزین و تمام انواع انرژی ها به صورت علمی به شرط حمایت از قشر آسیب‌پذیر جامعه موافقم چون هر کالایی که چند نرخ داشته باشد فساد راست وبا بگیر و ببند هم قابل کنترل نیست و تنها کسانی که سود می‌برند قشر مرفه جامعه و سوداگران و قاچاقچیان هستند اما در صورت واقعی شدن قیمت ها در دراز مدت کل جامعه برخوردار میشود و از اسراف و هدر رفت سرمایه های ملی جلوگیری شده و به نسل آینده هم خدمت شده است

    • ایمان ارسالی در

      اگه بنزین گران بشه،مملکت ظرف ۷۲ساعت سقوط میکنه،این رو مطمعن باش.تمام کشور کشت و کشتار و آتش سوزی و غیره و دقیقا عین اول انقلاب میشه.نزن این حرفارو آخه بیشعور مغ ز فندقی.مرده شور امثالی مثل شماها رو ببر ه بدرد نخورهای مفت خور.لعنت بقبر جد و آب ادت

    • ناشناس ارسالی در

      دوست گرامی دولت میخواد آسان‌ترین راه و بی هزینه ترین راه را انتخاب کند و آن هم گران کردن بنزين و تازه کلی هم پول گیرش میاد....درصورتی که شما نگاه کنید بنزین قاچاق میشود و این درست هم هست ولی چرا دولت یکم به خودش زحمت نمیده که جلو قاچاق رو بگیره؟؟ یا حداقل کم که میتونه کنه قاچاق بنزين رو و به حداقل برسونه؟؟ مثلا بیاد یکم هزینه کنه تعداد دوربین های توی مرز بیشتر کنه و کلی مامور مرزبانی دریایی زمینی استخدام کنه اینجوری کنترل مرزها دوبرابر میشه و چند منفعت داره یک تروریست ها کمتر میتونن بیان داخل کشور دو قاچاق چی های مواد مخدر کمتر بیان سه قاچاق سوخت و کالا به حداقل برسه و باعث امنیت درون کشور بشه و ۲۰۰۰...۳۰۰۰ هزار تا ۵۰۰۰ نفر هم اشتغال زایی میشه و حقوق این ۵۰۰۰ نفر با کم کشدن قاچاق بنزین ۱۰ برابر حقوق این ۵۰۰۰ نفر رو دولت درمیاره....ولی متاسفته همیشه همیشه دولت دنبال راحترین راه و کم دردسر ترین راهه و میگه چکار کنیم چکار نکنیم سوخت قاچاق میشه و دولت هم کسری بودجه داره بعد میگه خب بنزین گرون کنیم همچی درست میشه!! این وسط قشر ضعیف و متوسط جامعه لعه میشه اصلا مهم نیست و قشر مرفع جامعه که مثل همیشه براش فرقی نمیکنی

    • مهدی ارسالی در

      طرف حرف مفت میزنی از طرف حکومت صحبت مکنی کدوم قشر ضعیف استفاده میکنن اصلا مغز د اری

    • ناشناس ارسالی در

      شما درامد به دلار به مردم بدین اونوقت بن زین هم به نرخ واقعیش بفروشین اونی که میخ واد قاچاق کنه میکنه چون منبع درامد دیگه نداره اونی که داره قاچاق میکنه از رو دلخ وشی نیست از ناچاریه که جونش رو به خطر می ندازه

    • میلان ارسالی در

      ** شعر میگه
      ۱۰۰۰ نفر بنزین میفروش ن ۸۵ میلیون باید تنبیح بشن ، رفاه و حقوق اروپا و امریکا داریم که بنزین با اونها می‌سنجی

  • میرزا ابول دراز ارسالی در

    کلا قیمت همه ی اجناس در ایران مبارک اندر مبارک است

  • حسین نوروزی ارسالی در

    واقعی شدن حقوق کارگران وبارنشتگان باتورم امر مبارک است جناب مثلا کارسناس اینهم ب گو

  • حسین ارسالی در

    متاسفم
    برای مغز های کوچک زنگ زده!
    برای چشمهای کور شما!
    مبارک برای چه کسی؟
    برای فقرا و نیازمندان ؟
    شما اول یکسان سازی حقوق با دلار رو تضمین کنید کسی که ۴ میلیون حقوق می‌گر فت با دلار ۴هزاری الان ۵۰ میلیون بدید بع د برید سراغ بنزین سهم بنزین منم برای شما

    امروزه باید اینو گفت؛
    وای به روزی که گدا معتبر شود
    که شد

    • ناشناس ارسالی در

      در دوره خاتمی قرارشدبنزین‌کران بشه صدا و سیما دهها کارشناس و هزاران راننده رو آورد که اثرات منفی افزایش چقدر زندگی مردم را سخت میکنه حالا هرروز قیمتها و‌محدودیتها برای مردم بیشتر میشه همه خفه خوان گرفتند تازه یه بابایی که راحت دراز کشیده میگه مبارکه بله برای دزدان و چپاولگران مبارکه اگه راست میگن پول سوخت و انرژی که به بیگانگان و دشمنان ملت ایران مثل عراق و لبنان و یمن و کره و چین و روسیه میدهند رو بگیرند، اونجا کاری پیش نمیبرند میخان تلافیش رو سر مردم ما در بیارند بیسوادای کلاه بردار لندن خواب

  • فیروز ارسالی در

    چه امر مبارکی ؟فرصت طلب ها و گرانفروش ها به بهانه گرنی بنزین مردم بخت برگشته را نقره داغ میکنند

    • ... ارسالی در

      خواهشن‌نمیخواد‌از‌این‌‌غلط‌ها‌بکنید‌‌شما ‌ها‌هرنقشیه‌ای
      که‌بکشید‌‌به‌خاطر‌ب دبخت‌کردن‌مردم‌‌دوزدی‌از‌جیب‌مردم
      شماها‌تو‌این‌40چند‌سال‌‌‌پدر‌مردم‌رو‌درا وردید.
      لعنت‌به‌شما‌.....لعنت‌به‌شم اها....

  • حمید ارسالی در

    مرتیکه به ظاهر زرنگ حکومتی...پس واقعی شد ن درآمدها که دولت داره جیب میلیونها ایرا نی را روز روشن میز نه چی؟؟؟

  • ناشناس ارسالی در

    این همه پول بجیب دولت ما رفت ما مردم چیز ی نفهمیدیم همین یکم یارانه هم که ازبنزین میگیریم همین بخورن دولتمردان ما ماهم بر یم بمیریم

  • ازین مبارکا زیاد بوده ولی چیزی گیر مردم نیومده فقط ۴۳سال همش دروغ ارسالی در

    ۴۳سال فقط دروغ

  • ناشناس ارسالی در

    قیمت بنزین درایران چندین برابر دیگر کشورهاست نرخ باید با درآمد مصاحبه شود هر ایرانی روزانه با حقوقش چقدر میتواند بنزین بخرد در دیگر کشورها با حقوق روزانه چند لیتر میتوان خرید با یک سرچ ساده میفهمید که بنزین و گازوئیل درایران که یکی از بزرگترین ذخایر دنیا را دارد چندین برابر میشود شما اگر واقعن نارحت قاچاق هستید جلو مرزها رو بگیرید در ثانی قاچاق بنزین وگازوئیلی که‌ توسط مرز نشینان خارج میشود اصلا چیز چشم گیری نیست بلکه قاچاق را همه میدانند چه کسانی انجام میدهند

  • غلامعباس رامین ارسالی در

    کجاش مباکه بیشرف قیمت همه چی رابالا میبر ه نمیفهمی

  • علیرضا ارسالی در

    باسلام خدمت دوستان عزیز
    واقعی شدن نرخ بنزین به نفع همه هست آلودگی کمترمیشه قاچاقش از بین میره به اقتصاد کمک میکنه این الکی دوردورها از بین میره روا نیست آ ب معدنی کوچیک 5000هزارباشه بنزین 3000 از دولت محترم تقاضا دارین این امرمهم ومبار ک روهرچه زودتر اجرا کنه وبااین کارکمکی ب ه اقشار کم درامد وتهی دست جامعه کنه علی مدد

    • ناشناس ارسالی در

      بنظرم شما مغزت از همه مسئولین بیشتر زنگ زده البته اگر مغزی داشته باشی خب مرد ناح سابی مملکت ما ۱۰ درصد کل منابع جهان رو د اره و ۱ درصد جمعیت جهان رو ب خودش اختصاص داده پس با این همه منابع چرا فقیر زیاد داریم چون .....دست های پشت پرده از کشور خارج میکنن ثروت ملی رو بعد یه آدم بی سوا د مثل شما میگه گرون کنید تا ب فقرا برسه تا حالا هرچی گرون شده کجاش ب فقرا رسیده ؟؟

    • ناشناس ارسالی در

      خودتی

    • علی ارسالی در

      زیادی به مخت فشار نیار

    • ایرانی ارسالی در

      لعنت بر پدرت

    • ناشناس ارسالی در

      عزیزم قاچاق سوخت و هر چیزی که فکرش بکنی کار مردم عادی نیست از خود آدم سیستم حکومتی، مگر چند سال پیش از پالایشگاه لوله تا بندر نکشیده بودن کشتی پر میکردن برای قاچاق سوخت، حالا این کار کارگران پالایشگاه بوده

    • رضا ارسالی در

      ماشین باکیفیت ومصرف سوخت مایین بشازین یا اگر عرضشو ندارین بدون گمرکی ومالیات حق فلان وارد کنید باقیمت جهانی بدین مردم حق وق کارگگر وکارمند هم جهانی بنزین هم ازا د بفروشین ولی بهانه قاچاق سوخت نگیرین چو ن که انسانهای معممولی نمیتونن بزین قاچاق کنن اونم ۳۰ ملیون لیتر در روز ....خ خ ودتونید مردمو خر فرض نکنید خواهشن

    • محمد ارسالی در

      شما که نظر میدید جواب بده ببینیم وقتی بن زین شد ۳۰۰۰ تومان چقدر در کاهش تورم تاثی ر گذار بود؟غیر از اینه که همه کالا ها دو سه برابر شد؟حقوق کارگر۸ میلیون هست در ح الی که درآمد زیر۱۵ میلیونی را زیر خط فقر معرفی کردند....چه نفعی برای ی عده داره که چشم روی گرسنگی و فشاری اقتصادی هموطنا ن شأن میبندند؟؟؟؟؟؟؟؟

    • ناشناس ارسالی در

      علی مدد له کمرت بزنه

    • ناشناس ارسالی در

      واقعا که یا شما تو این مملکت زندگی نمیکن ی یا نفست از جای گرم در میاد دوست محترم اگر بنزین گرون بشه قشر ضعیف باید بمیره ش ما نمی‌دونم بر چه مبنای این وتایید کردی می‌خوان مصرف بیاد پایین آلودگی کم بشه ما شین فرسوده رو جمع کنه کمتر تولید کنه مرد م هم اینجوری هر شخص با به ماشین راه نیفت ه بیاد بیرون کمتر دور دور کنن یا تورم وب باره پایین همه اقشار جامعه یکسان سازی بش ه تا مردم از گرسنگی رو به قاچاق نکنن

    • ناشناس ارسالی در

      بابا این قرص هاشو نشسته خورده بیاید بگیر ید ببرید توهم زده ملت بدبخت تر از ماهم م گه وجود داره که الان بخواید بدبخت هم بکن ید

    • ناشناس ارسالی در

      علی به کمر خودت و پدرت بزنه

  • پدرام ارسالی در

    از اول انقلاب هی اومدید واقعی کنید این شدبنزین گرون بشه بعد همه چی گرون میشه ودوباره به این نتیجه میرسی که دلار ارزونه .بعد دلار گرون میشه و دوباره میگی بنزین ارزونه این دور بسته از بنزین لیتری ده ریال و دلار ۸۰ ریال تا الان ادامه داره

  • محمد ارسالی در

    به جهنم فرستان شماهم امری مبارک هست قومی ان لوط.

  • ناشناس ارسالی در

    اگه بنزین گرون بشه ایران جهنم میشه

  • ناشناس ارسالی در

    امر مبارک این هست اول در آمد اقشار را وا قعی کنند بعد بنزین را گران کنند آقای است اد اقتصاد فرمول دارد تمام متغیرها باید د ر اقتصاد تغییر کنند اگر قرار باشد کار اق تصادی کرد بهانه قاچاق بنزین را چرا باید مردم تاوان بدهند

    • امید ارسالی در

      تو بیشتر الاغ تشریف داری تا کارشناس مزدو ر دو هزاری

  • ناشناس ارسالی در

    به اسم قاچاق هرروز گرون میکنن اگه مدیریت دارین جلو قاچاق بگیرین مدیریتون فقط گرو ن کردنه

  • ناشناس ارسالی در

    غارت و دزدی فقر مردم تورم مبارک است بله

  • رضا ارسالی در

    باسلام به خدا قسم رسیدن حقوق به امورات ز ندگی ومهار تورم توسط دولت هم امری مهم اس ت انشااله روزی برسد مثل کشورهای عربی زند گی برای داخل کشور راحت ولی کسی نتواند هی چ چیزی از مملکت قاچاق کند یا به باقی کشو ر هدیه بدهند

  • گلشن ارسالی در

    با سلام
    تجربه درچهل سال اخیر گویا ی این است که هر چه کالا گرانتر وبه تعبیر عده ای اصلاح قیمت سبب فلاکت عده ای ازعزی زان فرودست جامعه شده ودولت فربه تر وشکاف طبقاتی بیش از بیش گشته است .... ومن ا....

  • احمد ارسالی در

    بله کاردرستیه ولی وامااینجاست ایامیتوانی دجلوتورم رابگیریدتادوباره قیمت ازنرخ عقب نمانه ایرادهمینجاست تمام بدبختیاثابت نگ هداشتن ارزه که کارشماهانیست یه شبه قیمته ادوبرابرمیشه

  • ناشناس ارسالی در

    شما نفرمودند آنوقت یک وانت که روزی سی لیتر بنزین می خواهد یا یک نیسان که روزی شصت لیتر بنزین می خواهد باید چهار میلیون تومان هزینه بنزین بدهد آنوقت چقدر کرایه بگیرد که هم چهار میلیون تومان بنزینش را بدهد و هم مخارج و خرج روزانه آنوقت نیمی از مردم که با حقوق حداقلی زندگی می کنند گرانی اجناس چی میشه

  • ناصر ارسالی در

    اولا بیجا کرده که امری مبارکه دوما حقوق بازنشسته وکارگران را واقعی کنیداول بعدا بنزین را واقعی کنیددرآمدریالی باهزینه ها ی دلاری سازگارنیست

    • ناشناس ارسالی در

      فقط برای دولت مبارک هست ،که تمام چاله چوله مخارج شو پور کنه ،مثل مالیات بر افزوده چند بار میگیرن

  • محمد ارسالی در

    مایه ننگ مسولین که ارزش پول ملی کم کردن وسفره ملت کوچکتر چه مبارکی

  • Ali ارسالی در

    بنزین درصورتی باید جران شود که پول نفت به حساب هر ایرانی واریز شود .
    دستمزد کارگر حداقل به 90میلیون برسد نه 8میلیون دستمزد بدی

  • محمد ارسالی در

    لطفا فقط از واقعی کردن قیمت کالاها حرف ن زنید در کنارش لااقل یه نیم نگاهی هم به و اقعی کردن درآمدها داشته باشید

  • ناشناس ارسالی در

    این تحلیل فقط در نوشتار خوب هست در ایران یکماه اجرایی میکنن بعدشم اعلان میکنن بن ابرفلان دلیل موقتا موضوع تااطلاع ثانوی ک نسل می‌باشد.ما جهان سوم هستیم یادتون رفت ه احتمالا !!!!

  • بی نام ارسالی در

    یعنی واقعا باید باور کنیم که میخواین به مردم لطف کنید!! دقیقا مثل اینه که بخوای با یه شکلات سر یه بچه را کلاه بذاری

  • ناشناس ارسالی در

    آخه یکی نیست به این بی سواد احمق بگه بله شماراست میگی ولی خودروسازان دولت پول بنزین راپیشاپیش گرفته اند وخورده اند باپول دناپلاس ۹۰۰میلیونی که گاهی هم بیش از یک میلیارد میشه میشه با۴۰۰تومنش یک تویوتا یابنز عالی گرفت همین همسایه بغلی عراق و۶۰۰هم بگذاره بانک ماهانه ۱۵تومن میگیره وپول بنزینش درمیاد وپول هم دستشو میگیره

  • جواد ارسالی در

    اصغر سمیعی**********.

  • محمد ارسالی در

    غلط اضافی ممنوع

  • رضا ارسالی در

    تا زمانی که گرانی بنزین بر قیمت همه اقلا م مصرفی ملت تاثیر گذار باشد هرگونه افزای ش قیمت فاجعه بار خواهد بود.برای موفقیت د ر این طرح باید دولت کاری کند که اقلام مص رفی مردم با افزایش نرخ بنزین بالا نرود

  • خندگو ارسالی در

    شیشه نکش

  • کارگر ارسالی در

    تو که هزارتا رانت و زیر میزی و غیره داری آره برا تو مبارکه اما برا قشر کارگر هم این نامبارکه هم وجود نخاله های مثل تو نا مبارک هست تو ایران قیمت چی واقعی هست که این یکی واقعی باشه خطر فقر ۲۰تومن سبد مع یشتی 18.500 حقوق کارگر ۷.۸۰۰ الان توی نا مبارک پیدا کن پرتقال رو

  • قوربون ارسالی در

    قیمت بنزین چندین برابر ارزانتر از آب معدنی

    • جواد ارسالی در

      شما حالتون خوبه

    • مری ارسالی در

      چیه زوربهت میاد ،،بنزین گرون بشه حالت خو ب میشه ،،والله خمینی آب برق گاز رو ۴۰سال ه پیش مجانی کرد میگفت خونه نخرید زمین ما له خداست به همه مسکن رایگان می‌دهیم، ،حا لا تو رو آب قیمت میزاری ،،تاشما خیانتکار ها باشیدوضع ایران ازهمینم بدترمیشه

    • بی نظر ارسالی در

      اگر شما نظر ندی کسی نمیگه بی سوادی سرجات بنشین ساکت باشه

  • ناشناس ارسالی در

    قیمت بنزین اکنون مفتی از بس آرزومه صف میگیرن

    • بوق ارسالی در

      .** خوری ممنوع

  • وحید ارسالی در

    میشه شما **نخوری

  • بیسواد ارسالی در

    اینجا ایرانه سرزمین اشغال شده توسط عوامل خودفروخته

  • کارمند بانک ارسالی در

    این جراحی اقتصادی مهم و ضروری مستلزم بال ابردن توان جسمی بیمار قبل از عمل است....
    جامعه ما تحمل تکینگی دوباره در اق تصاد را ندا رد...

  • روزبه ارسالی در

    همیین یه کارو نکرده بودین؟ با گران کردن بنزین تیر خلاص به ملت است. چرا شما به جنبهای دیگه فکر نمیکنید وهزارا مشکل دیگه که با گران شدن بنزین بوجود میاد

  • ناشناس ارسالی در

    تو روح مرده و زنده ات

  • یک ایرانی ارسالی در

    دیر آمدی استاد بیست سال قبل طرح بنزین بهر ایرانی را گفتیم اما ظاهرا دستهایی در کار هست که نمی‌گذارند چون سود باد اوردهشان قطع می‌شده

  • حسین ارسالی در

    واقعی شدن دستمزد کارگران و کارمندان و با زنشستگان تامین اجتماعی با این تورم که خط فقر به بالای 15ملیون تومان رسیده بسیار بسیار مبارک است

  • حسن ارسالی در

    سلام، پیشنهاد جنابعالی همه جوانب درنظرگرفته نشده بخصوص که افزایش قیمت بنزین شوک تورمی غیرقابل جبران به قیمت سایر کالاها وارد میکندفعلا شما برای همین مورد راه حلی پیداکنید تا سایر جوانب،باتشکر

  • ایرانی ارسالی در

    واقعااگریارانه تمام ثروت کشورب طورمساوی ب جیب مردم برودهیچکس درمانده نمیشود،،مثل ابرای تمام مردم سهام بدن تاباسودسهامشون برنامه ریزی کنن،،ولی هیچ وقت این کارنمیش ه چون نمیخان اینطوری ک نمیتونن جیباشون ر وپرکنن ببرن کشورهای خارجی برای خودشون سر مایه گذاری کنن وخیلی چیزای دیگه.....

  • ایرانی ارسالی در

    گرانی یک
    قلم جنس اساسی =هزارقلم

  • رضاخزائی ریزی ارسالی در

    باز هم نحوست ۴۴ ساله داره بیشتر خودنمائی میکنه

  • ناشناس ارسالی در

    همیشه اول شایعه بین مردم میکنند تا جا بی فته وبعد چند ماه همون کار را میکنند خدا وکیلی دیگه تحمل این یکی را نداریم

  • بنده خدا ارسالی در

    شتردرخواب بیند پنبه دانه گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه،شما کارشناسان فقط حرف می زن ید.

  • ناشناس ارسالی در

    به این حرفهای ایشون باید خندید این حرفها برا کشوری جواب میده که ثبات قیمت داشته باشه وپول ملیش پایین ترین ارزجهان نباشه الان قیمتو میبندی فردا دوباره جواب نمیده وباز میگی بنزین قاچاق میشه ودوباره مثل مرغ وگوشت ونان متناسب سازیش کنی شما با این تفکربه هیچ جا نمیرسین واگر جواب میداد درمورد نان ومرغ که ازادسازیش زمان احمدی نژاد واین دوره بود جواب میگرفتین واخرش یاد حرف اقای احمدی نژاد افتادم که میخواست یارانه نان رو برداره وواقعیش کنه گفتن ایرانی باید نان خوب وبا کیفیت بخوره نتیجه فقط گران شد وازنظر کیفیت ووزن هم پایین امد وایرانی بازهم تنزل کرد

  • علی رضا ارسالی در

    همیجوری ادامه بدید که مرتب دارید گندمی ز نید

  • شهروند ارسالی در

    نه تنها واقعی شدن قیمت بنزین، بلکه واقعی شدن قیمت تمامی حاملهای انرژی امر مبارکی است به شرط اینکه یک مقدار متعارف یارانه به هر ایرانی بابت واقعی شدن قیمت پرداخت شود و مداوما با تورم نیز به روز رسانی گردد.
    با این شیوه هم جلوی اسراف گرفته میشود هم دیگر بگیر و ببند قاچاق تمام میشود. البته این به شرطی است که مافیای بزرگی که از این بابت در بدنه دولت و مجلس تشکیل شده اجازه این کار را بدهد. البته که‌ بعید میدانم!

  • ناشناس ارسالی در

    شما غلط کردی حقوق نا مبارک بنزین مبارک غلط کردی

  • علی ارسالی در

    اب ،هوا ،تقریبا هنوز مجانیه ،بیا عمو جان ی برنامه هم برای فروش هوا برای تنفس به مردم به صحن علنی و غیر علنی مجلس ببرید ، درآمد خوبی هم داره ،مبارک میشه

  • قاسمی ارسالی در

    همه چی در هم است آشفتگی‌های اقتصادی هر روز بدتر میشود . از غرب و شرق و جنوب کشو ر قاچاق سوخت انجام میشود با مقادیر زیاد می شناسم از کردهای غرب کشورباقاچاق سوخت صاحب خانه و ماشین شدن ..بنظرم مدیریت ناد رست عامل اصلی است

  • ناشناس ارسالی در

    عزیزم این حنا دیگه برای مردم خیلی وقته رنگی نداره. قبل تر هم درباره کالای اساسی همین بهانه رو آوردند نتیجه این شدکه امروز ارزوی خیلی چیزها داره به دلمون میمونه.... لطفا ناحق ننویس

  • ناشناس ارسالی در

    همه بیبندوباریها وگرانیها واختلاف طبقاطیها وفقر وعقب ماندگیبرا اینه که یه مشت حاکم دشمن آزادی ودشمن مردم وتمدن ایران برخود سوار کردیم انقلاب را برا شعار اسقلال ازادی وجمهوری انجام دادیم ولی اجازه تحقق هیچ کدوم رو ندادند چون بیگانه وبیگاته پرست هستند ‌‌
    .....چوناکس به ده کدخدایی کند کشاورز باید گدایی کند

  • م‌ه ارسالی در

    نفس شما از جای گرم بلند میشه، بخاطر همون همه چی براتون مبارکه.

  • حسین محمدی ارسالی در

    خب گوسفند نسبتا محترم ک به گرانی بنزین میگی امری مبارک /چرا نسبت ب بالا رفتن حقوق کارگر و کارمند امثال شما خودشون رو جر میدن ک درصد کمی اضافه بشه ب حقوق ولی برای گرانی اجناس و سوخت میگین امری مبارک
    ان شاالله خدا ریشه همه نفوذی ها و جاسوس ها رو خشک کنه و ب زمین گرم بخورید ک اینجور با سفره خالی ملت مظلوم بازی میکنید

  • علی ارسالی در

    آدم کیف می‌کنه از نظریه این کارشناس و اقعآ کارشناس به تمام معنی است درود بر شر فی که تو وامسال تو بوی ازش نبردن

  • ناشناس ارسالی در

    مردک همه چیز درسته فقط بنزین مونده

  • ناشناس ارسالی در

    برای چی مبارکه استاد خیلی اوضاع مردم خوب ه بیان بنزین روهم گرون کنن با چه تعقلی ا ین حرف و میزنی دولت زمانی میتونه قیمت بن زین رو به فوب منطقه خلیج فارس یا قیمت جه انی برسونه وه اول درامد مردم به میزان مر دم کشورهای همسایه جنوبی بال بره یا حد اق ل ترکیه مرو بیعقل مملکت فلج میشه مردم بی چاره تر از این خواهند شد شما کجا مدرک گر فتی معلومه شاید مدرک شما هم ششمه ولی بعی ده ششم هم نیست چون یک ادم بیسوا د هم مید ونه باید دخلو خرجش چطوری باشه

  • ناشناس ارسالی در

    جناب اگر کارشناس اقتصادی بودی ابتدا یک مقایسه بین حداقل درآمد کشورهای دیگر و قیمت بنزین شان با متوسط درآمد نه حداقل درآمد مردم ایران میکردی و اونوقت می گفتی بنزین در ایران باید واقعی شود چون در این صورت حتی باید با قیمت کمتری به ایرانیان داده شود.

  • مقداد ارسالی در

    هر دم از این باغ بری میرسد
    نمیدونم احمق و بیشعور هستید یا مردم را خر فرض کردید حالا که کارت و بنزین اینطوزیه هر مرتبه میری بنزین بزنی مرتبه بعدی سه چهار لیتر بنزین نیست و دزدی توی روز روشن یک لیتر بدن به ی نفر بعد لیتری چقدر آزاد بفروشند واقعاً ترا باید بعنوان مشاور اقتصادی دولت معرفی میکردن

  • رامین صفایی ارسالی در

    این کارشناس نماهای اقتصادی از وضعیت معیشتی مردم بی خبرند و انگار توی این جامعه زندگی نمی کنند و فکر میکنند کشورمان
    همان آرمانشهر ( مدینه فاضله ) است که مردم
    همه در رفاه و آسایش به سر می برند و هیچ مشکلی هم ندارند

  • بازنشسته ارسالی در

    خیلی متاسفانه سواد داری ولی از یک منظر شما درست می‌گوید چون نظر تان به این است که دیگر ۹۰ درصد مردم زیر خط فقر باشند ۱۰ درصد هم که اشراف هستند اگر راست می‌گوید حقوق را براساس دلار بدهید بنزین هم براساس دلار پس واقعا ملت را ۰۰۰۰۰۰گیر آوردید خجالت هم خوب چیزی هست وجدان که ندارید

  • کریم وند ارسالی در

    این اقا،، ایجور که من چهره اش مبینم،قرصاشا نخورده، زنگ بزنین بیان بگیرن ببرن، این الان میگه گرسنگی هم مبارک، مر گ هم مبارکه

  • berak ارسالی در

    اینکارونکنیدبانردم، چه اصراری دارید!؟ دی گ براهمه روشن شده که هیچ قدمی برای مردم برنمیدارید، بهترین کاراینه دست به قیمت ب نزین نزنیدچون بدطورطبقه ضعیف نابودمیکنه چه ماشین دارچه بی ماشین، به فرض چندرغازب ه مردم بدیدازاینورگرونی بنزین باعث گرونی همه لاوزم مصرفی مردم،،، اون بنده خدایه بی ماشین بایدکلی پول بزاره روی اون مبلغی که دادید، منی که ارابه پرایددارم بایدهر چی دارم بدم بنزین اقانکنین اینکاروبادست خودتون مردم وخودتون تویک چاله نندازیدبار بریزن، اخطارنکنیداینکارومخض رضای خدانکنی دخواهشابنزین گرون نکنید، مساویست بامرگ م امردم کم درامد

  • علیرضا ارسالی در

    خودروهای ساخت داخل با مصرف۱۲درصد درکدام مملکت تولید می شود ؟که باوجود آلودگی هوا ،آماربالای فوت شدگان همچنان تولید می شو د

  • ناشناس ارسالی در

    توبرادردکترسمیعی هستی که پایگاه درمان یه عده توالمانه؟؟؟؟

  • محسن ارسالی در

    واز اون مبارک تر واقعی شدن دستمزد کارگرا ن است هر وقت دستمزد ها رو به دلار حساب ک ردید اونوقت بنزین رو هم با دلا حساب کنید ما حرفی نداریم

  • شهرام ارسالی در

    خیلی خرید احمق ها دنیا با مردمشان چیکار میکنن شما چه جنسی زدید وای بخ حال این م ردم بدبخت که گیر شما دوزاریها افتادن

    • ناشناس ارسالی در

      حقیقت

  • ایرانی ارسالی در

    غلط می‌کنه اونی که بخواد تو این اوضاع و احوال قیمت بنزین رو گرون بکنه هر وقت تونستین حقوق کارمند و بازنشسته رو به دلار بدین قیمت بنزین هم به دلار حساب کنید تمام

  • ناشناس ارسالی در

    بنزین که بره بالا باید حقوق کارگر هم بره بالا تا بتونه در مقابل افزایش
    هزی نه های ناشی از افزایش بنزین تاب بیاره . بهترین موقع برای افزایش بتزین اول سال آی نده است تا با افزایش حقوق کارگران و کارم ندان و حقوق بگیران ودلار انجام بشه تا یک بار افزایش داشته باشیم
    چون اگر ای نطور نشه اگه دلار بالا بره دوباره بخاطر دلار هزینه ها بالا میره

  • حسن ارسالی در

    بنزین با تمام کالاهای دیگه فرق می‌کند اگ ه گران شود چرخ مملکت قفل میشه و آنوقت اع تراضات خیابانی مردمی در کشور اوج میگیره که یکی از طبعاتش هرج و مرج و ناامنی هست. همان سهمیه کارت سوخت بهترین گزینه هست.

  • سید ارسالی در

    عرضه نداری جلو قاچاق سوخت رو بگیرید ، چرا به مردم فشار میارید،
    آخه آدم بی سواد مفت خور اگه سوخت حتی ۱۰۰۰تچمن تغییر کنه حقون دوبرابر هم بشه پاسخگو نیست. سوخت رو همه چیز تاثیر می‌زاره

  • ناشناس ارسالی در

    آماده سازی افکار عمومی برای دو قلم باقی مانده از یارانه ها که سوخت و گندم رو شامل می‌شود، تیر‌خلاص حکومت برای بدبختی تمام و کمال مردم خواهد بود. بازی نکنید با زندگی مردم

  • خیام ارسالی در

    وقتی حقوق کارگر و کارمند و بقیه موارد رو درست بر اساس قیمت جهانی جراحی کردی اون وقت قیمت سوخت رو هم اصلاح کن یک بار هم رو ذغال غش کنید همش رو گردوها غش می کنید به نفع دولت سال ۹۸ هم همین غلط های اضافی باعث سه برابر شدن قیمت ارز شد
    پس بشین سر جان و وقتی مطلب می نویسی اول ایرادات رو در بیار بعد محاسن آن که به نفع دولت هست
    اگه عرضه کنترل مرزها رو ندارید نباید فشارش رو به مردم تحمیل کنید
    خدا رو هم در نظر بگیرید

  • م ارسالی در

    شما از بی ارزش شدن پولتون جلو گیری کنید لازم نیست هیچ اقدامی کنید همه چیز درست م یشه یک اقتصاد دان وارد چنین حرف الکی نمی زنه

  • رضا ارسالی در

    شما اول در آمد ها وحقو قها را که خیلی مبارکتر از آن است واقعی کنید بعد آن وقت قیمت بنزین را واقعی کنید که تورم ناشی از آن هم روی مردم اثری نداشته باشد .کارمند و کار گر در ایران در واقع دارن مفت کار می کنند آی ک . ...ر شناس

  • ناشناس ارسالی در

    شده قصه خادمان فتحعلی شاه، بادمجان!
    حداقل اسم کارشناش اقتصادی به گند نکشید!

  • عظیمی ارسالی در

    استاد ای کیو خالی شدن سفره مردم چی امری مبارک هست یانه بله بنزین ارزان هست ولی گوشت و مرغ وروغن و پوشاک اینا چی مبارک یا
    نامبارک؟

  • ناشناس ارسالی در

    این کارشناس اینقدر احمقه که تاثیر قیمت ب نزین رو سایر کالاها نمیدونه

  • ناشناس ارسالی در

    این حرف ها داغ دل 90درصدجامعه راتازه ترودردبیشترمیکنه آقای که نشستی آنجا حرف مفت میزنی اسمتو هم کارشناس گذاشتی واقعا این حرف های که گفتی الان توی این زمانه ازبچه ابتدایی هم بپرسی میگه حیف که بشینی روبروی من آقای باسواد آقای کارشناش بشورم بیارم پایین ‌‌. آتش بیارحالا توباش که نزدیک عمرتون تموم بشه

  • سیف الله معطوفی ارسالی در

    با درود بر جناب کارشناس اقتصادی فکر کنم نفس از جای گرم در میاد یا شما مشکل اقتصادی نداری صد البته مزایایی که شما برشمردید رد نمیشه اما درآمد مر م را لحاظ کردید مگر دلاری حقوق میگیریم ریالی میدن دلاری میگیرن اینجا کشورهای حاشیه خلیج فارس نیست که کارگر ساده اش روزی ۵ الی ۷هزار دلار بگیره اینجا حقوق ماهانه ۲۰۰ دلار است اقای کارشناس بهتر جامع نگر باشید

  • ناشناس ارسالی در

    اگر دلتان بهحال مردم می سوزد دزدها را بگ یرید حقوقهای نجومی رادرست کنید ای بی خدا ها

  • علی ارسالی در

    متأسفیم آقای کارشناس . متأسفیم دولت انقل ابی . به روحانی گفتید بگو جمعه خواب بودم خبر نداشتم . روحانی هم زرنگ بودند. خودش ه فدا کرد . اما الان چون از واکنش شدید ت ر مردم میترسید و رئیسی نمی تواند بگوید ج معه خواب بودم .نمی توانید بنزین را گران کنید . اما شما و روحانی متاسفانه هردو در گرانی ها ودروغگویی ها هیچ فرقی با هم ن دارید .امروز آرزوی خرید بک کیلو گوشت به دلمان مانده . وهرروز می بینیم رئیسی هم خ وب نیست

  • علی ارسالی در

    این کارشناسان دوزاری را از کجا می آورید واقعا اثرات آزاد سازی قیمت سوخت بر کالاهای دیگر را حساب نمی کنند و یا دستمزد کارگر و کارمند و غیره را نمی گویند تاب این تورم را ندارد و کماکان با دادن یارانه ی کم و ثابت که تورم شامل حالش نمی شود و بالا نمی رود دولت ملت را به سخره گرفته و منت سرملت می گذارد واقعا این کارشناس حقوق و دستمزد را نباید با نرخ جدید بر اساس سوخت تعریف کند همین کارشناسان نادان و منفعت طلب ملت را به قهقرای فقارت کشانده اند یک لیتر بنزین در روز به هر نفر مثل خروس قندی می ماند که دست بچه می دهند تا معترض نشود لطفا ایده ی کارشناسیت را بر خودت نگهدار چون بدرد ایران با این حک‌ومت و اقتصاد مافیایی و بسته و دائم تحریم نمی خورد

  • هادی ارسالی در

    گرانی بنزین اولین ضربه ای که وارد کنه به قشر ضعیف جامعه. از افزایش هزینه حمل و نقل گرفته تا مواد غذایی.اونای که میلیاردها پول تو حسابشون خوابیده بنزین ۳۰۰۰ بکنی ۲۰۰۰۰ تو زندگیش تاثیری نداره خواهشأ این نظریات بدون مطالعه و من درآوردیتون بزارید واسه خودتون

  • علی کریمی ارسالی در

    سلام
    فکرکنم بازهم سرمردم راشیره م الیدیداحمدی نژاد هم گفت یارانه به همه تع لق میگیرد۳سال بمن دادن بعدهم قطع کردن هر چی دادزدم اصلاهیچ کس جوابگونبودکه نبودقص ه پرغصه بنزین هم بدتریارانه ولي من ازشهر یورسال قبل منتظرگرانی بنزین بودم دیرشدول ی پیش بینی ام کاملا صحت داره

  • دکی ارسالی در

    خب با این اوصاف حرف شما درست گرانی بنزین یک سری منابع ایجاد می‌کند مهم اینه که این منابع صرف چه چیزی میخواد بشه مهمه صرف بی مدیریتی یه عده ...

  • رضا ارسالی در

    بادا بادا مبارک بادا ایشالله مبارک بادا. ...ما هر روز بیدار میشیم یه امر مبارک می بینیم ..مردک ما هر روز از گرونی داریم جو ن میکنیم و کار میکنیم یه قرون میاد دستمو ن تبخیر میشه ما فقط زنده ایم میفهمی فقط زنده که هر روز ارزو مرگ دارم این بنزین گ رون بشه من کارگر که کارم ازاد و با وانت اشغالی که دارم دیگه باید بزنم تو سرم ..م

  • رستم ارسالی در

    خلاصه که خوب ما ملت را سرکار گذاشتن وبه بهانه بنزین همه اجناس راگران کردید اگه ب نزین رابه نرخ واقعی کنید حقوق هاراهم به نرخ واقعه ای کن که با تورم شصت درصدی همآ هنگ باشند همش طرف خودتون غش میکنید؟؟؟؟؟

  • ناشناس ارسالی در

    شمایی که شعور حرف زدن نداری، نگو
    م گه واجبه حرف مفت بزنی
    نترس از کم ح رفی هیچ کسی نمرده
    لعنت بر اون کسی که تو را این طور گرگ گونه و درنده بزرگ ک رده مشکل از آقای کارشناس نیست، مشکل از پ در و مادر هایی هستن که فقط به فکر پس اند اختن بچه هستن و هیچی از شعور، اخلاق ، وج دان و.....به فرزندان خودشون نمیدن

  • یاسین ارسالی در

    به اینجور آدما باید گفت اگر خفه بشی نمیگ ن لالی، از کجا این منطقو آوردی آخه تریبو ن دست کی دادین مثل اینکه تنتون میخاره، ب خدا بحدی داغون شدیم که اگه این مردک.... خ... مال رو بگیرم، فقط با اسید آبش میکنم که دیگه یادش بره فلسفه کجاس؟ منطق کدومه

  • مولا ارسالی در

    واقعا مبارکه کم نابود شدیم و تو فشاریم ب اید تورم حاصل از گرانی بنزین رو روی همه چیز باز هم ببینیم هر روز سفره مردم کوچک و کوچکتر مبارکه

  • ناشناس ارسالی در

    خیلی کارت درسته بپاکشورهای دیگه بخاطرمغز فعالت ندزدنت

  • هم وطن گیلانی م ارسالی در

    شمارو به همان خدای یکتا تمامش کنید ملت ر و بیچاره کردید بازم میگید قاچاقچی؟کدوم د وزد کدوم قاچاقچی اخه؟بابا ملت گدا هستند با این 27در صد افزایشی که شما تبصره آن ر ا تصویب کردید با این همه گرانی...خوبه تم ومش کنید والله...افزایش پشت سرهم.. الانم مرغ کردید ظ80

  • مریم از گیلان بازنشسته ارسالی در

    والا ما بیچاره هستیم پول کرایه خانه وخور اک پوشاک خودمان ماندیم...دیگه اینهمه گرا ن کردید خودتان دولت مردان خسته نشدید.چیز ی که گران میشه در قبال باید حقوق کشش آن را داشته باشه خرید انجام بگیره.والله مار و بیچاره وروز شب مان گرایان است به پیغمب ر قسم...مرغ گران گوشت گران سبزی گران لبن یات وحبوبات...خوب بس خوراک ما چی باید با شه .اما برای شماها حقوق کلان میگیرید کار گران شما خرید می‌کنند میارند توی خانه تا ن...شما راسته وداشته استفاده می‌کنید درد مارو نمی فهمید هرگز.ما زرداری میکشیم آق ای ریس جمهور.الان کجایی که جواب منه زن 6 1 ساله بدی ها؟؟.؟پیش پول خانه ندارم کجای ی

  • مبارک ارسالی در

    مبارک است مبارک استیک الاغ دیگر از طویله اقتصاد بیرون آمد و در افشانی کرد
    انگار مثلا هیشکی تو این خرابه شده نه می دونه و خواهد دونست قاچاق از کجا توسط کی و چجوری صورت میگیره الان با گرون شدن بنز ین جلوی قاچاق گرفته بسه مگه وقتی از لیتر ی صد تومن رسید به ۱۵۰۰تومن کارتی شد کلی زرت و پرت نکردن جلوی قاچاق گرفته شده قاچ اق کم شده الان مثلا چه اتفاقی افتاده که باید ۱۰۰۰۰تومن بشه هان بله کیسه حضرات گ شادتر و رمق ملت برای پر کردنش کمتر شده پ س باید کشید رو بنزین آره پس توپخانه رو آ تیش میکنن میکروفون میدن دست امثال این می کروب ها مرسی بابت این مملکت داری

  • ناشناس ارسالی در

    یکی پیکنیگ رو خاموش کنه ساقیش حلال خور ب وده چه جنسی بهت داده 😅😅

  • ناشناس ارسالی در

    تا زمانیکه ادمهای ابلح احمق نفهم وبشعور ومغرض مثل شما نفهمانه نظریه بدهند کشور ب یشتر در ورطه نابودی خواهد افتاد دلیل مصر ف بالای بنزین بی لیاقتی امثال شماها که ص نعت تولیدواقتصا را به نابودی کشیدید تا م ردم به ناچار مجبور به خرید ماشین ویا موت ورسیکلت براشغلهایی مثل باربری ویا مسافرک شی بشوند که باز بدبختی ومشکلاتش نصیب همی ن مردم میشود مثل الودگی هوا ترافیک ووووو

  • ناشناس ارسالی در

    مبارک باشه...انشالا هر چه زود تر این اتف اق مبارک بیفته و همه بنزینامون پس انداز کنیم باهاش خونه بخریم....واقعن لذت بردم از این اتفاق خوب و مبارک

  • علی ارسالی در

    یعنی این شخص ب درد گوسفندداری هم نمیخوره ،حیف نون

  • جواد ارسالی در

    برای شما مبارک است
    مردک تا حالا بنزین گرون شده از مصرف و قاچاق کم نشده زیادتر هم شده
    گه مفت میخوری مبارک است

  • اکبر ارسالی در

    تویکی خفه شو هر پفیوزی میاد زر زر میکنه ومیشه کارشناس

  • میهن دوست ارسالی در

    بنزین بایدبافوم خلیج یکی باشه پس چرا دهن تو بستی که قیمت تیرآهن۲۰۰ومس۳۰۰ برابرفوم خلیج فارس است وبراشون صرف نمیکنه صادر ک نن میخواهیدقیمت واقعی بشه اشکال نداره ول ی اول حقوق رو به دلار بدهید درثانی این ت زت رو ببربرای کسانی بگو که دارن سود میبر ن ونمیزارن تحریمهابرطرف بشه وازاین بی ثب اتی منفعت کسب میکنن پس لطفا تز آبگوشتی ن ه آرام بشین سرجات

    • ناشنای ارسالی در

      درود برشما اینا کاسیان تحریمند حتما کم آ وردن برای دزدیشون حالا به فکرگران کردن ب نزین افتادن

  • عیسی ارسالی در

    آخه مفسد جان مردوم چی حقوق مردوم چی شما شما سرمایه کشور خوردین سیرین

  • ناشناس ارسالی در

    در این مملکت یک مشت آدم تهی مغز هر چه به زبان مبارک میآید میگویند شکم سیر چه داند از گرسنه ، جالب است که در این دوسال یکی حرف درست ننوشته

  • احمد ارسالی در

    آخه چقدرماملت راخرحساب میکنیدعوام که که نمیتوانندبنزین قاچاق کنندهمین آقازاده ها مقامات هستند

  • ناشناس ارسالی در

    دولت باید عرضه داشته باشه جلوی قاچاق رو بگیره.اگه بنزین گرون بشه مجددا همه چی گر ون میشه و دیگه مردم تحملی برای افزایش قی مت ندارند هر مشکلی پیش اومد علتش خود دول ت بیسواده

  • باکتریِ پیر ارسالی در

    مبارک و میمون باشد این تصمیم نظام...لطفا بنزین را لیتری ۱۰۰هزار تومان کنید خیلی خوب میشه والله مردیم از ارزونی بنزین...خ واستار بنزین۱۰۰هزارتومانی هستیم

  • ناشناس ارسالی در

    مرد حسابی این زر چی میزنی توخودت صرافی /صرافی تون رو بستن چهل سال هر دفعه بنزین از لیتری 6ریال ب3000ریال رسیده ماهیچ چیز در چند سال ندیدیم فقط گرونی بوده تو اصلا به اقتصاد ان میخوره میای حرف میزنی

  • عبدالقادر ارسالی در

    خسته شدیم از بس بوی کباب خر شنیدیم . بسه تو رو دیگه کجای دلمون بزاریم. یارانه منم برای تو تورو خدا بس کنید. با این گدا پروری تون با این یارانتون.

  • ناشناس ارسالی در

    **بخور

  • ناشناس ارسالی در

    قیمت ماشین را هم واقعی کنید حقوق کارگر و کارمند و بازنشسته‌ را هم واقعی کنید اون وقت از قیمت بنزین واقعی حرف بزنید بی سوا دها

  • صادق پور حسین معلم باز نشسته تبریزی ارسالی در

    با این کار دیگر بیکاری هم از کشور برای ه میشه رخت می بندد.85 میلیون ایرانی از ساع ت 8 صبح تا 12شب سرکارند.مبارک باشد ابن ف کر بکر.

  • جلال ارسالی در

    شرم بر شما وبراین کارشناسی شما جیره خوار ان بد کردار شما بااین رفتارتون پدر این م لت رو دراوردید چی تواین کشور مبارک ه که بنزین باشه دولت وابادیش دارند جون میکنن که این کار انجام بشه
    ولی میدونن ا گر این آتش روشن بشه دیگر خاموش نمیشه وگر نه تا الان صد بار این کارو کرده بود

  • ناشناس ارسالی در

    خدایی خودتم میدونی چرت میکی اکه واقعا به فکر این ملت هستید دره این دو کارخونه رو پلمپ کنید بعدم اجازه واردات ماشینهای خا رجی رو بدید اونوفت هم صرف جویی بنزین و ه م هوای پاک داریم

  • ناشناس ارسالی در

    این قیانه تو هست که نامبارکه

  • مصطفی ارسالی در

    واقعا یکی مجبورت کرده این حرفارو بزنی،یع نی خودت خندت نگرفت

  • ناشناس ارسالی در

    ببین خودت سر شوخی رو باز کردیا . بعدا ات فاقی برات افتاد، دلخور نشی

  • ایرانی ارسالی در

    مبارک است اره چراکه با واقعی شدن قیمت بن زین قیمتهای کرایه ورونقی که از همین سوخت هست چنان افزایش پیدا میکند که مطمعنن دو سوم جمعیت ایران ازگ سنگی می میرند همین حالایی که نان وبقییه موادغذایی اولیه که مایحتاج روزانه وقوت قالب بسیاری ازمردم ه ست قدرت خرید راجوری رسانده که خیلی ازمرد م شبها باشکم گرسنه میخوابند،من فرزند ابت دای انقلاب هستم حاصل انقلاب که حال چنان در زندگی خود وخانواده خود ماندام که نمید انم خوشی چیست زندگی چه بویی دارد.من زحری دردل دارم که بغزش اندازه کره خاکیست.تنه ا خواهش من ازدولت این است که تکلیف منواق شار دیگرجامعه رامشخص کندکه چنان ناامیدا زفرداوزندگی هستیم که جز مرگ امیدی نیست ا زاین زنده ماندن

  • H ارسالی در

    هر موقع هرحرفی زدید برعکسش شده باگران کر دن بنزین مردم وبدبخت میکنیدقاچاق بهانه ا س خاک برسردولت شده پول مانی دلارنداره فق ط میخوادباپول مردم خودشوسرپانگهداراینم ش دنی نیست تاکی یه عده دارن اونم تموم بشه همین ملت تیکه تیکه تون میکنه

  • ناشناس ارسالی در

    بله جیب پر کردن برای مسافرت‌های خارجی عده ای بیسواد مبارکه

  • ناشناس ارسالی در

    خیلی این دولت مردان بی خردن مردم را دلار می کنند شما دلار را برگردان ۵ سال پیش بنزين می شه گران

  • Mm ارسالی در

    تا زمانی که دزد رو بزنی باید دیه بدی دزد ی وقاچاق هست مگه هرکس میتونه باج نداده ق اچاق کنه کار از ریشه خرابه اگر درست میگی حقوق کارگر رو واقعی کنید این افزایش قیم تها دولت رو سرنگون خواهد کرد تا میتونید نفت وبنزین رو بریزید روی خودتان منتظر ات ش باشید

  • ج ارسالی در

    خدا از شما نگذرد کر لا برای تو مبارک با د

  • بهنام ارسالی در

    در آمد مردم هم مثل همه با دلار بدین که مبارک باشه. ****به اون تحلیل *****.تو آمریکا اگه یه کارگر لیتری تقریبا ۱دلار میده در ماه حدود ۴۰۰۰دلار حقوق میگیره.حساب کن آن آقا. یه کارگر خیلی ساده ساعتی ۲۰دلار حقوق میگیره آقای مبارک باشه آن.

  • علی سجادی توپکانلو ارسالی در

    فروش بنزین به نرخی کمترازآب حماقت محض اس ت!! اگرنرخ همه چیزواقعی شود؛باربزرگی ازد وش خزانه ایران برداشته خواهدشد!زمانه زما نه داشتن منابع زیرزمینی بدون مدیریت نیست !!ونزوئلاروببینید!!یکی ازبزرگترین دارندگ ان نفت است امابدون مدیریت وبدون اموروروا بط خارجی موفق دارد اَبَرتورم راتجربه میک ند!!خب این چه حماقت وچه ترس بیجایی ست که به دل دولت افتاده؟مرگ یکباروشیون هم یکب ار؛درزمان نخست وزیری صمصام الدوله بختیار ی بودکه یارانه نان تهران درزمان کمبودنان ،روزی سه هزارتومان برخزانه سنگینی میکردو داستان یارانه های پنهان شروع شد؛فقط این نیست!!یارانه پنهان حذف+مالیات واقعی افزا یش؛ چاره کاراین اقتصادهست؛فرض کنیم نفت ن یست؛دولت برای امورجاری چکند؟چاپ پول؟نه ا ین درمان دردنیست!!درکناراین تابهبوداوضاع میشودازفقراحمایت مالی مستقیم کرد؛اماخب دولت ازبلواوآشوب ورای نیاوردن ترس داردوا زترس مجبوراست به مُسکنهای مقطعی روآوَرَد !اگرخرجهای بین المللی ماحذف شودوهمه قدرت مندان مالیات بدهند-حتی آستان قدس-اوضاع د ردرازمدت درست میشود!حتی ازموادمخدرمیشودد رآمدکسب کرد!!حالاکه حداقل۵میلیون معتاددا ریم؛خب واقعیت رابپذیریم وموادمخدرسنتی را بصورت سهمیه ای واردوپخش کنیم!!کارتل بین المللی بااین طریق درحال خارج کردن ارزاین کشورهست!!راهکاربسیاراست امامجال آن درای ن مقاله نیست واراده شجاعانه دردل گدایان رای-بی تعارف-نیست.

  • مرتضی ارسالی در

    اون دسته از مردم فقیر که خودرو ندارن روز ی چقدر کرایه تاکسی بدن؟

  • فرهاد ارسالی در

    مثلا ۷ میلیارد دلار که الان واقعی ومبارک شده چی به مردم رسید. ۲ میلیارد دلارش که نیومده ریخته شد تو شکم شیخ حسن نصرالله که چند وقته منتظرش بود .

  • ناشناس ارسالی در

    استاد بفرماید روزی یک لیتر نفت خام بدنبه مردم خلیی بهتر سودش دو بورس تو بقالی تو سمسا ی میشه مامله کرد

  • ناشناس ارسالی در

    کشوری که با آروق زدن ترامپ ارزش پول ملیش چند برابر کم میشه و درآمد مردم درسطح کن یا وچاد وسودان هست و همچنین روی نفت و گا ز خوابیده همین بنزین ۳هزار تومانی هم گرو نه.اگه هزار مورد دیکه رو درست کردید اونو قت بنزینو اصلاح کنید.درآمد ملت.مسکن.خودر و باکیفیت.موادغذایی ارزان وفعالان.پوشاک و...مردم اونقد فشار اقتصادی روشون هست با افزایش قیمت بنزین همه کالاها دوباره سرس ام آور بالا میره و فکر نکنم بتونن تحمل ک نن.دیگ جوشان وقتی پر پر باشه و به جوشیدن بیفته چی میشه؟؟؟باید فکر و تفکر مدیریتی در کشور را به مدیریت واقعی نزدیک کنیم

  • ناشناس ارسالی در

    یک هفته اختیار بدین به بسیج موضوع قاچاق اگر تمام نشد من اونورخیابون بنزین تمام ک ردم امدم برای یک لیتر بنزین پمپچی گفت در ظرف بنزین نمدیم ولی تو ماشین هزار لیتر ب زن

  • جواد ارسالی در

    مردید بنزین گرون کنید تا چلقوز های همیشه در صحنه خودتونو از دست بدید

  • مری ارسالی در

    آخه عزیزم شما حرف نزنید بخدانمیگن لال هس تی،،مگه آقای رئیسی قبل ازانتخابات نگفت ، گندم ومرغ وگوشت تخم مرغ داخلی هست ربطی ب ه تحریم نداره ،،
    همین آقا تخم مرغ ۵۰۰تومانی رو رسونده به ۵۰۰۰هزارتومان ،،آ قای رئیسی قبل ازریاست شما
    یه نوشاب ه خانواده ۲۰۰۰هزار بود ،،ازوقتی که شما ق دم نحصتون رو گذاشتید توریاست جمهوری‌ نوش ابه
    شده ۳۰هزارتومان
    آقای ر ئیس جمهور شما قیمت نوشابه هم به تحریم وص ل کردید ،،حالا دلسوزشدید ،،میگید بنزین گ ران بشه به نفع مردم فقیر
    آخه ابلح این مردم رو شما فقیرکردید ،،پول ملی رو ش ما بی ارزش کردید ،،اون وقت فقر وبدبختیش و مردم بایدبکشند
    مرگ برامریکا گفتن ،،اسرائیل از صفحه روزگارباید محو بشه ،، این مرگ گفتن ها هزینه داره که ۴۴ساله
    این مردم بدبخت دارند هزینه چهارتا آد م بی سواد و زورگو رو میدن ،

  • ناشناس ارسالی در

    بجایه گفتن این چرت و پرتها شغل ایجاد کنی د برایه مردم سیستان و بلوچستان تا سوخت ب ری نکنند جلویه زالوهاتون که مافیایه سوخت و بنزین هستند رو بگیرید جلویه ارابه مرگ سازان رو بگیرید که ارابه بی کیفیت نسازن د جلویه تورم مصنوعیتون رو بگیرید تا دستت ون کمتر توجیب مردم باشه تولید رو و کارخا نه خایه تعطیل شده رو حمایت کنید نه کاری کنید که تعطیل بشوند ....شما برایه آبادان ی نیامده اید همه مشکل همین است ....

  • وحید ارسالی در

    خیلی خوب بود یک پیشناد دیگری هم می دادی برای هر نفر یک لیتر نفت خام بدن هم تو ب قالی توی دحاد هم تو مغازهای زنجیری او مع وقه میشدی کا رشناس سازمان ملل

  • مجتبی ارسالی در

    جناب کارشناس فارغ‌التحصیل دانشگاه معتبر امام صادق که کلاً رئیس جمهور وزیر مدیرکل ودکترو کارشناس ارشدمیندازه بیرون یک بیش عوری خواصی تو نگاهت نیست

  • محمد ارسالی در

    آقايی که نظر بیخود می‌دهی میدانی قیمت تمام مایحتاج مردم بیش از ۵ برابر می شود

  • ناشناس ارسالی در

    سلام من ومردم حقوقم مان ریاله خرج به دول ار من حقوقم ماه ۲۶۵۰۰۰۰ هزار تومان حتی ن ان وپنیر هم نمیشه فکری به حال ماهاکنینن

  • محمد ارسالی در

    واقعی شدن نرخ بنزین عقلایی ولی به شرطی ک ه دولتمردان به فکر ملت باشند و تاثیر آن در سفره مردم احساس شود.

  • گلیج ارسالی در

    درزمان ااقای احمدی نژاد وقتی خواستند بنز ین را گران کنند همین کارشناس ها میگفتند یه پیرزنی که در فلان دهات که اصلا ماشین نداره چرا باید هزینه سوخت اونی که ده تا ماشین داره روبپردازه ما پول بنزین را به ا ون پیرزنه باید بدهیم .
    یا موقع گ رونی برق گفتند که اون پیر زن تو دهات که فقط یه لامت داره چرا باید هزینه برق اونی که قصر داره رو بپر دازه ما ازاین میگیری م وبه اون پیرزنه میدیم
    واین قصه ا دامه دارد
    به نظر شما بهتر نیست اون پیرزنه رو بکشیم؟

  • ناشناس ارسالی در

    سلام منکه حرف بدی نزده ام پس چرا نظرم را ثبت نکردین خدای تامین اجتماعی چی بهمون م یده که بنزین هم گران بشه یعنی ریال به د ولار

  • ناشناس ارسالی در

    من نمی دونم کجا درس خونده در ضمن مبارک برای امثال مثل این آقای مفت خور است هشدار گرانی بنزین یعنی به خط پایان رسیدن است

  • رضا ارسالی در

    هر چه سریعتر قیمت بنزین باید اصلاح بشود

  • ناشناس ارسالی در

    فکر خوبی هست شروع کنید اول خودروهای کشور را استاندارد کنید مصرف خودروهای داخلی ب نزین را نابود میکنن ورود خودروهای خارجی با مصرف سه لیتر را بدون گمرک آزاد کنید د وم حمل و نقل عمومی را جوری گسترش بدید که هر زمان و مکان شهروندان بتونن استفاده ک نن مثل همه دنیا و سوم درآمدهای کارمندان و کارگران را بر اساس یورو پرداخت عادلانه کنید بعد کم کم برید سراغ قیمت بنزین...

  • ناشناس ارسالی در

    فکر کنم کم کم میخان بکشنمون وراحت شند چون هیچ کاری که برای گرانی نمی کنند و تازه شعله گرانی را بیشتر می کنند

  • ناشناس ارسالی در

    مردک تو شکمتان سیره فکر بقیه مردم که‌ الان ۷۰ درصد جامعه با بدبختی زندگی می کنند هستی خجالت بکش چی مبارکه خدا لعنت کنه خودشو وخانواده شان را که بنزین گران بکنه خسته شدیم از این همه گرانی بدبختی فقر فساد رشوه خواری اختلاص دزدی بسه دیگه اگر بنزین گران بشه همه چیز ۱۰۰۰ برابر میشه دولت که نداريم که جلوی گرانی بگیره خودش عامل همه گرانی هاست ملت بی پناه خدا خودش به مردم کمک کنه تازه نان گران کردن خدا نابود شان کنه بس گرانی

  • منتظر ارسالی در

    بنزین ۱۰۰ تومن بود زمانی احمدی‌نژاد گفتن بخاطر جلوگیری از قاچاق شد ۴۰۰ بعد ۷۰۰ ش د ۱۰۰۰ و ۳۰۰۰ هنوز یارانه پرداخت میکنه د ولت بازم جلوگیری از قاچاق دولت راست میگه حقوق کارگر و کارمند بشه ۵۰ میلیون بنزین بشه ۱۵۰۰۰ هزار تومن جلوی قاچاق بگیره نه اینکه بالای ۴۰۰ درصد تورم ۲۰ درصد حقوق اضافه میشه دوباره سال بعد ۱۰۰ درصد تورم بازم حقوق ۲۰ درصد اضافه میشه حقوق دیگه ج وابگو نیست خجالت زده زن و بچه شدیم نماین ده مدیران و ...... بالای ۱۰۰ میلیون حقوق پاداش های میلیاردی می‌گیرند بعد دلسوز د ایه مردم شدن بسه دیگه یک جا تموم کنید .

  • ناشناس ارسالی در

    واقعا خجالت آوره.چرافکرمیکنید بنزین ارزو نه،آب معدنی وکالاهای دیگه گرونه اگر بفکر مردم هستید فقط قیمت آب معدنی رو بیارین پایین کالاهای دیگه پیش کش

  • احمدی ارسالی در

    چقدر بدبخت شدیم یکی مثل ایشون نظر بده او راق ۵۰ لیتری بنزین یا بری بقالی بگی دادا ش ۴ لیتر بنزین میخوام برای موتورم یعنی چ ی این چه کارشناسی خب دولت هم نداره حقوق های نجومی پرداخت کنه باید یکی مثل ایشون نظر بده اگر نده حرف در میاد براش تو رو خ دا دنیا به ما میخنده این مطالب چاپ نکنید خواهش میکنم البته کلی خندیدیم ولی در کل چاپ نشه بهتر .

  • تهرانی ارسالی در

    بی شرف ها قیمت دلار را بالا میبرید که اینچنین از اینطرف ملت را به بهانه ارزانی بنزین چپاول کنید تف بشرفتان

  • ناشناس ارسالی در

    آقای کارشناس این شعر مبارکبادکه سروده ای خواننده نداردلطفا توعروسیهای خانوادگیتو ن دسته جمعی بخونین ۳۵ساله داریم کارمبارک میبینیم دیگه بسه

  • جواد ارسالی در

    شما آقای مبارک اول قیمت ماشین رو واقعی کنید تا یه پراید آشغال که ۳۰ میلیون قیمتشه رو نفروشید به ملت ۳۳۰ میلیون .بعد برید برا قیمت بنزین. من تو این فکرهستم که تا ۱۲ سال پیش که دولت اینقدر از مردم مالیات نمی‌گرفت همه چی خوب بود بعدش مردم ساده گیر آوردید گاز آب برق بنزین و همه چی را ۱۰۰ برابر کردید بازم برا جیب مردم نقشه می‌کشید

  • مهدی ارسالی در

    ای سوسمار
    تو این مملکت فقط بنزین مونده واقعی بشه بقیه چیزا میزا که از نرخ جهانی گرونتره ،حقوق و دست مزد کارگر و کارمند رو هم واقعی کنید
    مردک دوزاری

  • علی ارسالی در

    حقوق ومستمری با دلار حساب کنید مشکلی پیش نمی آید ولی خرج به دلار بعد درآمد به ریال بی ارزشترین پول دنیا مشکل ساز.و نامبارک است

  • بنده خدا ارسالی در

    اینا میگن بنزین باید قیمت حوزه خلیج پارس باید بشه
    حرفی نیست حقوق کارگران و کارمندان وقیمت خودرو وغیره هم قیمت حوزه خلیج پارس بشه

  • ع ارسالی در

    بنزین گرون کردی منتظر عواقب بعدیش هم باش مردم دیگه تحمل ندارن با این کار تیشه به ریشه خودت میزنی

  • حسین ارسالی در

    خدا محوتان کند که امری بسیار نیک و مبار ک است ، صد البته کسانی که این روزها خیلی خیلی عاشق گران شدن بنزین هستند کسانی هس تند که امیدوارند که شاید با گران شدن بنز ین در این ایام گرانی و بحرانی اوضاع و آش وبی تازه بپا بشه .... وقتی دولت و مجلس اعلام میکنند فعلا برنامه ای برای ب نزین در دستور کارشان نیست چطور عده ای ه مش بحران سازی میکنند . ....

  • ناشناس ارسالی در

    خیلی خوبه واقعا عالیه اگر اینکار بشه ولی اول حقوق کارمند و درآمد سرانه رو واقعی و متناسب با تموم دنیا کنید ما خودمون شخص ا بنزین رو گرون می‌خریم. بنزین رو با قیم ت آمریکا می‌سنجید ولی حقوق رو با حقوق او گاندا

  • امیر ارسالی در

    پدر مردم را درآورید با تحلیل های غلط و حق به جانب خودتان. میشه بزارید زمین ، مردم بلدند چطور کشورشان را اداره کنند. ما اگر خدمتگزاری مثل شماها نخواهیم چه کسی را باید ببینیم . امام تان و امام مان گفت پدران و مادران ما چه حقی داشتن برای ما دولت انتخاب کنند. مردم با چه زبانی اعتراض کنند . خواهشاً بزارید زمین دست از سر مردم و از جیب مردم بردارید . فردای قیامت چه پاسخی دارید. بزارید مردم رها و آزاد باشند

  • اصغر سمیعی- کارشناس اقتصادی ارسالی در

    اصغر سمیعی ** **ت مبارک است

  • محمد ارسالی در

    ای کاش جملگی خفه میشدین
    هر نظری میدید وضعمون بدتر میشه

  • محمدی ارسالی در

    فاجعه است!

  • Babak ارسالی در

    مبارک تو خودتی که داری مشنگ بازی درمیاری مبارک گفتی یاده نوروز افتادم الان منظورت از واقعی چی هست یعنی کلمه یالغت فارسی کلا دروغ معنی میشه الان ۵۰وچند سال هست واژه ها همشون معنی معکوس پیدا کردن هرچی این احمقها میگن ۱۸۰درجه تفاوت داره خودتون حساب کنین واقعی یعنی چی جاداره چند صحفه بنویسم ولی بیخیال بی فایده هست چون تایید نمیشه

  • ناشناس ارسالی در

    واقعا در عمل بهترین گزینه است اگر درست کامل اجرا شود حقی از کسانی که اتومبیل ندارند ضایع و حقناص هم نمیشود

  • جعفررحیم زارع ارسالی در

    همه تغسیرهابرای ماملت هستش چرا؟میریم وبه مجلسی هارای می دیم یکی میشه میرسلیم یکی دیگه اش می شه قالیباف که پاشون به مجلس بازمی‌بازمیشه انگارازاین ملت نیستن وگران ی پشت گرانی واین درازجون آقایون همه چیزر وگران میکنن.

  • داریوش ارسالی در

    زمانی خوبه که مردم هم قدرت خرید و حقوقشان متناسب با تورم باشه درضمن راهای دیگری مثل بهینه سوز و ساخت خودرو های کم مصرف و برقی هم راهکار بهتری هستش نه اینکه با وجود این همه تورم گرانی و بدبختی قوزبالا قوز درست کنید واسه مردم چون کلی راه برای جلوگیری از قاچاق بنزین هست چطور نفر معارض راحت تشخیص و بازداشت میشه ولی قاچاقچیان بنزین غیبی هستن با وجود این همه دوربین و نهادهای امنیتی و نظامی

  • کارشناس مبارکیان ارسالی در

    بیچاره مردم فکرمیکنن بنزین بااین جواب ها که دادن گرون نمیشه اتاق فکردولت فقط فکر میکنه که چطورملتوپدرشونو دربیاره نکه‌کمک کنه به مردم این مترسگ هم اومده بگه که م یخایم گرون کنیم فرداشم دولت میادمیگه ماص بح جمعه فهمیدیم گرون شده هرحکومتی خودش گ ورخودشو میکنه بایدبجای ۸ساعت یا۱۲ساعت ۲۴ ساعت کارکنیم تا ازگشنگی نمیریم تازمانی ک ه ظالم به سزای عملش بره نسل آینده برسرخا ک ماخواهند آمدوبجای خدابیامرزه میرینن رو قبرمون ومیگن انقدظلم روطاقت آوردین بی غی رت ها

  • احسنت ارسالی در

    این احمق کیه که اینجوری چرت
    وپرت تحویل میده

  • محمد ارسالی در

    واقعی شدن حقوقها مبارک تر است ؛ ضمنا قیم ت دلار واقعی بشود(هزارتومان) ما هم حاضری م بنزین را به قیمت دلار خلیج فارس بخریم ؛ و یک نکته مهم ؛ یه جو شرف هم امر مبار کیست!...

  • شهروندساده ارسالی در

    اضاف شدن ردیف بودجه مبارک ردیفایی که بیت المال بتاراج میبره .اول بودجه بندی دولت مبارکن تامردم بدونن بیت المال کجاحیف وم یل میشه .بعدحقوق کارگردلاری کن تامبارکبا دتت باشباش باش

  • ناشناس ارسالی در

    عمو تو کجو بودی اوقت تا حالو با این مغز متفکر ت یه کاره دیگیم کن با این تزی که دادی ارزش دلاربیار پایین ریال جایگزین کن تو اقتصاد دنیا

  • آرش ارسالی در

    بنزین را چه کسی قاچاق میکنه قدر مسلم آدم معمولی قاچاق نمیکنه پس جلو قاچاقش بگیری د نه اینکه گرونش کنید

  • سلام ایرانی ارسالی در

    من ****توکارشناسیدتوهم مدرکت مثل اون مجل سی حتماگرفتی که مملکت به این روزافتاده

  • کوروش ارسالی در

    خب،گوسفند این چه حرفیست که ازپوزکجت بیرو ن پرید،الاغ،برین گورتونوگم کنید،نفهمای،پ ست فطرت،شمااصلابه فکرمردمین،اصلا هوای پا ک،یعنی امثال شمانباشند،اون وقت زمین،وهوا پاک،میشه،حیف،الاغ

  • ناشناس ارسالی در

    کاش حقوق کارگر و کارمند را هم مثل بقیه ک شورها واقعی میکردید که مبارک باشه

  • علی پلنک کوش ارسالی در

    آخه عوضی با بالا رفتن بنزین همه قیمتها ه م بالا میاره دیگه

  • نهضت سواد آموزی ارسالی در

    انفاقا اگر قیمت همه چیز و مخصوصا قیمت و ارژش واقعی انسان ها معلوم شود و هر کسی واقعی لیاقت دارد جایگاه داشته باشد ، و هر دو زاری ای داری حکم و منسب نباشد این حجم از قاچاق توسط کی هست ؟ واثعا ق اچاقچی معمولی ، کسی که این همه قدرت دا رد که 30 میلیون لیتر در روز می‌تواند تهی ه کنه چه برسه قاچاق کند همون برادر های ی قه سفید های هستند که احمدی نژاد می گفت ، قیمت جهانی هم باشه باز هم قاچاق می کنه ،چون بخاطر پولش نیست ، برای اهدااف خاصی و به جاهای خاصی قاچاق میشه که قیمت اصلا مهم نیست ، کارشناس هامون هم مثل نماینده ها مجلس ، فقط درحال ماست مالی خراب کاری هایمافیا های درون حکومت و صاحب قدرت شد ن ، الان بخاطر پارسال هست والا صد بار ت ا حالا اضافه شده بود ، کسی هم برای مردم دلسوزی نداره ،همه چیزمون شده مثل دسندار ی عده ای بخاطر اینکه یکی دیگه می‌خواد مت دین باشه یه ملت باید سختی بکشن که این اد م دینش و دینداریش خراب نشه ،بدبختیش و یک ی دیگه باید بکش ، الانم بخاطر برادر های قاچاقچی که باید با گران شدن بنزین قیمت ا ین مقدار بنزین رایگان که قچاق میشه را بت ونن جبران کنند باید گران شود ، هر وقت همه چیز قیمت جهانی و واقعی شرایط یکسان و آزاد پیدا کرد بی آیید ببینیم چی یرای گفتن دارید ، قیمت ماشین 10 برابر قیمت جه انی با ار آزاد شده حقوق کارگر اززانتر ین در جهان اونم به بی ارزش ترین پول جها ن ،کارشناس هااین موقع پای منقل هاشون دار ن برای ماشت مالی خودشون و گرم می کنند

  • ناشناس ارسالی در

    باز هم حقه دیگر دولت مانند بورس برای خال ی کردن جیب مردم است

  • ایرانی ارسالی در

    مرتیکه این خزعبلات به تنهایی به فکرت رسی ده یا همقطار های دزدت هم‌کمکت کردن الدنگ

  • احمد ارسالی در

    اقای مسئول ای کاش پست و سمتی میخواستی رو به مردی می‌جنگیدی و میگرفتی نه با این م تن از شعر گفتن و مردم بدبخت کردن بهش برس ی اگه میخوای جلو قاچاق گرفته بشه باید مر ز محکم بشه اگه به فکر کثری بودجه ای جلوی اختلاس باید گرفته شه بنزین از صد تومن ش د سه هزار تونستی جلوی چیزی بگیری ؟

  • ناشناس ارسالی در

    کامنتها را که میخوندم برای جهل این مردم افسوس خوردم اولا دولت بی کفایت باعث شده ارزش پول ملی افت کند وگرنه در آمد مردم م ا مگر به دلا هست که بنزین را با لار محاس به میکنن چرا خودرو در انحصار دولت وشرکته ای بزرگ هست

  • ناشناس ارسالی در

    با اینا فاتحه ایران خوندست

  • ناشناس ارسالی در

    تاریخ تکرار میشود، ظلم رفتنیست .ان مع ال عصرا الیسرا،

  • ناشناس ارسالی در

    واقعاً تحلیل آبکی و بدرد نخوری بود،این ک ارشناس ها رو از کجا میارید،عوض اینکه راه کار بدن که کاری درست بشه برعکس دنبال بیش تر کردن مشکلات مردم و جامعه هستند.

  • امیرخان ارسالی در

    بی شرف، ماهانه هزاران میلیارد تومن،خرج ح قوق نیروی انتظامی میشه،تا جلو قاچاق بنزی ن رو بگیره،قاچاق مواد رو بگیره، گوسفند،ت خم مرغ و....عتیقه،آب،و..قراره هرچی قاچاق میشه !! با گرانی جلوش رو بگیرن،،پس اینه مه نیرو و...برای چیه؟؟قرار نیست تاوان کم کاری و اهمال بقیه رو مردم بدن،دوم اگه ق راره بنزین قیمتش واقعی بشه،،پس قیمت کالا های وارداتی هم باید واقعی بشه،چون داره ق اچاق میشه،مثل پوشاک، خودرو، مواد آرایشی و....تریاک،و تعرفه گمرکی همه کالاها صفر بشه،تا دیگه قاچاق نشه!! مصرف خودروهای دا خلی استاندارد نیست چرا،مردم باید تاوان ب دن،ضمن اینکه در بیسوادی و ضد انقلابی بود ن شما شکی نیست،وگرنه در شرایط ابرتورمی،ت حریم و شکستن کمر ملت از گرانی بعنوان امر مبارک نام نمی بردی،این دیگه جنبش زن زند گی و...نیسن،بحث زنده ماندن مردمه،تو این بدبختی و همه یکصدا خواهند بود

  • ناشناس ارسالی در

    تو اگر کارشناس بودی،در مورد تولیدات ماشی ن های بی کیفیت و پر مصرف صحبت میکردی،دند شون نرم چشمشونم کور،ماشین رو به صدبرابر قیمت می‌فروشند،پس وظیفه دارند که بنزینش هم به قیمت به مردم بفروشند.

  • ناشناس ارسالی در

    شما که داری کارشناسی میکنی،همون تکلیف سی هزار لیتر قاچاق بنزین رو مشخص کن که کی داره قاچاق میکنه مشکل بنزین حل میشه،قطعا مردم عادی که نمیتونن در این ابعاد قاچاق بنزین کنند.

  • ع ارسالی در

    از اول امسال تا الان هرروز اخبار گرانی ب نزین رو منتشر می کنند ...چون بتونن هر مو قع که خواستن بدون دردسر گران کنند... فع لا مثل سگ می‌ترسند....گران کنند....لعنت بر چاپلوسان حکومت

  • ناشناس ارسالی در

    خداوند این کارشناس محترم را بدون نوبت شف ا دهد و خودش هم کمی تلاش کند تا در کلاس ششم قبول شود.

  • مجید ارسالی در

    والا خجالت هم خوب چیزیه تواز کجا مدرک کا رشناسی گرفتی؟

    • علی ارسالی در

      ظاهرا مدرک خودش رو از طویله ای گرفته که طوسی رییس این طویله بوده.

  • ناشناس ارسالی در

    من موافقم گران بشه. این همه ماشین تک سرنشین دیگه الکی برا خودشون ول نچرخند. بسکه بنزین مفته همه چند تا چند تا ماشین دارند. هیچ جای دنیا اینجوری نیست. امیدوارم این امر مبارک اتفاق بیافتد

    • مردم ارسالی در

      خاک بر سر تو که نادان تر از این کارشناس هستی حق که بدتر این سرت بیاد بیچاره همیش ه بدبخت بی سواد نادان .

  • ناشناس ارسالی در

    این***** که میگین فقط به درد خودتان میخو رد

  • محمد ارسالی در

    فردای روزی که بنزین گرون میشه تورم چند ص د درصدی داریم.... دقیقا بنزین شد ۳۰۰۰ تو مان از فرداش همه چی دو سه برابر رشد کرد. ...راننده کرایه رو بالا می‌بره که تهش ی چیزی براش بمونه...کارخانه دار مواد اولیه رو با کرایه بالاتر و قیمت بیشتر می‌خره و قیمت محصول را بالا میبره.... عملاً همه چی جهش قیمتی دو سه برابری خواهد داشت
    این جراحی اقتصادی آقای رییسی سفره ما رو کوچک کرده....نمی‌تونید حکومت کنید لط فاً مملکت رو بدید دست کسی که می‌تونه و ب رید....ساعت ۱شب میاییم خونه استراحت کنیم با این خبر ها حالمون بدتر میشه 🥴🥴🥴🥴🥴🥴🥴🥴

  • مینویی ارسالی در

    اصغر در ریشه یعنی کوچولو... کوچولو سمعک بزن تا سمیعی شی!!!
    مردک بیسواد : و قتی بنزین مثلن بشه 30 هزار تومان یعنی 10 برابر ، در اون شرایط همه چی 10 برابر اف زایشی میشه اصلن تو بگو 5 برابر میشه ، 30 لیتر ماهانه به هر ایرانی بنزین داده بشه میشه 900 هزار تومان ناخالص یعنی هزینه ب ه پول نقد کردن بنزین (دلال و جایگاه و کر ایه ماشین تا رسیدن به جایگاه فروش ووو) ح داقل نصف اون 900 تومان رو میبره میموند 4 50 هزار تومان... در اون شرایط مبارکی که تو گفتید که همه چی نه ده برابر تو بگو حد اقل 5 برابر افزایشی شده ، ما مردم 450 هز ار تومان رو به چی بدیم؟ شاید شاید یکی دو تا پفک نمکی شد بهش خرید!!
    بنزین ن باید تا ده سال دیگه گران شود بعد از آن ن یز سالانه درصدی جزئی اشکالی نداره...
    اگر مملکت قانون داست باید کوچولو سمیع ی رو اعدام میکرد مردک خون آشام

  • ناشناس ارسالی در

    لیاقت میخواد دلار رو ثابت نگه دارید

  • س ارسالی در

    با سلام و درود با این وضعیت گرانی سرسام‌آوری که الان رو دوش ملت عزیز کشورمان هست کار عاقلانه ای نیست

  • مجتبی ارسالی در

    چرا ارزش پولی مملکت رو بالا نمیبرین تا همش رو قیمت کالاها ببرین یک مشت دزد وبیس واد هی بای هم جاده صاف میکنن

  • ایرانی ارسالی در

    مدرک تحصیلی ازکجا گرفتی، با این حساب کردن، خدا به فریاد زن و بچه ات برسه، چه زندگی نکبت باری براشون ساختی. ساده ترین مورد این هست که تو نمیدونی بنزین روی تمام مایحتاج خانوار تاثیر می‌گذارد. بقیه موارد پیشکش. بی سواد در پیتی.

  • ناشناس ارسالی در

    دمت گرم اقای رئیسی ۲۰تا اقتصادان بخط کردی باسوادترینش ایشونه خدایی همینو داشته باشی بسته

  • علی ارسالی در

    اگه قیمت خودرو سبک و سنگین هم واقعی بشه و هم قیمت کل دنیا بشه هیچ اشکالی نداره قیمت بنزین هم واقعی بشه و عین قیمت جهانی بشه
    اگه درآمد کارگر هم جهانی بشه مشکلی نیست نه اینکه حقوق 150 دلار باشه و نرخ سوخت برابر جهانی
    خب حقوق کارگر هم بکن هزار دلار تا مبارک باشه برا همه

  • ناشناس ارسالی در

    امر مبارک ان است. که زالو صفتان در لباس میش که به ملت دروغ تحویل میدن به درک واص ل شن

  • مرده متحرک ارسالی در

    بخدا شما اگر بفکر مردم باشید...نبودید و نیستید و نخواهید بود...آخر هم کار خودتان را خواهید کرد.،.اما بترسید از روزی ک مر دم نتوانند شکم بچه هایشان را سیر کنند... از حق و ظلمی ک خودمان شد گذشتیم اما امان از روزی که ب فرزندانمان آسیب برسد

  • رضا ارسالی در

    این دولت و امسال تو نکبت دیگه رنگی برای مردم ندارین نفس های اخرتان را بکشید

  • سلطان ارسالی در

    دهنت را ببندی نمیگن لالی انگل

  • امیر ارسالی در

    اگر دولت درآمد کارگردان و کارمندان را به نرخ جهانی دلار پرداخت کنه اشکال ندارد ب نزین هم وقتی نرخ جهانی پیدا کرد هیچ خللی ایجاد نمی‌کند بشرط اینکه درآمد سرانه مر دم هم جهانی شود دیگر شاهد هیچ کالای قاچا ق نخواهیم بود.چند سال قبل دولت بنزین را گران کرد قرار بود درآمد حاصل از افزایش ب نزین به حساب های افراد دهک های پایین جام عه واریز شود ولی متاسفانه هیچ پولی به حس اب افراد کم درآمد واریز نشد و دولت ماست مالی کرد و صحبت از درآمد های مازاد بر ان رژی را نکرد

  • مانی ارسالی در

    اول شما بیا حقوق رو مثل همون کشورهایی ک قیمت بنزین آزاد هست بکن بیا قیمت ماشین ر و آزاد کن بیا تورم رو تک رقمی کن دست اخت لاس گر رو از بازو قطع کن مشکل مسکن رو حل کن بعد قیمت بنزین رو آزاد کن مردک احمق
    من نمی‌دونم چی میزنین شما اصلا ان گار تو این مملکت زندگی نمیکنی
    من ی کاسب خرده فروشم ک پارسال چهار ملیون اجا ره میدادم امسال بخاطر مالیات ک ده برابر شد مالکم اجاره ملکشو پانزده ملیون کرد چر ا چون وقتی تو مالیات ده برابری میدید چرا من اجارمو چند برابر نکنم
    حالا شما آقای کارشناس میتونی بگی این همه پول مال یات چ تاثیری واس من داشته جز بدبختی بیشت ر
    پیشنهاد من این هست ک برین بمیرین

  • بدبخت ارسالی در

    دمت‌گرم‌نفسم‌اخرشه‌مبارکه‌‌اونم‌بگیر‌مبارکه

  • احسان ارسالی در

    نظر منو حتما منتشر کنید
    اخه اقایی که احساس میکنی خیلی چیز حالیته میخوام بگ م اگر بنزین گرون بشه عمه جنابعالی میاد ج ور گرونی بقیه اجناس رو بکشه؟

  • ناشناس ارسالی در

    اگر دولت قیمت بنزین را با دولار محاسبه م یکندخیلی عالی است حتما باید دستمزد را هم با دولارپرداخت کند.وملت هم بدانند که ای ران یکی از ایالات متحده آمریکاست

  • احمد ارسالی در

    اوکی بنزین رو گرون کنید بنزین هم‌مال شما آیا اجازه مفرمایید. همگی بمیریم از دست شما راحت شویم شرم بر شما البته این مشخص است که یک عده بیسواد بی لیاقت در راس کار هستند و یه عده بیسواد تر از آنها شده اند کارشناس و مشاور
    کشوری که یک نهم کل جمعیت جهان را دارد در عوض نه درصد. ثروت جهان را دارد یعنی هر ایرانی باید نه برابر کل جمعیت جهان ثروت داشته باشد اما متاسفانه امروز فقیرترین مردم دنیا را دارد بی ارزش ترین پول دنیا را این دنیا به کامتان با دروغ و دزدهای که میکنید دم از اسلام میزنید باشد آن دنیایی هم شاید باشد و خدای تا داد این ملت مظلوم را از شما بستاند ملتی که با تمام خون دادن و پای این مملکلت ایستادن. نمیدانستند یه مشت دزد و دروغگو قرار است بر مشت میزها تیکه زنند باکرها دادند جهان آراها دادن فهمیده ها دادن

  • امیر ارسالی در

    آقای کارشناس این چه قيافه ای گرفتی یا به خیالت یه چیزی گفتی که همه دارن میگن چه نابغه ای داشتیم و خبر نداشتیم تا الان کجا بودی شما.

  • مسعود ارسالی در

    همین کارشناس نماها که تبدیل به مسول مملک ت شدند پدر همه رو دراوردند شمامسولین توا ین چهل سال کدوم کارو کردید که نتیجه درست داشته باشه ؟ هنوز خودرو تولید میشه بامص رف صدی ده یا بالاتر فقط شعار بیهوده دادی ن ...هرروز یه بهانه جدید ...تحریمیم زیان انباشته داریم ...خوب نمیتونید مسولیت قب ول نکنید . بزرگترین خیانتی که کردین این بوده که فرهنگ سازی تو هیچ زمینه ای انجام ندادین ...یاد گرفتین یه جمله کلیشه ای ب گین قیمت واقعی ...اول خودتون رو درست کنی د بعد قیمت رو اصلاح کنید ...هیچ وقت بفکر مردم نبودین ونیستین ...فقط شعار پوچ ... ماشین صفر خریدم از ایران خودرو صدی ده می سوزونه ادم دردش رو بکی بگه ..صدتا عیب و ایراد هم داره ..ایران خودرو هم نوبت خدما تش یکماهه شده بعدم رسیدگی درستی نمیکنن . ..سال ۲۰۲۳ مصرف کدوم ماشین بلاد کفر ده ه ست ؟؟ ....

  • محمود ارسالی در

    اقای پروفسور . در کشوری که زیر ساختی وجو د ندارد نمیشود بقط بنزین را درست کرد . ب قیه بخشهای اقتصادی وغیر اقتصادی ناکارام د است واین امر محال محال است . هر وقت هم ه زیرساختها به تناسب همدیگه درست بشه این امر قابل انجام هست .

  • روزبه ارسالی در

    آقای کارشناس این چه طرح های تخیلی هست که ارائه میکنید . آزاد سازی بنزین هم میخوا هید انجام بدید مثل انسان . استاندارد . چ هار جای دنیا پیاده سازی شده باشه و مقبول یت و اثر گذاری اون مشخص شده باشه .نه طرح های من درآوردی و بورس بازی . کل اقتصاد و جامعه را ملتهب کنی آخرش هم هیچ دستاورد ی . نه خرج زیر ساخت شبکه حمل و نقل ، نه سرمایه گذاری .. فقط خرج روزمره و خزانه دولت .

    • مردم ایران ارسالی در

      خدایی ماندم کدام دانشگاهی به توی پیری نا دان کارشناسی داده که قد یک گاو حالیت نیس ت مردک چرا هرچی را با گران کردن می خواهی د کنترل کنید آخر آنقدر بی سواد هستین که راهکار دیگری نمی توانید بدهید . نادان ای ن ماشین های بی کیفیت کشور است که بنزین ب شتر از عرف مصرف می کند نه مردم . مردک بی سواد قیمت بنزین بر همه چیز اثر می گذارد . تورم که شده ۲۰۰ درصد حقوق را که ۲۰ در صد اضافه می کنید مردم را بااین همه ثروت کشور که نادان هایی مثل تو نمی توانند ادا ره کنند بیچاره کردین مردم از گرسنگی بدبخ تی دارن میمیرن نادان دیگر بس کنید تا مرد م آتش تان نزدن مردک بی سواد نادان بی همه چیز .

  • یک مهندس برق ارسالی در

    خیلی از وزرا برای محبوب جلوه دادن خود حا ملهای انرژی مخصوصا برق..و بنزین را نمیزا رن قیمتش به قیمت واقعی برسه و میلیاردرها سوده زیادی ازین امر میبرن...کجای دنیا ن یم لیتراب معدنی ۵ تا ۹۰۰۰ تومن و اونوقت بنزین یک لیترش ازادفقط ۳تومن!؟

  • ناشناس ارسالی در

    خداییش برای این که همچنین افکار پوچی انسان داشته باشد باید مواد مخدر با دوز بسیار بالا مصرف کرده باشه متأسفم برای مردم که دست شما نادان ها اسیر شده‌اند

  • ناشناس ارسالی در

    عجبببب!!!!! شما ها که خودتون از گرونی و تورم کسری بودجه رو جور میکنید باعث فقیر شدن‌مردم هستید الان به فکر فقرا افتادید ؟ کی با کارهاش مردم کشور به این ثروتمندی رو فقیر کرده؟ مبارک است؟خخخخ همینه دیگه عمرا سواد داشته باشی تورم زایی چنین تصمیمی فقیر رو نابود میکنه بی خرد ! با جملات بازی میکنی که جامعه ی ضعیف رو گول بزنی مثلا؟

  • ناشناس ارسالی در

    حقوق ها رو واقعی کنید بنزین رو هم واقعی کنید !!!!!!!

  • ناشناس ارسالی در

    میدونی چندصد هزار نفر رو بی کار کردید؟ اصلا آماری گرفتید چقدر بیکار مناهل ایجاد کردید حقوقی ندارن که به ریال کم ارزش ترین پول جهان درامد داشته باشن که بنزین قیمت جعانی به دلار گرون بشه تورم دلاری جیب خالی

  • ناشناس ارسالی در

    آقای اقتصاد دان قیمت واقعی چهار قلم رئیس ی یادت هست چندین قلم شد پس ** نخور

  • رحیم ارسالی در

    من نمیدونم که این آقا که این حرفا رو زده کیه. ولی چند نکته رو به ایشان یادآوری می کنم. اولا هر ایرانی ۱ لیتر بنزین دریافت کنه . بعد اون یک لیتر رو چکار کنه؟ فکر کنم سرمایه های کشور رو هم اینجوری به باد دادید. دوما تورم افسار گسیخته کشور منتظر یک تلنگر است که بدون هیچ مانعی شروع به قدرت نمایی کند. نان رو گران کردید اثراتش رو ببینید. سوما قاچاق سوخت با این کارها تعطیل نمی‌شود . تازه به نفع قاچاقچیان است.

  • سعید ارسالی در

    تو روحت با این نظرات احمقانه

  • علی تنها ارسالی در

    این حیوان دو پا از کدام باغ وحش فرار کرد ه جلوش رو بگیرید.ضمنا شما چه رسانه ی کثی فی هستید که با اعصاب مردم بازی میکنید خج الت بکشید با این مقالات مزخرف

  • اسماعیل ارسالی در

    روزانه یک لیتر بهترین جایگزین برای هر ای رانی هست چون هرکس ماشین داره همان 30لیتر را در ماه می گیره و هر کی نداره به راحت ی می تواند بفروشد لاکن باید زیر ساختها ق بلاً آماده شود

  • M ارسالی در

    اگر شما از اون بالاتشریف بیارین پایین وم ثل مردم عادی زندگی کنی اونوقت دیگه همچنی ن حرفی نمیزنی .مبارک اون پولهای بادآورده که میگیری هستش.

  • S ارسالی در

    احمدی نژاد هم آمد یارانه دادبه مردم قیمت ها هزار برابر شد یارانه تا الان هیچ تکونی نخوردبنزین هم گرون بشه همه چیز گران میشه و مردم ضعیف بیشتر ضعیف تر میشن آقای مبارک بیسواد

  • ناشناس ارسالی در

    آقای کارشناس مگه اونوقت به نظر شما قیمت بقیه کالاها چه میشود برای کنترل افزایش قیمت اونها در نتیجه افزایش قیمت بنزین فکر نمکنید آقای کارشناس.

  • ب.ع. ارسالی در

    بی شرف گرانی امری مبارکه ..آخه مردم نادان بی سواد کجای گرونی مبارکه تو تا الان پول چیزی دادی همه چی واسه شما مفت خور ها که رایگانه

    • ناشناس ارسالی در

      به جای پاک کردن صورت مساله مشکل را حل کن ید بنزین وقتی باید قیمت اصلی پیدا کنه که حقوق ودرامد مردم برحسب ریال محاسبه نشه الان ملت ریالی حقوق میگیرن ودلاری باید خرج کنند زمان احمدی نژاد وقتی بنزین کا رتی کرد گفت جلوی قاچاق میخواد بگیره

  • حسین ارسالی در

    ببین حرف مفت زدن که هزینه ای نداره. اگه حکومت راست میگه حقوق رو به دلار پرداخت ک نه و بعد قیمت بنزین رو هم آزاد کنه.

  • Saeed14 ارسالی در

    به جای قیمت بنزین واقعی
    فکری به حال قیمت کارگر واقعی بیندیشید چون کارگر از گرسنگی در حال موت

  • Mn ارسالی در

    برای مردم و مرز نشینان چیزی جز فقرو تهید ستی نذاشتید .از فقرا مالیات و نفتشان غار ت ، بودجه و امکانات تعطیل ، مدارس پولی ، غذا و پوشاک که نگووووو ، امکانات پزشکی و قیمتاش هم نگممم .چیزی ته جیب مردم فقر نمانده که براش چرتکه بندازید .

  • سیده کبرا ارسالی در

    بنظرم. نامبارکه. نه. مبارک. نصف مردم بامسافرکشی روی ماشینهای اوراق. بدبختا نو ن درمیارند چه. مبارکی؟ گناه داره این م ردم دیگه. بسه. بخداطااقت. تورم دوباره رونداریم

  • سعید ارسالی در

    هر وقت میخوان چیزی را گران کنند اماخودشا ن جرات ابراز آنرا ندارند یه احمق بیسوادی را که اتفاقا ظاهر و قیافه اش هم شبیه مث لا افراد ظاهرالصلاح و استاد دانشگاهی باش ه پیدا میکنند و عکسشومیذارن و هرچی دلشون میخواد به اسم آن بدبخت درج میکنند بله و اقعی کردن قیمت هر چیز امر مبارکی است مثل ا حقوق مردم هم مثل بقیه بشه ماهی سه چهار هزار دلار که میشه صدو پنجاه تا دویست می لیون تومن قیمت خودرو آخرینمدل روز اروپا بشه یکمیلیارد تومن نه هشتاد میلیارد

  • سیده کبرا ارسالی در

    اونقدرمال واموال داری که چهره وچشادداره میخنده. کاس ماهم اردارنده گی اموال کشور مون چشامون میخندید اماتورم کمرماروشکسته وچشامون اشکباره. بسه دیگه چه مبارکی،؟ د ست بکشیدازازدیادتورم بنزین مال مردم کشور ماست. افزایش قیمت بنزین ممنوع

  • علی ارسالی در

    این آقا که میگه گران شدن بنزین مبارک است دشمن انقلاب است درلباس دوست کرچه جسمشان درایران است فکر وچشمشان درخارج ازکشور است ونیتشون خیرنیست بی انصاف بنزین گران شد تورم مهارشدنی نیست شما بااین حرفاتون دارید مردم راتحریک می کنید بعنوات یک ایرانی اعلام می کنم گران شدن بنزین فساد زیادتر میشود تورم مهارشدنی نیست قتلوغارت زیاد میشود بی اعتقادی به دین وامام وپیامبر بیشتر میشود

  • ناشناس ارسالی در

    باز این خر نفهم را از کدوم پشت کوهی پیدا کرده اند و یه لباس تمیز تنش کردن قیافشو اصلاح کردن که بعنوان کارشناس جا بزنن فق ط یکی بهش باهر زبونیکه حالیش میشه بگه اح مق جان قیمت بنزین واقعی بشه بلافاصله کرا یه حمل و نقل واقعی میشه پس قیمت تمام اجن اس هم گران میشه و دولت مردمی و بسیار انق لابی ما هم قبل از همه قیمت تمامی خدماتش را گران میکنه اما نوبت اصلاح حقوق مردم ک ه میرسه تمامی دولت از ریس جمهوری ششکلاسه دکترش تا پایین همه اسهال می گیرن

  • ناشناس ارسالی در

    فقط یه جمله

    تحصیلات شما دقیقا چیه !؟!؟!؟!

    کدوم خراب شده مدرک گرفتی؟!؟!!

    چقدر پول ، از کی ، گرفتی این حرف ها رو بزنی ؟!؟!

    دولت زورش به ملت رسیده که قاچاقچیان محترم به امر قاچاق مشغول باشند ، و مردم تقاص ... بدن

    به تو و دولتمردان و پلیس مبارزه با قاچاق میگم
    چشمهاتون رو بشورید و جور دیگه ای نگاه کنید

  • بی نام ارسالی در

    بله صد البته، لیکن ابتدا می بایست حقوق و دستمزد واقعی شود، چند سالی است که با آز اد سازی نرخ خیلی از مایحتاج مردم و افزای ش دستوری و حداقلی حقوق و دستمزد قشر حقوق بگیر را در عسر و حرج قرارداده اند، اگر بنزین را هم با این روال قیمت گذاری کنند تورم ناشی از آن اجحاف ناجوانمردانه ای ب ه این قشر خواهد بود

  • ناشناس ارسالی در

    این آقا پول زیاد جمع کرده فرستاده خارج ا زکشور ونمی خواد توایران زندگی کنه دشمن ا ست درلباس دوست وزارت اطلاعات پیگیری کند بعضی مسوولین دشمنند درلباس دوست باید شن اسایی شوند همین آقا یکشونه

  • رضا ارسالی در

    حیف اون مدرک ک‌دست تو بی عرضه دادن نشستی شکمت سیره رویا داستان میبافی بدون اینکه زره ای فکر کنی چی داری میگی. تازه منتظر ه دستخوش هم هستی . مردم کم بدبختی دارن ت ازه میگه برق گاز هم میشه ای کار کرد

  • قادر ارسالی در

    این تحلیل گر اقتصادی حرف مزخرفی میزنه اف زایش قیمت بنزین باعث گرانی. و تورم مجدد میگردد و این اصلا به نفع قشر ضعیف جامعه که در اکثریت هست نیست و چه بسا باعث تنش گرددبجای حل نسئله فقط صورت مسئله رو پاک میکنند

  • ناشناس ارسالی در

    اصغر اقا، بیکاری که با اراجیفت برای خودت دردسر درست میکنی؟
    سنی ازت گذشته خجالت بکش.

  • غلامحسین ارسالی در

    باسلام دولت وزیر نفت ازصداوسیما بارها اع لام کردن بابا بنزین گران نمیشه گران نمیش ه ولی نمیدانم چرا روزنامه ها وجراید وفضا های مجازی همه شایعات گرانی بنزین را دردس تور کارشان قراردادن لعنت خدا بردروغگوی ان اینقدر شایعه نکنین

    • ناشناس ارسالی در

      دولت عزیز گفت نان گران نمیشه ولی شد ، بن زین امسال گران نشه سال بعد میشه

    • رحمت ایزدی ارسالی در

      عزیزم، تا قبل از اخبار نیمه‌شب 23 آبان 9 8 هم صدا و سیما از دهن وزیر نفت مدام اعل ام می‌کرد که بنزین گرون نمیشه! هنوز چهار سال نگذشته؛ نمی‌دونم چطوری فراموش کردی . . .

  • ناشناس ارسالی در

    هرننه قمری برای ملت شده کارشناس آخه پفیو س مگه حقوق ملت بدبختی که گیر شماافتاده ب ادلارمحاسبه میشه که بنزین هم بادلار بگیر ن همین کشورهای دورنزدیک بری حقوق کارگرها ی رونگاه کنی حداقل چهار پنج برابر ایرانی حقوق میگیره ،اونقدراشتهاتون زیاده اینهم ه میدزدین سیرتون نمیشه به جیب ملت هم چشم دوختین خدایی که مامیشناسیم خودش جواب شم اروبده شماکه خداشناس نیستین که اینهمه ظل م نمیکردین

  • ناشناس ارسالی در

    ****تنها با مبارک شدن بنزین کار درست نمی شود باید تمام کارها درست و اصلاح بشود ا ز کسانیکه در صدر مسئولیت نشسته اند تا جز ئ ترین کارها نه با قیمت واقعی شدن بنزن ا حمق عوضی

  • ناشناس ارسالی در

    واقعی شدن خیلی خوبه به شرطی که همه چیز ا ز جمله حقوقها هم واقعی شود تا نرخ دلار ت ثبیت نشود همین آش و همین کاسه است اگر بن زین ۱۰۰ هزار تومان هم بشود وقتی دلار به ۱۱۰ هزار برسد دوباره کار قاچاق شروع می شود بفهمید ای نفهمها.

  • جلال ارسالی در

    این چه جور کارشناس اقتصادی است تعجب اینو از کجا پیدا کردن آوردن نظر غیر کارشناسی بده به تبعات و تورم و بار روانی این مسئ له فکر کردی همینطوری هم اقتصاد ما مرخص ا ست با این التهاب جامعه فکر کردی قشر مستض عف زیر دست و پا له میشوند و تورم افسار گ سیخته در جا کالاها سه چهار برابر میشه به ضرر کشور تمام میشود

  • ناشناس ارسالی در

    اگه بنزین گرونه پس صف چیه

    • ناشناس ارسالی در

      بنزین کمه که صف کشیدن خدا شفات بده ربطی به قیمت ندارد حتی نمیدونی صف برای چی هست ، بنزین الان گران نیست کم شده ، بنزین گ ران بشه نون برا خوردن نیست خدا شفات بده یه چیزی به نام کلمه صف یاد گرفتید هی میگ ید اگر پول ندارید چرا صف بستید

  • ناشناس ارسالی در

    آقای سمیعی کار خودتان انجام بده کاری که می دونی درسته

  • حسین ارسالی در

    عمو از کدام ساقی جنس میگیری اونقدر هولی ،جناب کارشناس حالت خوبه ،سرت به کدام آخو ر بنده که نمی‌فهمی 60 میلیون از جمعیت 80 میلیونی با یارانه سر میکنند یارانه یک‌می لیونی که خط فقرش زیر20میلیون تصور بنده ا ینکه بعضی از کارشناسان باید برن کلاس نهض ت سواد آموزی چرا که سواد کلاس ابتدایی هم ندارند چه جا که اظهار نظر در مورد اقتصا د کنند

  • علی النقی علیزاده یاغبستی ارسالی در

    اگه من جای دولت بودم گرسنگان را تو یه کف ه ی ترازو میزاشتم وشما وخانواده ی لاکچری شما کارشناسو توکفه ی دیگر وبالاخره تمام زجرها وگرسنگیهای فقرا ونیاز مندانو از ح لقومت بیرون می کشیدم که جرا'ت ارائه ی دیدگاه ودلیل وبرهان ونظر بعدی برای شم ا ممکن نشود برادر شهید محمد تقی علیزاده یاغبستی .علی النقی علیزاده یاغبستی

  • ناشناس ارسالی در

    وقتی گفتی «از مواهب واقعی شدن قیمت بنزین بهره مند بشیم» یاد کیف انگلیسی افتادم.< br /> لطفا بفرمایید دقیقا چه کسی از این مواهب بهره مند می شه چون مردم عادی که‌ م شمول این مواهب نمی شن.
    فکر نکنم هم نیازی باشه که یادآوری کنم که نمی شه حقو قمون به ریال باشه و بنزیمون به دلار ...

  • علی النقی علیزاده یاغبستی ارسالی در

    خیلی از بیسوادها خود را اقتصاددان معرفی کردند که رئیس جمهور بشند نشد شما هم سواد تون عین اونه آیا از عوارض وطوفانی که در اقتصاد واجناس وکل مایحتاج عمومی ایجاد می شه باخبرید یامی خواهید به انقلاب ضربه ای کار وارد سازید خوهشا" به فکر فقرا نباشید آنها گرفتارند ونیازی به کمک تو یک ی روندارند برادر شهید محمد تقی علیزاده ی اغبستی .علی النقی علیزاده یاغبستی

  • ناشناس ارسالی در

    قیمت بنزین با هر کشوری مقایسه میکنید ما مشکلی نداریم اما خواهش حقوق ما هم با هم ون کشور بدین ماشین هایی ما هم با استاند اردهای همون بدن کشور

  • ابراهیم ارسالی در

    واقعی شدن حقوق شما هم امری مبارک است ای ***زاده

  • ابراهیم ارسالی در

    انالله واناالیه الراجعون ..فاتحه همه چیز خوانده است

  • محسن ارسالی در

    این کار شناس خیالش از مردم راحت هست میدونه مردم گرانی زود قبول میکنند سختیش همین صد سال اولشه وقتی سوخت گرون بشه مردم حال میکنند ماشینشون گرون میشه خونه ویلا زمین اون کسی که چیزی نداره بدبخت تر میشه ملت ما هنوز چیزی به اسم نخریدن را یاد نگرفتن هروقت فرهنگ نخریدن را یاد گرفتن درست میشه همین یه قلم نخریدن تو همه اجناس نخرید نخرید

  • مرضیه ارسالی در

    بنزین ۱۰۰۰ تومنی رو کردی ۳۰۰۰ تومن نون سفره فقرا رفت تودستشون کارگر بدبخت سفره نمبندازه نون میگیره چنگش میخوره حالا واقعیش کن که مبارک زن وبچه مفت خورت باشه کارگرهم از بی پولی وگشنگی بخوابه تا بمیره یعنی واقعا اگه میخواین ایران سامان بگیره سه ماه حقوق این مفت خورای دهن گشاد رو بدین به فقرا بزار فقرا یک ماه ۱۰۰ملیون بیاد حسابشون اینا بخدا انقدر پس انداختن که نان خشک نخورن باور کنین کباب گوسفندی شون کم نمیشه هیچی عوض نمیشه بیاین مردی کنین حقوق اینا روبدین کارگری که رسمی نیست بیمه نداره مستاجره نان خشک میخوره تا آبروش نره

  • محسن ارسالی در

    آخه چراانقدر پرت وپلا میگی .کدوم کالا قیمت واقعی داره که بنزین عقب مانده باشه بهانه قاچاق بنزین رااز کجات درآوردی ملت را ببخشیداحمق فرض کردی تاکی باید تا وان حماقت امسال شمارو باید ما بدیم (امری مبارت)رااز کجات درآوردی.۳سال است بازنشس ت شدم بلانسبت عین سگ دارم روزوشب می دوم که از پس مخارج کرایه خانه نجومی وارزاق ل جام گسیخته ووورا مرتفع کنم .خواهشآ فقط ش ما یه لطفی به خوت بکن هیچی نگو .لطفآ شما هیچی نگی بهتره .من نمی دونم مسعولان با لارتبه شما زیرخاکی هارو از کجا پیداکردن که این ترزارومیدی.

  • ناشناس ارسالی در

    آخه ابله با این بنزین بی کیفیت که حتی طالبان برگشتش میزنه وبا این ماشین های داغون که قرنها از تکنولوژی روز دنیا عقبه چه فرقی میکنه که توش ۵۰ لیتر بنزین لیتری ۳۰۰۰تومنی بریزی یا ۱۰ لیتر بنزین ۲۰۰۰۰تومنی بالاخره بد میسوزونه و هوا رو آلوده می‌کنه با گرون شدن بنزین تا الآن تا مچ دستتون تو جیب ملت بود ازاين به‌ بعد تا آرنج..شما اول بیا بگو حداقل دستمزد کارگران رو طبق تورم وحشتناک که کمر ملت رو شکونده ببرن بالا بعد قیمت واقعی بکنین تو پاچه مردم... این بنزین بی کیفیت رو تو ماشین های روز دنیا هم بریزی بعد از یک مدت به فنا میره .. جنابعالی داری عر میزنی فکر میکنی داری حرف می زنی ....حالا برو بادا بادا مبارک بادا بخون

  • ناشناس ارسالی در

    اخه فاقد پدر
    قیمت ماشینا که نه اشغالاتونم واقعی کنین.... نخواستیم کیفیتشونه ببرید بالا
    جادهاتونم که پیشکش

  • فلاکت ارسالی در

    اگه قراره بنزین به نرخ واقعی (دلار)عرضه شود باید حقوق کارگران و کارمندان هم به دلار باشد نمیشه که دولت محترم هرجا دخلشه به دلار باشه هرجا خرجشه به ریال باشه ،الان همه چیز تقریبا به دلاره جز حقوق کارگران وبازنشستگان وکارمندان

  • حسین ارسالی در

    متاسفم برات نام کارشناس را یدک می‌کشید فقط در باره بنزین نظر میدید خوب مبارکت باشه ابتدا حقوق را همانند حدالاقل کشور‌های منطقه اضافه کنید قدرت خرید مردم را بالا ببرید آخرین مرحله به نتیجه رسیدین در مورد بنزین اعمال شود چندین سال است حقوق ومستمری بازنشستگان و شاغلین طبق تورم بانک مرکزی بالا نرفته این یعنی چه چقدر میخواهید جیب مردم را خالی کنید

  • ناشناس ارسالی در

    جناب کارشناس ماست مالی کن و خائن به ایرا ن و ملت چرا در مورد بی ارزش شدن پول ملی صحبتی نمی کنید ما به لطف سیاست های حاکمی ن خائن کم ارزش ترین پول ملی را در دنیا د اریم.چرا از واقعی نشدن دستمزدقشرهای متوس ط و ضعیف وکم درآمد حرفی نمی زنید.چرا به حافظین امنیت در مورد قاچاق سوخت گیر نمی دهید که فرهنگ را در حجاب دیدند و طی این چند سال معیشت مردم خصوصا مرز نشینان را ر هاکردند.چرا به سود بانکی ربا خواران بی ت وجهید وچرا.....؟؟؟؟؟!

  • علیرضا نصیری ارسالی در

    حقوق تمامی مسئولان با نرخ دلار
    و حقوق مردم با ریال
    و
    هزی نه های مردم هم با دلار
    گرانی و یا ارزانی بنزین هر کشور میبایست با درآمد اف راد سنجیده شود

  • ناشناس ارسالی در

    حرص نخورید .اینا همه مقدمه چینیه برای گر ان کردن بنزین.

  • saleh ارسالی در

    خیلی بی شرفی فقط همین ، دارید خودتون را جر میدید که بریزید بهم اما....

  • ملانصرالدین ارسالی در

    ای کاش این حکومت برای همیشه از بین برود وشرش از سر مردم ایران وکم شود واین امر م بارک است وبس

  • مهری ارسالی در

    جیره خوار دولت مفت خور نفهم ،متوهم دور از تمدن ،اینقدر نمی‌فهمی که گرونی بنزین مستقیم به سفره مردم وصله ،نمیفهمی با ۱۰م یلیون حقوق نمیشه هزار کوفت و زهر مار رو مدیریت کرد اول برو دستمزد کارمند و کارگر رو واقعی کن بعد بیا حرف مفت بزن ،اینم ه مون بوستون بود که جیب مردم رو زدیم ،اینه مه درس خوندیم ۲۰ساله برای این دولت نامحت رم کار کردیم ،دیگه کم کم باید کاسه گدایی دست بگیریم ،این سری دیگه کاسه صبر مردم لبریز شده ،سیلی راه نیفته که دیگه هیچکس جوابگوش نخواهد بود اینو بفهم ،برای دورتر پول سرقت رو نفروش بی شرف

  • افشین احمدی ارسالی در

    واقعی بشه،نشه...درآمده حاصله از اون یا هرچیزه دیگه سره سفره ملت نمیاد!میره جایه دیگه...کدوم گربه ای واسه رضایه خدا موش گرفته؟!مارودرگیر بنزین و مسکن و حقوق و حجاب... کردن درحالیکه آب از سره چشمه گله!

  • ناشناس ارسالی در

    این‌هایی که تز گران شدن بنزین رو برای جل و گیری از قاچاق می‌دهند بهتره دهنشون ببن دند و حرف نزنند ، به جای گران کردن بروند و ارزش پول ملی را بالا ببرند ، با این کار هم قدرت خرید مردم بال میره و هم قاچا ق سوخت و آرد.... از بین میره ، تا زمانی که هر روز ارزش پول کم میشه چاچاق هم وجود داره .

  • ناشناس ارسالی در

    این یارو کارشناس توالت عمومی هست ، چون به اندازه یک حیون هم نمی‌فهمه

  • ناشناس ارسالی در

    **زیادی خوردن مبارک

  • ناشناس ارسالی در

    فکر نمیکنم و بعیدمیدونم این اقا کارشناس اقتصادی باشه که اگر بود این نسخه ها رو نمی پیچید،،،مرد مومن تو مگه تو ایران زند گی نمیکنی تو حتما از بازار خرید نمیکنی ،و مایحتاجت رو مجانی بهت میدن،،اگر اقتصا دان بودید میدانستی که بیش از ۸۰ درصد باز نشستگان حقوقی زیر ۱۰ تا ۹ میلیون دارند،، بیش از ۵۰ میلیون طبق امارها زیر خط فقر ز ندگی میکنند،،از شما بعیده که این نظررو ب دی،،بنای اقتصادی این کشور از بنیان ویران شده،تو اگ راست میگی ابتدا با همکارانت ب نای اقتصادی رو درست و حسابی رو برا بکن ب عد نسخه بپیچون....

  • بی نام ارسالی در

    سلام جناب کار شناس نظرات مردم رو دیدید و اقعا شرم اوره بدون در نظر گرفتن همه جوان ب بگید گرون کردن بنزین امریست مبارک همه چی به بنزین ربط داره مانند شریانهای قلب رو می مونه میشه بنزین گرون شه همه اقلام ثابت باشه واقعا مردم دارن زجر می کشن یکم درست کارشناسی کنید لطفا!

  • علی جعفرجلالی ارسالی در

    سیر ازگرسنه خبر نداره سواره از پیاده قیم ت واقعی باید مجانی باشه مثل کشورهای عربی ماهیانه دلار میدن به مردمش مردم ما به گ دایی افتادند

  • مهدی ارسالی در

    با درود، هر کار ویا پلانی در هر گونه گرا یشی از پیشه وکار یا فن آوری وووو نیاز به پیش زمینه هایی ،که در هر گوشه ای از جها ن ،خود با پارامترهای گوناگونی روبروست وب رخورد با آن نیاز به بررسی وکنکاش بسیار د ارد، اگرمی بینیم بنزین در کشورهای پیشرفت ه گرونه ،،،در مقابل به ،،نسبت،،ماشین برا ی مردم ارزونه، دوم فرهنگ(که میشه فر وشکو ه همگان/کوچک شده فر و همگ که در گپ وگفت میشه فرهنگ)،فرهنگ(مثلا آموزش وهم توان سا زی برای استفاده درست وبجا و روا از خودر و )که همین فرهنگه و یا شکوه در دانش وثرو ت وخرد همگانی ووو از آن همه وهمه در کشور های پیشرفته ،کوشش بر بالا بردن آن دارند نه همانند اینجا که از آن آقازاده ها وووب اشه میرند خارج برا درس درمان وووو الا آخ ر ولذا فرهنگ بالا درآمد بجا و روا و یر ب ه یر، واگه در کشورهای پیشرفته تر،سوختشان روبه قیمت جهانی بگیرند هم بدرستی بجاست، همینک گام نخست واردات خودروی ارزان برداش ته شده اگه خراب نشه، وهم اینکه امید پارا مترهای دیگه هم اگه درست بشه اونوقت گرونش کنند ،سخن این نیکو نهاد نویسنده این گفت مان بسیار بجاست ،اما همینک شاید نیاز به کنکاش وبررسی بیشتری داره ،البته که منهم این ارزونی وهم بی‌تفاوتی دست اندرکاران بی‌درد و با پوزش اندک خردورز را بسیار نا خوش میدارم،امید همه چیز درست شود وسپس بن زین هم با بهای درست به مردم ارائه شود ، در پایان مانا باشیم به رزم با ستم (گرانی ووو)🙏

  • آرش(زخمی) ارسالی در

    ححححححح،من ازعالم وآدم گله دارم

  • سعید ارسالی در

    من فکر میکنم این اقای مهندس سمیعی در واقع با زیرکی خواستی در واقع کلنگ به کمر مسعولین بی لیاقت کوبید با این تحلیل ...
    هر ادم معلول العقلی میتوانددرک کند که افزایش قیمت بنزین چه بر سر این ملت خواهد اورد
    در ضمن یک مسئله مهم .. پول نفت چی میشه . یعنی در این سالها دولت پول نفت مردم رو چیکار کرده .. پول مالیات چی میشه ..

  • ناشناس ارسالی در

    هرجوری بخواهید از مردم سواری میگیرید تا هم حرفی میزنند میگید اغتشاشگر لعنت خدا بر پدرومادرتان

  • ناشناس ارسالی در

    یادر آمد مردم از ریال به دلاریا خرج کرد مردم را از دلار به ریال تبدیل کنید یا حقوق ودر آمد مردم حداقل بر اساس پایه حقوق ودر آمد کشورهای عربی محاسبه وپرداخت کنید وبعد از آن در خصوص عدم توازن قیمت بنزین با کشورهای همسایه صحبت کنید

  • ناشناس ارسالی در

    کثافت تو ایران همین الان با اقتصاد داغون قیمت چند برابر کشورعای دیگه ست

  • ناشناس ارسالی در

    بخدا مردم دیگه جاشو ندارند خسته شدیم

  • ناشناس ارسالی در

    احتمالا این آقای کارشناس ازآخور بنزین چی زی نصیبش میشه که همچین غلطی میکنه ومیخاد مملکتو به قاع بده

  • ناشناس ارسالی در

    چرا فرافکنی میکنی
    حقوق ریال هزینه دلار
    فکر کردی مردم نمی‌فهمند
    نفهم خودتون هستید

  • رضا ارسالی در

    اقای سمیعی مبارک به نظر شما مردم تحمل تو رم بیشتر از الان دارن اگه قرار بر گران ک ردن بنزین باشد یعنی تورم انفجاری شاید نف س شما از یه جای گرم در بیات ولی این ملت نه مردم ایران اکثریت در زیر خط فقر هستند خواهشا با این نظرات غیر کارشناسانه تشوی ش در اذهان عموم نکنید .خدا رو شکر دولت و اقف وناظر بر معیشت مردم هست واگاه لازم ب ه نظر شما وامثال شما نیست.

  • ناشناس ارسالی در

    ساکت شو باوا هر ننه قمر ثروتمندی شده کارشناس ، گرانی بنزین یعنی ابر تورم یعنی یک عدد مرغ پانصد هزار تومان ساکت شو باوا واقعی شدن حقوق ها مبارک نیست ؟ هیچوقت نبوده ولمون کنید انقد گلوی ما رو فشار ندید ابر ثروتمند ها ، ایران رتبه یک مالیات خاورمیانه است ولمون کنید دیگه

  • آرش ارسالی در

    سلام وقت بخیر
    من بیش از ۵۶ ماه ساب قه جبهه بصورت بسیجی دارم و بیش از سی و چ ند سال در مجلس کار کردم و پس از بازنشستگ ی همچنان شاغل هستم،

    بسیار ب سیار متاسف هستم برای نوشتن همچنین نسخه ه ایی در کشورم ، چرا که همین تفکرات بی پای ه و اساس در کشوری این همه بحران دارد، وا ز طرفی به دلیل اینکه بار روانی موضوع دست زدن به قیمت بنزین ، گازوئیل و در وضع ف علی بسیار بدتر از ان دوره ای هست که ان ا قا هم جمعه با مردم خبردارشد!!!

    چرا که دولت با فشار بسیار بسیار زیاد درامد جایگزینش یعنی گرفتن مالیات از انو اع کالاها در زمانهای مختلف ( در بعضی کال اها از زمان خرید مواد اولیه، ساخت، تولی د ،عمده فروش و خرده فروش و مصرف کننده ) بعضا بیش از ۳۶ درصد مالیات دارد و در نه ایت هم کارمزد از دستگاه ی پرز و خودپرداز و داخل شعبه را در نظر و مصوب نموده است،
    چه نیاز به این نوع تفکر وجود دارد مگر قرار باشد به عنوان دیکته افراد نفوذ ی و برانداز افرادی که شاید موجه هم باشند با دید تک بعدی و بدون در نظر گرفتن مسای ل مربوط به کشورداری و،مردم داری اظهار نظ ر کرده و دوباره هزینه های غیر قابل جبران به کسور تحمیل کنیم و شاید هم دیگر کسی ر ا باقی نگزارند که کار به جوابگویی برسد.< br />
    من فکر میکنم اگر به ترام پ و بایدن و عواملشان هم بگویید الان اید ه بدهند همین نسخه را بدهند .
    با اح ترام A Y

  • ناشناس ارسالی در

    بلاخره دولت خجالت را کنار گذاشت. و با وس اطته سیاستمدا ران ونمایندگان مجلس ودولت مردانگ انی بنزین را به نمایش گذاشتند این همان تصمیم سخت است که میرزا باقر رییس م جلس از ان دم میزد هر روز یک تفسیر یک مقا له در مورد چوان میکنیم وچنان میکنیم به م ستضعفین سهم بیشتری می دهیم و نمیگذاریم د چار بحران ش. د واز قاچاق روزانه سی ملیون لیتر قاچاق جلگیری میکنیم مگر کشیدن چهار ده کیلومتر از ساحل تا دریا لوله گذاذی کر دن کار اشخاص معمولی نیست انها را بگیرید جلو قاچاق را گرفتید به هر حال مبارک ومیم ون باشد گرانی بنزین که اخرین ترفند بیچار ه کردن مردم است مبارک باشد

  • سعید ارسالی در

    یعنی خاککککککک برسر کته کله چلغوز چورمنگ ت بکنن با این تحلیل مبارکت.

  • سجاد ارسالی در

    سلام. در ابتدا مبارک پست های شماست. جای تبریک داره که در دنیا شما رو به عنوان چو پان هم نمیزارن اما بیچاره ملت ایران که ش ماها سردمدارشون هستید. در دنیا برای جلوگ یری از آلودگی محیط زیست ماشین های کم مصر ف با کیفیت تولید میشه، برای جلوگیری از م صرف سوخت بالا و در پی اون نابودی محیط زی ست ماشین های الکترونیکی تولید میشه، برای جلوگیری از قاچاق تمامی اقلام کالا نیاز به احداث سازمانهای بودجه خور و دزد نیست، فقط کافیه شما یک سیستم آماری دقیق و برو ز داشته باشید و همه ورود و خروجها الکترو نیکی باشه. بعد شماها تو قرن ۲۲ هزینه بی لیاقتی، بیسوادی و بی کفایتیتون رو، روی د وش مردم بیچاره میگذارین. بابا تا کی مردم بیچاره باید تاوان بیسوادی و باندبازی و رانتخواری شما رو بدن؟ شماها کی سیر میشین ؟ کی آقازاده هاتون جیباشون از بیت المال سرریز میشه که بگید کافیه واسه هفت پشتمون ؟ چرا سیر نمیشید؟چرا طمعتون به حرام تمام ی نداره؟

  • خودم ارسالی در

    شرم بر شما

  • گول خورده ی همیشگی ارسالی در

    سوالی که ذهن منو مشغول کرده ،اصلا بنزین نیست.
    چرا که اونی که بایستی بشه و دولت راهی بجز اون رو ندارن اجرا میشه ،به یقین.
    سوال من اینه؛واقعا هنوز هم هستند افرادی که این «خزعبلات»را به اسم ن ظر کارشناسی باور کنند ؟
    شواهد بیان گر جواب منفی به این پرسش است،ولی گویا «ا لغریق متشبث بالکل الحشیش!!!!!»
    تا خرخره توی فسادی که ایجاد کردید،دست و پا میزنید و به حق علی که آخرین ظالمان روی ز مین باشید.

  • ناشناس ارسالی در

    آقای مثلاً کارشناس ،وقتی درآمد مردم با م یانگین حقوق ده میلیون تومان این رقم بنزی ن می‌تواند 39لیتر بنزین خریدار کند ،در ح الی که یک کارگر عربستانی 5برابر و کارگر کویتی 9 برابر یک کارگر ایرانی خرید کند ، اقای کارشناس اگر بنزین از این قیمت که هس ت بالاتر رود که باید کارگران بروند گدایی کنند ،پس کو اون پول نفت سر سفره‌ها برای عام مردم چرا فقط شعار اول باید حقوق ها اصلاح واقعی شود ،یعنی درآمد ها به دلار و هزینه ها هم به دلار که خودتان بهتر از ه مه میدانید؟

  • سعید ارسالی در

    آقای کارشناس خودتم شبیه همون عروس خیمه ش ب بازی.اسمش مبارک هستی.‌.!دیگه با حرفت ج ور شدی..!
    به نقل از کارشناس مسائل اقتصادی مبارک جان،گران شدن بهای بنزین را مبارک می‌دانیم.مبارک جان مبارکت باشه،لع ن و نفرین مردم رو بخودت و خانوادت نخر..ج ناب کارشناس مبارک

  • ناشناس ارسالی در

    لطف کن خفه شو امر مبارک اینه *******

  • امیرموسوی ارسالی در

    انقدر نظرات زیاده که نتونستم بخونم ولی ب نظر من چرا باید سرمایه مملکت(بنزین)انقدر مفت باشه که من نوعی با یه پراید۷۲هر هفت ه راه بیفتم برم شمال یه چادر بزنم اونجا رو هم آلوده کنم بعدش بیام تهران شبها واس ه سرگرمی دور دور کنم .مگه داریم در جای د یگه دنیا چنین چیزی.من حاضر به مناظره با مخالفین گران کردن بنزین هستم.در ضمن من خ ودم کارمندم.فکر نکنید تاجرم و این حرفها رو میزنم.بنزین باید بشه ۵۰ هزار تومان.تا زه بازم بخدا ارزونه.

  • ایرانی بدبخت ارسالی در

    جناب مبارک **خورده با پدر ******، شما تو ان ندارید جلوی قاچاق رو بگیری چرا پا رو گلوی مردم بدبخت می‌زاری ، بیزارم از هر چ ی مسؤل

  • ناشناس ارسالی در

    اصلا این جناب اصغر کارشناس معلوم نیست فازش چیه
    انگار داخل این کشور زندگی نمیکنه
    مگه قاچاق سوخت با کارت سوخت انجام میشه
    که بخواهند قیمتش را مبارک کنند
    تا حالا با ماشین 40سال پیش برای خرجی زن و بچه ات مسافر کشی نکردی که بدونی بنزین زدن چطوریه آخر شب خورد و خسته و دست خالی از گرانی ها به منزل میری
    210لیتر بنزین داخل کارت های شخصی برای اکثر مردم که با ماشین کار میکنند چند روز بیشتر دوام نمی‌آورد
    این بنزین را باید مفتی به مردم بدهند نه هر کسی از راه میرسه یک نظری براش میده

  • ناشناس ارسالی در

    اصلا معلوم نیست کی به این جور افراد مدرک داده تا نظرات صد من یه غاز افاضات کنند

  • محمدعلی احراری ارسالی در

    کاش دستمزدهاهم مبارک باشد. قیمت بنزین مطابق قیمت دنبا ودستمزدهم مطابق دست مرد دنیا.

  • ایرانی ارسالی در

    جناب ...بگو ببینم تو دلال کدام سیستم و دستگاه هستی ؟
    چرا امثال تو اینقدر از زجر دادن ملت و چپاول مال مردم لذت می‌برند ؟
    چرا شهامت و جرات ندارید در مورد واقعی شدن حقوق و در آمد مردم حرفی بزنید؟
    واقعا ملت را چی فرض کرده اید ؟
    بترسید از گرسنه ماندن ملت

  • ناشناس ارسالی در

    چرا از حقوقهای بالای مسئولین و امکانات س فر و هزاران امتیاز که برای کارمندان حتی جزئی که از جیب این ملت است کاسته. نشود ک ه مبارک واقعی اتفاق بیفتد .

  • یا مهدی ادرکنی ارسالی در

    اولا که باید گفت معلوم نسیت اصلا تو کی هستی و طرف ملت ایران یا دشمن ملت ؟
    دوما اگر کارشناس بودی باید پیشنهاد تولید خودرو های اقتصادی و ایمن را می داد
    بعدش این همه مصرف سوخت بالا مربوط به تولیدات خودروهای داخلیه که صدی ۱۹ و ۱۲ مصرف دارن
    مسئله بعد این همه مرگ و میر و تصادفات و خسارات وارده به بخش بیمارستان‌ها و بیمه ها و بی سرپرست شدن خانواده ها را در نظر بگیر بعد چرت وپرت بگو
    مهمتر از همه چرا در مورد واقعی شدن در آمد ملت بد بخت چیزی نگفتی.
    تو همان کسی هستی دوست دارد مملکت بهم بریزد

  • محمد ارسالی در

    سلام.به نظر بنده ،این آقایان که خودشون ر و کار شناس معرفی میکنن وآن رسانه ها که ه ی آتش زیر دیگ گرون شدن بنزین میکنند ومرد م را ،استرس میدهند،فقط یک هدف را دنبال م یکنندو آنهم اینست که میخواهند دوباره ممل کت رو به آشوب بکشند،وگرنه از اول سال با رها دولت اعلام کرده که برنامه ایی برای گ ران کردن بنزین ندارد.آقایان کارشناس لطفا ً خفه شید و کمتر برای کشورهای غربی خوش ر قصی کنید.

  • Reza ارسالی در

    یک نفر دیدید که نظرش با این احمق بیسواد موافق باشه.
    البته طبیعیه این پول م یگیره تا مردم رو عصبانی کنه

  • علیرضا ارسالی در

    جناب مبارک، بفرمایید همزمان با به روز کردن قیمت بنزین حقوق ما هم به روز شود

  • ناشناس ارسالی در

    نه فکر کنم دیشب باجناق این احمق دست محبت بهش کشیده که داره زر میزنه چون میگن این جور افراد رودار میشوند

  • Ebrahim Goodarzi ارسالی در

    آقای کارشناس مقدار مصرف روزانه زیاده 100 000هزار لتیر آره حق با شماست خوب این خود روهای لگن که تولید میکنید در کارخونه شو گل بگیرید خودروی که مصرفش 3 لیتر در صد ک یلو متر است وارد کنید مصرف کل از صدهزار میشه یک سوم یعنی 30000 حالا 60000 یا ب یشترو صادر کن ، آقای کارشناس هم آلودگی پ ایین میاد هم با فروش باقیمانده بنزین به دلاری هم حقوق کارکنان ایران‌خودرو و سایر تولید کننده های خودرو را پرداخت میکنی و میلیاردها تومن می‌ماند که به جیب گشاد ش ماها بره

  • رحمت ایزدی ارسالی در

    جناب به اصطلاح کارشناس در مورد "واقعی شدن حقوق و دستمزدها" نظری ندارند!؟؟

    همین الان هم قیمت بنزین در ایران نسبت به درآمد مردم با فرض میانگین حقوق ماهانه یازده میلیون تومن، هفت برابر گرانتر از قیمت بنزین در آمریکاست!

  • ممد ارسالی در

    برادر اگر قرار بر واقعی شدن قیمت بنزین باشد دراین کشور ثروتمند همه چیز باید واقعی شود نه فقط قیمت سوخت

  • احمد ارسالی در

    کارشناس محترم فکر نمی کنید راه های بهتری برای جلوگیری از قاچاق بنزین از کشور وجو د داشته باشه. و همچنین کشوری که به تیراژ بالای تولید خودرو در روز به خود می بالد چطور نگران مصرف یک میلیون لیتر بنزین در روز می باشد. و در خصوص فروش بنزین کارت اشخاص در کوچه و خیابان و غیره... دنیا در مورد ایران چی فکر میکند. کی پاسخگویه؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها