|
کدخبر: 297274

آخرین جزئیات از وضعیت آب در تهران

بررسی‌های میدانی، حاکی از ادامه اُفت فشار آب در سطح شهر تهران بعد از ورود سیلاب به سد تنظیمی امیرکبیر است.

انرژی آخرین جزئیات از وضعیت آب در تهران

هجدهم خرداد بود که سخنگوی صنعت آب از «احتمال طغیانی شدن رودخانه ها در استان های مرکزی و شمالی و شمال شرق کشور » برای روز‌های ۱۸ و ۱۹ خرداد خبر داد.

 آقای قاسم زاده گفته بود: با توجه به پیش بینی‌های صورت گرفته و هشدار‌های صادره از سوی سازمان هواشناسی کشور و تحلیل سامانه بارشی در ستاد مدیریت و پشتیبانی سیل وزارت نیرو، سامانه‌های بارشی روز‌های آینده در سطح عمده استان‌های کشور فعال خواهد بود که در استان‌های مرکزی، شمالی و شمال شرق کشور دارای حساسیت و سطح هشدار بالاتری است.
از سوی دیگر، از ابتدای هفته جاری، اخبار مختلفی درباره کاهش فشار آب در سطح شهر تهران به گوش می‌رسید تا این که در نهایت، شرکت آب و فاضلاب استان در اطلاعیه‌ای علت این مشکل را ورود توده‌های عظیم سنگ به همراه گل و لای به بستر رودخانه سد تنظیمی امیرکبیر اعلام کرد که در اثر سیلاب سیلاب و رانش گسترده زمین و کوه در حوالی جاده چالوس رخ داده بود.
 
آقای بهزاد پارسا مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان تهران هم دیروز در ارتباط زنده با خبر سراسری ساعت ۱۴، توضیح داد: بر اثر این سیل، رودخانه کرج و مسیر میان سد اصلی امیرکبیر و سد تنظیمی امیرکبیر مسدود شد و قطع آب و همچنین عدم تولید نیروگاه برق را به همراه داشت.
 
به گفته این مقام مسئول: با توجه به اینکه کوه عظیمی از سنگ وارد بستر رودخانه شده است در کنار بازگشایی مسیر آب اقدامات تحکیمی و تثبیتی تونل‌ها نیز صورت گرفت و هم اکنون جریان آب به سمت تصفیه خانه و شبکه آبرسانی در حال انجام است و تا ساعاتی دیگر آب شرب مناطق وصل خواهد شد.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها