|
کدخبر: 297365 امیرمحمد درویش

اختصاصی گسترش نیوز؛

ادامه مشکل قطعی آب در تهران / نظرات جالب شهروندان را بخوانید

افت فشار و کمبود آب در تهران، چند روزی است که شهروندان را با مشکلات فراوانی روبه رو کرده است.

انرژی ادامه مشکل قطعی آب در تهران / نظرات جالب شهروندان را بخوانید

چند روزی می‌شود که تهرانی‌ها با مشکل افت فشار و قطعی آب دست و پنجه نرم می‌کنند و در بسیاری از مناطق تهران، آب به طور کامل قطع شده است. براساس گزارش‌ها این افت فشار و قطعی گسترده، به دلیل بارش‌های اخیر بوده که به واسطه آن سد‌های اطراف تهران آسیب دیده‌اند. در نتیجه با بروز مشکلاتی برای خط انتقال آب، مواجه شده‌ایم.

آب-کاهش

آبفای تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود که مشکل قطع آب در تهران «تا ساعاتی دیگر» برطرف خواهد شد اما نه تنها مشکل برطرف نشد، بلکه به مناطق دیگری از تهران مثل مناطق مرکزی (محدوده میرزای شیرازی و قائم مقام فراهانی) تسری پیدا کرده و شهروندان در روزهای گرم تهران با مشکل قطع آب هم مواجه هستند اما این مشکل کماکان بر قوت خود باقی است.

یکی از مغازه‌داران در خیابان قائم مقام‌فراهانی، اظهار کرد که مشکل قطعی آب بسیار به ضرر کسب و کارها تمام شده است و مشتری کمتری دارند. همچنین باتوجه به گرمای هوا و نبود آب، استفاده از کولر برای مغازه‌دارها غیر ممکن شده و همین امر سبب شده است تا مشتری‌های کمتری به مغازه مراجعه کنند. کولر گازی نیز به دلیل مصرف بیش از حد انرژی روشن نمی‌کنند.

آب-توییت

همچنین شهروندان تهرانی در مناطقی مانند، شهران، کوهسار، جنت آباد، ستارخان و بسیاری از مناطق غرب تهران، با افت فشار شدید و همچنین قطعی کامل مواجه بودند. بسیاری از شهروندان که برای خرید آب معدنی به سوپر مارکت‌ها مراجعه کردند، با کمبود آب معدنی مواجه شده‌اند. به گفته مغازه داران، مراجعه بیش از حد مردم علت اصلی کمبود آب معدنی است.

آب-توییت۲

با قطع شدن آب در مناطق تهران در چند روز متوالی شرکت آب و فاضلاب پایتخت درباره آن اطلاعیه‌ای صادر کرد، در بخشی از اطلاعیه این شرکت درباره مشکلات اخیر آب نوشته شده که: «بر اثر بارش باران، جاری شدن سیلاب و رانش گسترده زمین و کوه در حوالی جاده چالوس، مسیر انتقال آب از سد امیرکبیر به تاسیسات آبرسانی تهران در بستر رودخانه کرج مسدود شده بود، در پی این حادثه، بلافاصله گروه‌های عملیاتی به همراه تجهیزات و ماشین‌آلات در منطقه حاضر شدند و عملیات رفع انسداد مسیر باتلاقی رودخانه آغاز شد.»

شرکت آبفا تهران روز گذشته وعده داده بود که این مشکل تا ساعاتی دیگر برطرف خواهد شد اما این وعده عملی نشد و در روز ۳شنبه نیز با قطعی آب و افت فشار در بسیاری از نقاط تهران روبه رو بودیم. اهالی شهران واقع در منطقه ۵، شهروندان ولنجک، تهرانپارس و... نیز اعلام کرده‌اند که با وجود اطلاعیه آبفا مبنی بر برطرف شدن مشکل، همچنان بر قوت خود باقی است.

آب-توییت۳

بر اساس گزارش‌های خبری، در مناطقی که مردم با افت فشار و قطعی آب مواجه هستند، تانکرهای آب رسانی در منطقه حضور پیدا می‌کنند تا شهروندان مشکلی نداشته باشند البته  گزارش‌های مردمی این خبر را تکذیب  می‌کند، در منطقه ۵ و محله شهران، هیچ تانکر آبرسانی حضور پیدا نکرد. لازم به ذکر است که شنیده‌ها حکایت از آن دارد که در باشگاه انقلاب، با قطعی آب مواجه بودیم که باعث شد ورزشکاران با بدن‌های آغشته به کف راهی منزل شدند!

بسیاری از شهروندان نظرات خود را درباره قطعی آب این گونه مطرح کرده‌اند:

یکی از مخاطبان گفت: ما در منطقه ۷ تهران هستیم. بعضی مناطق از جمعه و بعضی مناطق از روز گذشته، حتی یک قطره آب هم نداریم. تانکر آب هم به این منطقه نفرستادند و گرما و بی‌آبی غوغا می‌کند.

یکی دیگر از مخاطبان اینگونه نظر خود را بیان کرد: بگذارید تهرانی‌ها هم چند روزی مانند خوزستانی‌ها زندگی کنند تا حالشون رو درک کنند. ما توی آبادان هر روز آب نداریم و برای تهیه آب شرب باید باید بشکه دست بگیریم یا با هزینه زیاد آب معدنی تهیه کنیم.

یکی دیگر نوشت: نه اطلاع رسانی کردند و نه خبری از تانکر آب هست. به اداره آب زنگ زدم گله کردند و با کمال پررویی جواب بنده را داده و گوشی را قطع کردند.

شهروند دیگری گفت: تانکر سیار کجا بود؟ ما که ندیدیم توی این مناطق. دروغه. کدوم تانکر آبرسانی؟؟ من سمت فاطمی و جمالزاده هستم و یک هفت است که آب نداریم. آب معدنی و تانکر هم نیست.

آب-توییت۴

 توضیحات وزیر نیرو درباره افت فشار آب در تهران نیز شنیدنی بود. وزیر نیرو علت را این گونه بیان کرد که توده بسیار بزرگی از سنگ و گل و لای وارد بستر رودخانه شده است و از ارتفاع بسیار بالا این توده عظیم وارد رودخانه شده است و ارتباط آب با شهر تهران و کرج قطع شد.

وزیر نیرو گفت: این واقعه در پایین دست سد کرج اتفاق افتاد و ما ناگزیر بودیم مسیر سیصدمتری را باز کنیم. اولین نکته انتقال ماشین آلات بود که تونل دسترسی مسدود شده بود و ما ماشین آلات را با روش های مختلف از مسیری باتلاقی عبور دادیم که ۴٨ ساعت این فرآیند طول کشید. بعد از انتقال تجهیزات، در حداقل زمان و در ١٢ ساعت کانالی را حفاری کردند و ارتباط انتقال آب از دوشنبه انجام شد.

وزیر-نیرو

همچنین روبه رو شدیم با کدورت آب ناشی از گل و لای که برای رفع آن هم تلاش شد و از دیشب تصفیه خانه‌های تهران در مدار تولید هستند و با ظرفیت کامل آب تولید می‌کنند.

تقریبا تمام نقاط کمبود آب برطرف شده و امیدواریم تا ساعات آتی فشار آب به حالت عادی برگردد. مردم عزیز اگر موردی بود با شماره ١٣٢ تماس بگیرند و همکاران ما برای رفع مشکل بسیج شدند.

شرکت آبفای تهران، هر روز اطلاعیه می‌دهد که تا ساعاتی دیگر، مشکل آب برطرف خواهد شد اما وضعیت هنوز به همان صورت است. به گفته بسیاری از شهروندان، زمانی که با شماره ۱۳۲ تماس می گیرند، هیچ پاسخی از زمان وصل شدن آب داده نمی شود و یا اصلا تلفن را پاسخ نمی دهند.

لازم به ذکر است که پیگیری های خبرنگار گسترش نیوز در ارتباط با مدیران آبفا بی نتیجه ماند و هیچ کدام تلفن را پاسخ ندادند. مهدی بختی / مدیر دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان تهران نیز، پاسخگو نبودند.

  • گیو ارسالی در

    ولنجک ۳۸ ساعته آب نداریم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها